9-5 Aeron ja Viggenin etulevyt ovat samankokoiset, 308/25mm 16". Takalevyt Viggenissä umpinaiset 280/10mm kiinteällä jarrusatulalla. Ekoissa 9-5 Aeroissa 99-01 taisi olla umpinaiset 288/10mm kiinteällä satulalla. 02-10 Aeron takajarrut kelluvalla satulalla ja tuuletetuilla levyillä 300/20mm. Viggenin levyissähän on edessä ja takana ne koneistetut "viirut", itelläkin on 06 femmassa Viggenin orggisviirulevyt edessä pyörimässä.
t. Mikko
OG9-3:n jarrujen teho
-
- "Turbo"
- Viestit: 212
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:50
- Paikkakunta: AKAA
Re: OG9-3:n jarrujen teho
Ei mahdu orkkis vararengas noiden 308mm jarrujen kanssa, itse laitoin 16" peltivanteen 205/50 renkaalla vararenkaan paikalle.subzer0 kirjoitti:Mitenkäs muuten vararengastus suhtautuu 308 millisiin laikkoihin?
Jääkö 15"-vanteet varastoon noiden kanssa?
Onko Saabilla 16"-varapyörää, joka mahtuu sinne paksin pohjalle vakiopaikalle?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: OG9-3:n jarrujen teho
Ohjekirja tuntee Viggenin 16" 115 leveän minivarapyörän, mutta voi olla hankala löytää ylimääräisiä.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: OG9-3:n jarrujen teho
KAPU2 kirjoitti:Ei mahdu orkkis vararengas noiden 308mm jarrujen kanssa, itse laitoin 16" peltivanteen 205/50 renkaalla vararenkaan paikalle.subzer0 kirjoitti:Mitenkäs muuten vararengastus suhtautuu 308 millisiin laikkoihin?
Jääkö 15"-vanteet varastoon noiden kanssa?
Onko Saabilla 16"-varapyörää, joka mahtuu sinne paksin pohjalle vakiopaikalle?
Mukavasti painoa lisää takaakselille
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: OG9-3:n jarrujen teho
Tuo 16" minivarapyörä löyty ainakin meikäläisen Aero cabesta, jossa oli vakiot jarrut.
( Päivitin edessä 308:ihin )
( Päivitin edessä 308:ihin )
Re: OG9-3:n jarrujen teho
Kävin motoparkissa toteamassa, että uudet orkkis 308mm levyt orkkis paloilla ei toimi. Palat 20 kierroksen jälkeen (joista ehkä 12 nopeaa) aivan loppu ja levyt urille kuluneet. Vieläköhän noiden levyjen kaveriks kannattaa ostaa esim. redstuffit vai meneekö vaan uudet palat pilalle ilman jarrutehon parannusta?
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
9-3 2.0t Cabriolet -00
Re: OG9-3:n jarrujen teho
16" varapyörä löytyi myös 2000 käyttöönotetusta T7 matalapainekolkista, eli kannattaa katsoa mitä siellä takakontissa on ennen kuin lähtee moista etsimään muualta.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02