9-3 vm 2001 Automaatti Cabriolet vatkaa
9-3 vm 2001 Automaatti Cabriolet vatkaa
Alle 100km/h vauhdeissa ihme vatkausta havaittavissa. Ei väliä onko veto päällä vai liutaanko vapaalla.
Autolla ajettu 140tkm ja alustasarja on mutta ei tietoa millon asennettu. Renkaat ja tasapainoitus on kunnossa eikä alustasta tunnu väljää löytyvän...
Ominaisuusko?
Autolla ajettu 140tkm ja alustasarja on mutta ei tietoa millon asennettu. Renkaat ja tasapainoitus on kunnossa eikä alustasta tunnu väljää löytyvän...
Ominaisuusko?
Re: 9-3 vm 2001 Automaatti Cabriolet vatkaa
Alustasarja = ? Pelkät jouset ?
Onko alatukivarsien puslat alkuperäiset, varsinkin päätukivarren pusla väljistyttyään aiheuttaa vatakausta.
Valitettavasti jos olet tottunut vakiofemman kyytiin niin kolkin alustaan saa laittaa osia että tulee lähellekkään yhtä hyvä.
Onko alatukivarsien puslat alkuperäiset, varsinkin päätukivarren pusla väljistyttyään aiheuttaa vatakausta.
Valitettavasti jos olet tottunut vakiofemman kyytiin niin kolkin alustaan saa laittaa osia että tulee lähellekkään yhtä hyvä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 9-3 vm 2001 Automaatti Cabriolet vatkaa
Joo pelkät jouset, alustassa tosiaa ei väljää löydy, ei tietoa onko alkuperäiset puslat...
Taitaa tulla liian napakka jos kaikki puslat kiskoo uretaanisiks? Mistäs muuten porukka on puslia hommaillut?
Taitaa tulla liian napakka jos kaikki puslat kiskoo uretaanisiks? Mistäs muuten porukka on puslia hommaillut?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: 9-3 vm 2001 Automaatti Cabriolet vatkaa
konin sportit auttaa jo kummasti, larkspeediltä tuli muutama vuos sitten edukkaasti.
nykyään voi jopa saada suomestakin sopuhintaan.
eteen ainakin on pakko vaihtaa sportti-iskarit, muuten ei kestä hermo ajaa metriäkään. Jos ei halua kaikkia iskareita vaihtaa.
nykyään voi jopa saada suomestakin sopuhintaan.
eteen ainakin on pakko vaihtaa sportti-iskarit, muuten ei kestä hermo ajaa metriäkään. Jos ei halua kaikkia iskareita vaihtaa.
Re: 9-3 vm 2001 Automaatti Cabriolet vatkaa
Sitten tuota vatkaamista oli ainakin karg:lla kun oli vetarin maljat melko väljästi perässä. Niitä voisit vähän nitkutella onko sivuttaisliikettä turhan paljon.
Ja tais jollain toisella olla automaatissa huonokuntoinen oikeanpuolen välimalja, eli se mikä on tukilaakerin lähellä
Ja tais jollain toisella olla automaatissa huonokuntoinen oikeanpuolen välimalja, eli se mikä on tukilaakerin lähellä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 9-3 vm 2001 Automaatti Cabriolet vatkaa
Mulla oli automaattikolkissa väliakselin ja vetoakselin välinen malja (eli oikean puoli) huonona, ja auto vatkasi oikein kunnolla. Vatkausta esiintyi tosin vain veto päällä ja mitä enemmän vetoa sitä kovemmin heilui paikat hampaissa.
Tonnin painoista peräkärryä kun veti ylämäkeen 80 km/h niin olo oli kuin linnanmäellä.
Mutta jos tuota esiintyy myös vapaalla rullatessa, niin epäilisin jotain muuta. Kovat jouset varmasti vahvistaa ongelmaa.
Tonnin painoista peräkärryä kun veti ylämäkeen 80 km/h niin olo oli kuin linnanmäellä.
Mutta jos tuota esiintyy myös vapaalla rullatessa, niin epäilisin jotain muuta. Kovat jouset varmasti vahvistaa ongelmaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: 9-3 vm 2001 Automaatti Cabriolet vatkaa
Puslatopikissa lisää juttua puslista. Dieselissä nyt alla n 150tkm ajettu konin Sport kit, uretaanit kaikkialla paitsi vasen hammastanko. Skruvatista hankin puslat pl hammastanko vasen ja vakaa ja, jotka on pcs:ltä hankitut powerflexit. Renkaat 215/45r17 .
me Like ja menee vakaasti. Värinää tulee läpi hieman mutta paljon parempi kuin ajokoira. Makuasioita...
me Like ja menee vakaasti. Värinää tulee läpi hieman mutta paljon parempi kuin ajokoira. Makuasioita...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 9-3 vm 2001 Automaatti Cabriolet vatkaa
Joo pitää vaihtaa parit uretaanit ihan muutenkin ni katotaan muuttuuko, jos ei niin varmaa Koni kaupoille 

Re: 9-3 vm 2001 Automaatti Cabriolet vatkaa
Tossa allekirjotuksen cabrioletissa oli tosiaan kova vatkaus veto päällä. Luulin että rättikatto lentää johonkin suuntaan itekseen, kun 80km/h vauhdista painoi kaasua. Kuskin puolen vetarin maljaa heiluttelemalla tuntui välystä ja sen juuresta vuoti automaattiöljyä. Koneen tukikumi oli toisaalta repsikan puolelta riekaleina samaan aikaan. Kun vaihdettiin uusi laatikko ja moottorin tukikumit, vatkaus loppui. Tarkemmin jäi selvittämättä että mistä kohtaa aiheutui pahin vatkaus. Luultavasti se oli vetari mikä vipatti ja tukikumin puute pahensi asiaa urakalla.