Evap poisto + T7 fast response mod --> lambda seilaa
Evap poisto + T7 fast response mod --> lambda seilaa
Poistin EVAP takaiskut kokonaan pois käytöstä ja tein myös tuon T7 bypass fast response modin niin nyt lambda seilaa tyhjäkäynnillä 600-1000 välillä. Mitäköhän meni pieleen?
9-3 5d SE AT '01 RE85
Re: Evap poisto + T7 fast response mod --> lambda seilaa
Miten poistit evap takaiskut ? Millanen modi ? Siellä pitää olla vähintään yksi takaisku jos jätät järjestelmän voimaan eli kiinni läppäkoteloon.
Tarkista ettei bypassmodin pikkuletku tulppauksista vuoda kuitenkin imusarjaan
Tarkista ettei bypassmodin pikkuletku tulppauksista vuoda kuitenkin imusarjaan
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Evap poisto + T7 fast response mod --> lambda seilaa
Bypass fast response = bypassin ohjausventtiliin ohitus?amu kirjoitti:Poistin EVAP takaiskut kokonaan pois käytöstä ja tein myös tuon T7 bypass fast response modin niin nyt lambda seilaa tyhjäkäynnillä 600-1000 välillä. Mitäköhän meni pieleen?
Sulla todennäköisesti vuotaa jostain ilmaa kun lambdasäätö noin korkealla.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Evap poisto + T7 fast response mod --> lambda seilaa
Tein siis tämän uusilla silikoniletkuilla http://www.saab-tuners.com/en/hardware/ ... dification
Sekä poistin foorumilta löytyneiden ohjeiden mukaan (http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 68#p632068) koko EVAP putkiston.
Tulppasin läppäkotelolle menevän letkun, ja vedin mankkuvenan R-liittimestä uuden silikoniletkun suoraan turbon imuputkeen.
Ajossa auto kyllä tuntuu hyvältä ilman mitään ongelmia.
A ja B -> tulpattu
C ja D -> poistettu kokonaan
E -> poistettu T-haara ja jätetty suora letku mankkuvenan R-liittimeltä imuputkeen

Sekä poistin foorumilta löytyneiden ohjeiden mukaan (http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 68#p632068) koko EVAP putkiston.
Tulppasin läppäkotelolle menevän letkun, ja vedin mankkuvenan R-liittimestä uuden silikoniletkun suoraan turbon imuputkeen.
Ajossa auto kyllä tuntuu hyvältä ilman mitään ongelmia.
A ja B -> tulpattu
C ja D -> poistettu kokonaan
E -> poistettu T-haara ja jätetty suora letku mankkuvenan R-liittimeltä imuputkeen

9-3 5d SE AT '01 RE85
Re: Evap poisto + T7 fast response mod --> lambda seilaa
Pitäisikö tuo lambda korjaus ottaa jotenkin pois päästä siksi aikaa kun etsii alipainevuotoa?
Eikös sen näin saa kuulumaan tyhjäkäynnin äänestä kun sopivaa ainetta suihkii vuotokohtaan? Ilmeisesti ei toimi, jos lambda korjaa aktiivisesti tyhjäkäyntiä?
Saako tuon lambdan pois päältä väliaikaisesti?
edit: eilen muuten merkkihuolto asensi 15T:n, sekä uusimman huohotinpäivityksen, jonka jälkeen en erikseen tarkastanut lambdan arvoja. Joten vika saattaa olla myös siellä...
Eikös sen näin saa kuulumaan tyhjäkäynnin äänestä kun sopivaa ainetta suihkii vuotokohtaan? Ilmeisesti ei toimi, jos lambda korjaa aktiivisesti tyhjäkäyntiä?
Saako tuon lambdan pois päältä väliaikaisesti?
edit: eilen muuten merkkihuolto asensi 15T:n, sekä uusimman huohotinpäivityksen, jonka jälkeen en erikseen tarkastanut lambdan arvoja. Joten vika saattaa olla myös siellä...
9-3 5d SE AT '01 RE85
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Evap poisto + T7 fast response mod --> lambda seilaa
Siis Trionic yrittää tyhjäkäynnillä pitää Lambda arvon 1. Näin ollen lambdakorjaus jää tyhjäkäynnillä pomppii +-200 paikkeilla (2%) (Skaala +-2500 (+-25%)).amu kirjoitti:Pitäisikö tuo lambda korjaus ottaa jotenkin pois päästä siksi aikaa kun etsii alipainevuotoa?
Eikös sen näin saa kuulumaan tyhjäkäynnin äänestä kun sopivaa ainetta suihkii vuotokohtaan? Ilmeisesti ei toimi, jos lambda korjaa aktiivisesti tyhjäkäyntiä?
Saako tuon lambdan pois päältä väliaikaisesti?
edit: eilen muuten merkkihuolto asensi 15T:n, sekä uusimman huohotinpäivityksen, jonka jälkeen en erikseen tarkastanut lambdan arvoja. Joten vika saattaa olla myös siellä...
Ota se norsunkärsä kobrasta löysälle käännä se ylöspäin ja kiristä kobraan ja työnnä naama siihen ja puhalla ja lähet ettii mistä vuotaa.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Evap poisto + T7 fast response mod --> lambda seilaa
Toi musta muovinen putki joka on maffin/ilmanputsarin ja imuputken välissä? Sori on käsitteet vielä vähän hakusessa Saabin osaltanugge kirjoitti:Ota se norsunkärsä kobrasta löysälle käännä se ylöspäin ja kiristä kobraan ja työnnä naama siihen ja puhalla ja lähet ettii mistä vuotaa.

9-3 5d SE AT '01 RE85
Re: Evap poisto + T7 fast response mod --> lambda seilaa
Mystiseksi menee. Auto seisoi vajaan vuorokauden ja ilman mitään toimenpiteitä lambda näyttää taas ihan normaaleja lukuja noin -250 - 210 välillä.
9-3 5d SE AT '01 RE85