Kevyttä nykimistä
Kevyttä nykimistä
Tuleeko vikakohteita mieleen, kun auto oireilee niin, että ajoittain tuntuu kevyttä nykimistä tasakaasulla. Samoin täyskaasukiihdytyksessä saattaa välillä tuntua nykäisyjä.
Auto on vm. 2002 9-3, jossa flexifuel-softa. Sytytyskasetti on talvella vaihdettu uuteen, Saabin alkuperäiseen. Samoin turbo on hiljattain vaihdettu. OpenSid näyttää, että kakkos ja nelos pyttyihin tulee nakutuksia jonkin verran; reilua 50:tä näytti, kun ykkösessä ja kolmosessa oli vain pari. Muuta tietoa en osaa OpenSidistä katsoakaan, enkä tiedä, onko tuollakaan merkitystä.
Auto on vm. 2002 9-3, jossa flexifuel-softa. Sytytyskasetti on talvella vaihdettu uuteen, Saabin alkuperäiseen. Samoin turbo on hiljattain vaihdettu. OpenSid näyttää, että kakkos ja nelos pyttyihin tulee nakutuksia jonkin verran; reilua 50:tä näytti, kun ykkösessä ja kolmosessa oli vain pari. Muuta tietoa en osaa OpenSidistä katsoakaan, enkä tiedä, onko tuollakaan merkitystä.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Kevyttä nykimistä
Onko sytytystulppia vaihdettu milloin?
Re: Kevyttä nykimistä
Kaasuläppäkotelo on yksi mahdollisuus. Itselläni femmassa oli vastaavia ongelmia ja syyksi paljastui läppäkotelon sisäiset johdot joista oli eristeen murentuneet. On siinä läppäkotelossa toki muitakin vika mahdollisuuksia.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Kevyttä nykimistä
Tulpat vaihdoin vastikään. Tuo kaasuläppäkotelo voisi olla sitten se seuraava tarkastettava. Voiko koteloa korjata, vai pitääkö vain ostaa uusi? Kolvi pysyy kyllä kätösessä. Voiko tarvikemallinen bypass-venttiili aiheuttaa tällaisia oireita?
Tuo läppäkotelo kyllä tuntuisi siinäkin mielessä loogiselta, että välillä tuntuu tietyissä polkimen asennoissa, että moottori ei oikein tiedä, mitä sille polkimella yritän viestittää -tämän huomaa nimen omaan tasakaasulla, kun vähän vaihtaa polkimen asentoa, niin meno tasoittuu.
Tuo läppäkotelo kyllä tuntuisi siinäkin mielessä loogiselta, että välillä tuntuu tietyissä polkimen asennoissa, että moottori ei oikein tiedä, mitä sille polkimella yritän viestittää -tämän huomaa nimen omaan tasakaasulla, kun vähän vaihtaa polkimen asentoa, niin meno tasoittuu.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Kevyttä nykimistä
Läppäkoteloa ei saa purettua kokonaan osiin, mutta nuo johdot yleensä hapristuu tuosta liittimen läheltä. KUVA
Johtoja on kahdeksan, joista puolet menee toiselle puolelle ja sitä päätä ei saa auki. Itse olen kahdesta kotelosta vaihtanut johdot(lyhkäset vaihtanut ja pitkiin tehnyt jatkokset).
Periaatteessa eristäminenkin riittäisi.
Johtoja on kahdeksan, joista puolet menee toiselle puolelle ja sitä päätä ei saa auki. Itse olen kahdesta kotelosta vaihtanut johdot(lyhkäset vaihtanut ja pitkiin tehnyt jatkokset).
Periaatteessa eristäminenkin riittäisi.
Viimeksi muokannut white9-5, Ma Touko 20, 2013 20:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Kevyttä nykimistä
Kuvasi ei toimiwhite9-5 kirjoitti:Läppäkoteloa ei saa purettua kokonaan osiin, mutta nuo johdot yleensä hapristuu tuosta liittimen läheltä. KUVA
Johtoja on kahdeksan, joista puolet menee toiselle puolelle ja sitä päätä ei saa auki. Itse olen kahdesta kotelosta vaihtanut johdot(lyhkäset vaihtanut ja pitkiin tehnyt jatkokset).
Periaatteessa eristäminenkin riittäisi.

9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Kevyttä nykimistä
Oletko jo immun vaihtanut ? Kyllä omat tilastot kertoo että immu aiheuttaa eniten epämääräistä kaasuvastetta ja outoja vetoalueita. Ja useimmiten immun vanhuuden kertoo se ahtopaine/ilmamassatesti
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Kevyttä nykimistä
No joskos nyt toimis.nugge kirjoitti:Kuvasi ei toimi

Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Kevyttä nykimistä
Kiitos selventävästä kuvasta. Pitääpä yrittää jossain välissä avata kotelo. Miten nuo johdot voivatkin olla noin hapristuneet?! Onko nuo jotenkin kosketuksissa polttoaineseokseen, vai mikä nuo pilaa? Mulla on 40-vuotiaissa harrasteautoissakin paremmassa kunnossa johdot!
Onko tuon kotelon avaamisessa mitään erikoista? Pitääkö jotain tiivisteitä varata hommaan? Onko osat liimattu kasaan tms.?
Onko tuon kotelon avaamisessa mitään erikoista? Pitääkö jotain tiivisteitä varata hommaan? Onko osat liimattu kasaan tms.?
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Kevyttä nykimistä
Kyllä se taitaa olla lämpö joka nuo johdot hapristaa. Purkamisessa ei tarvi torxia kummempia kaluja, kunhan saa ensin sen mustan muovikopan irti(on niin monelta laidalta kammettava).
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08