OrgTS kirjoitti:Nyt tarvittaisiin todellista asiantuntijaa!! Miten NG900 ohjaustehostin toimii?
Muutamia tarkennuksia:
- Onko kierrosluvulla merkitystä tehostuksen määrälle?
Onko joku yrittänyt rajoittaa pumpun tuottaman öljyn määrää/painetta?
Voiko tehostusta jotenkin rajoittaa? Esim asettamalle virtauskutistuksen pumpun lähtöputkeen tai laskemalla pumpun kierrosnopeutta?
Tavoitteena olisi siis saada "hieman" ylitehostettuun ohjaukseen tuntoa/ohjausvastetta menettämättä kuitenkaan koko tehostusta.
Aika visaisia kysymyksiä.
Ekaan kysymykseen voisi vastata, että tuskinpa on. Tuntuu siltä, että tuo ohjaustehostin tehostaa yhtä paljon, oli kierrokset sitten esim. joko 2000 rpm tai 4500 rpm. Silloin kun NG900 tuli markkinoille, autoissa ei vielä ollut nopeuden/kierrosluvun mukaan säätyviä ohjaustehostimia, ainakaan massatuotannossa. Korjatkaa, jos muistan väärin.
Kahteen seuraavaan kysymykseen täytyy vain vastata, että en tiedä. Itse en kyllä menisi kikkailemaan tuon ohjaustehostimen kanssa.
Omasta mielestäni NG900:n ohjaus ei ole hirveän ylitehostettu, ainakaan verrattuna 9³ SS 1.8i:n ohjaukseen, joka on todella tehostettu
Edit: ai niin, se unohtui sanoa, että NG900:ssa on hydraulinen ohjaustehostin, kuten myös muissakin ohjaustehostimen omaavissa Saabeissa 9³ SS 1.8i:tä lukuunottamatta, jossa taas on sähköinen ohjaustehostin (sama kuin
pel Vectrassa).