Vikakoodit p1300 ja p0300

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Vikakoodit p1300 ja p0300

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Muutamana päivänä ihmetellyt tuota koneen nykimistä 4000rpm jälkeen ja
tänään ce valo rupes vilkkumaan ja vikakoodit P0300 ja P1300.
Nettiä selatessa on epäilty DI kasettia ja tulppia. Omilla tulpilla ajettu n.6000km
evapit on vaihettu motonetin diesel evapeiksi talvella. Pitäisikö tässä lähtee tulppien vaihdosta liikkeelle ja ostaa uudet evapit tuonne, kun ne maksoikin sen 3€ kpl :lol:
Jos ei tulppien ja evapeiden jälkeen auto ala toimimaan mistä saa halvalla uuden DI kasetin? Autohan on siis Jcarsonin softalla ja etanolia tankissa. T7 koneella.
Onko oikeat tulpat (stage3) ngk 7 vai 8? Kummat kannattaa ostaa?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Vikakoodit p1300 ja p0300

Viesti Kirjoittaja karg »

Voisi viitata hyvinkin DI-kasetin vikaan. Kantsii koittaa toisella kasetilla ensi alkuun, jos tulpat ei oo huonona. Oikeat tulpat on NGK BCPR7ES-11.
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vikakoodit p1300 ja p0300

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Joo tulpissa ei vikoja paljon näkyny, vaihdoin evapit samalla. Tankkauksen jälkeen
sid näyttö näyttää aina refueled 0Litraa E85... Onkohan tuolla jotain tekemistä
tän homman kanssa, jos vaikka motonetin etanolin kestävät letkut on hajonnut?
Siitäkin oli tuolla foorumeilla juttua näiden vikakoodejen yhteydessä...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Vikakoodit p1300 ja p0300

Viesti Kirjoittaja Hook »

46s softien perus"ominaisuus", että kertoo 0 litraa. Ei kannata huolestua, eikä johdu muista vioista.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vikakoodit p1300 ja p0300

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Näytti tulppien vaihto toimivan ainakin n.5km perusteella.
Hienoa, toivottavasti tällä kertaa selvittiin halvalla, eikä DI kassua
tartte vaihtaa. Se on vaihettu viimeks 30000km kohdalla saabin takuuseen.
Nyt mittarissa 253500km.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Vikakoodit p1300 ja p0300

Viesti Kirjoittaja nugge »

220tkm on kyl aika reippaasti kassulle mut onhan noi enemmänki kestäny... kai...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Vastaa Viestiin