tulpat

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: tulpat

Viesti Kirjoittaja nugge »

SS kirjoitti:
14€/sarja motonetissa, ei pitäisi jäädä hinnasta kiinni.
15,60e, ei ole kallista, mutta siltikin kiinnostaisi, miksi joissain yksilöissä tulpat kuluvat ja joissain ei. Ei luulisi olevan kovin paljoa eroja T7-koneiden välillä.
Ajotapa vaikuttaa. Mitä enemmän kaahaat sitä kovempi kipinä ja sitä puhtaampina pysyvät mutta kans sitä enemmän kuluvat.

Ja kuten jo mainittiin niin ei ole kallista vaihtaa ne öljynvaihdon yhteydessä.

Ja mitä itellä tullut vastaan niin esim Boschin tulpat lyhentävät DI-kasetin elämää. En ole mitään tilastoa pitänyt mutta tullut pari "huolossa vaihtoivat noihin" ja sit 10tkm myöhemmin kasetti päästäny sahut pihalle.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
TTH
"Hirsch"
Viestit: 853
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: tulpat

Viesti Kirjoittaja TTH »

Mitähän tulppia kannattais käyttää tossa sigun autossa ja E85-softalla? Nyt kiinni vanhat BCR8ES, olisko seuraavaks nuo BCPR7ES-11 parempi vai pitäiskö sitä laittaa lisää rakoa uusiin 8ES-tulppiin? Tai lähinnä kestääkö nuo 7ES-11 tulpat tarpeeksi ahtoja (pyynti 1.6)? Molemmilla polttoaineilla nypyttää, varsinkin viinalla (toki softakin on vielä raakile mutta ei se kaikki siitä johdu..) :lol:
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: tulpat

Viesti Kirjoittaja Poy »

SS kirjoitti:
14€/sarja motonetissa, ei pitäisi jäädä hinnasta kiinni.
15,60e, ei ole kallista, mutta siltikin kiinnostaisi, miksi joissain yksilöissä tulpat kuluvat ja joissain ei. Ei luulisi olevan kovin paljoa eroja T7-koneiden välillä.
Itellä tulee 98:lla nakuja eniten kakkos ja nelos sylinteriin. Todennäköisesti ajettu tulpilla liian kauan, niin sytytyskasetti kärsinyt, vaikkei anna mitään vikakoodia.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Vastaa Viestiin