NG 900 2.3 i automaatti check gearbox

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
93TJb
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 20:18
Paikkakunta: Kempele

NG 900 2.3 i automaatti check gearbox

Viesti Kirjoittaja 93TJb »

Elikkäs anopin ng 900:ssa syttyi check gear box valo ja syttyi niin että toimi ennen kuin sammutettiin ja sitten kun laitettiin käymään myöhemmin niin syttyi valo ja isoin pykälä on koko ajan päällä, ei edes sportti asennossa puota kickdownilla pykälää alemmas. Mistäs sitä vikaa osais lähtä hakemaan? Öljyt on puhtaat ja oikea määrä. Autolla ajettu 320 tkm. Pakki ja vapaa menee kyllä silmään, mutta eteenpäin kun tajoilee vaihetta niin isoin pykälä on koko ajan.
9000 cs -94 stage?
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: NG 900 2.3 i automaatti check gearbox

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Vaihteisto on limp-home varotoiminnossa eli kolmonen on kiinteästi päällä ilman turbiinilukkoa ja liikkuminen siksi melko lepppoisaa.
Vikakoodit lukemalla selviää miksi vaihteisto tuohon tilaan haluaa mennä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
93TJb
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 20:18
Paikkakunta: Kempele

Re: NG 900 2.3 i automaatti check gearbox

Viesti Kirjoittaja 93TJb »

Sitten vielä tämmönen juttu että mitä nämä kaks alipaineletkua on jotka on tukittu? Toinen tulee jostain lokasuojan sisältä ja toinen pätkä tulee kaasuläpältä
http://www.upload.ee/image/3385079/2013 ... .41.38.jpg
9000 cs -94 stage?
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: NG 900 2.3 i automaatti check gearbox

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Tuolla mun testerillä voi lukea vikakoodit vaihteistosta, jos on vm -94 tai uudempi :wink: .
Moottoriin en pääse, ellei ole trionic tai 2.8 vapari. Sinne tuskin tarvinnee, kun näyttää aika selvästi olevan vaihdelaatikko-ongelma.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
93TJb
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 20:18
Paikkakunta: Kempele

Re: NG 900 2.3 i automaatti check gearbox

Viesti Kirjoittaja 93TJb »

Joo elikkäs anto vikakoodin P0705 selector position wrong. Onkos kokemuksia samasta? Käytin keskikonsolia jo irti ja ei näyttänyt mikään olevan irrallaan eikä rikki. Mistäs sitä vikaa seuraavaksi alkais etsimään?
9000 cs -94 stage?
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: NG 900 2.3 i automaatti check gearbox

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Se asentoanturi on laatikon päällä. Ne vikaantuu tuon tuosta eli jos ei pintapuolinen putsaus auta niin saattaa olla vaihto edessä (ellet ole näppärä käsistäsi ja putsaa valitsinta sisältä ja niputa uudestaan). Uutena varaosa ei ole ilmainen ...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
93TJb
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 20:18
Paikkakunta: Kempele

Re: NG 900 2.3 i automaatti check gearbox

Viesti Kirjoittaja 93TJb »

Joo toivottavasti auttais tuo putsaus ulkopuolelta. Jos ei niin sitten pitää purkaa, putsata ja niputtaa. Tuntuu olevan niin kallis osa että ei ihan ekana tee mieli uutta ostaa :D
9000 cs -94 stage?
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
93TJb
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 20:18
Paikkakunta: Kempele

Re: NG 900 2.3 i automaatti check gearbox

Viesti Kirjoittaja 93TJb »

Päivitelläämpäs tätäkin. Elikkä siirtäjä pitää hommata veres. Käytin entistä irti ja kontakteja vähän rapsuttelin puhtaammaksi, ei auttanut muuta kuin että nyt on 3 ja 4 käytössä. Sitten vielä semmonen että kun laittaa vaihteen päälle niin n d 3 2 1 pelaa ookoo mutta sitten kun laittaa pakin ja p:n päälle niin ei mee kepistä päälle joutuu ite siirtäjästä laittaan ne vaihteet päälle. Että mikähän se siihen ois tullut kun se ei siirrä niitä vaihteita päälle? Kun nehän pitäis mennä kuitenkin kepistä päälle. N. litran valutin öljyä laatikosta pois kun sitä oli aika reippaasti liikaa siellä.
9000 cs -94 stage?
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 808
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: NG 900 2.3 i automaatti check gearbox

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

Olisko tullut asentoanturi pikkuisen väärään asentoon jos ei enää P ja R kepistä toimi? Siinä kannessa on soikeat reijät, joten pieni virhe on saattanut takaisin asennuksessa tulla.
Jos laatikossa on ollut liikaa öljyä niin check gearbox valo syttyy kyllä. Mulla sytytti valon 3dl ylitäytöstä.
93TJb
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 20:18
Paikkakunta: Kempele

Re: NG 900 2.3 i automaatti check gearbox

Viesti Kirjoittaja 93TJb »

Itseasiassa ei ole soikeat reijät. Tuli vaan mieleen että oiskohan se vaihteenvalitsemelta tuleva vaijeri vai onko se jonkinlainen tanko mikä sieltä kepiltä tulee niin väsähtänyt ja ei jaksa sen takia pukata R ja Ptä enään päälle?
9000 cs -94 stage?
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
Pangjang
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 02:48

Re: NG 900 2.3 i automaatti check gearbox

Viesti Kirjoittaja Pangjang »

93TJb kirjoitti:Elikkäs anopin ng 900:ssa syttyi check gear box valo ja syttyi niin että toimi ennen kuin sammutettiin ja sitten kun laitettiin käymään myöhemmin niin syttyi valo ja isoin pykälä on koko ajan päällä, ei edes sportti asennossa puota kickdownilla pykälää alemmas. Mistäs sitä vikaa osais lähtä hakemaan? Öljyt on puhtaat ja oikea määrä. Autolla ajettu 320 tkm. Pakki ja vapaa menee kyllä silmään, mutta eteenpäin kun tajoilee vaihetta niin isoin pykälä on koko ajan.
Muijan saabissa on ollut sama vika noin 6v. Pysähdy sammuta moottori ja starttaa uudestaan, niin vika on poissa, vika toistuu hyvin useasti ,mutta kun tekee saman prosiduurin joka kerta niin pelaa moitteettomasti, pientä häiriön kuittaamista, tuon ikäiseen Saapiin ei paljon muuta kannata tehdä remppaa, se on joku niistä soledoista joka jumittaa, kokeile tätä, pysähdy ja startttaa uudestaan niin vika on poissa.
93TJb
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 20:18
Paikkakunta: Kempele

Re: NG 900 2.3 i automaatti check gearbox

Viesti Kirjoittaja 93TJb »

Eihän sitä voi startata kun vaihde ei mee kepistä P asentoon :D
9000 cs -94 stage?
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
Vastaa Viestiin