Foorumille on monesti linkattu tämä toinen ohje:
http://www.genuinesaab.com/psi/files/headretorque.htm
Liekö tuossa siis jotain riskiä?
Sylinterinkannen kiristys
Re: Sylinterinkannen kiristys
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Sylinterinkannen kiristys
No tossa en se ongelma et kiristyy epätasaisesti. Varmaan toimii noinkin ja on nopeampi tehdäkkin noin, mutta itse en laskiki kannen kieroutumista/tiivisteen menoa sen varaan. Eli itse ainakin kiristän kaikki 40, sitten kaikki 60 ja sitten kaikkiin 90 astetta tossa numeroidussa järjestyksessä.
Ng900
Re: Sylinterinkannen kiristys
Ilmeisesti siitä ei sitten kuitenkaan ole haittaa, että päädyissä olevat pultit (pahimmillaan vain 1) on hetken aikaa täydessä kireydessä ja keskellä ainoastaan 40Nm?
No, tein tuon pidemmän kaavan mukaan juuri kiristyksen, saa nähdä auttaako tihkumiseen. Aikalailla kireällä kyllä olivat kaikki, joten taisi olla turha homma. Venakoppa oli aika puhdas ja ketju laahaimineen uuden näköinen, ainoastaan ohut tumma kerrostuma oli ketjun pään kopassa havaittavissa. Kilsoja takana 150 tuhatta ilman huohotinpäivitystä.
No, tein tuon pidemmän kaavan mukaan juuri kiristyksen, saa nähdä auttaako tihkumiseen. Aikalailla kireällä kyllä olivat kaikki, joten taisi olla turha homma. Venakoppa oli aika puhdas ja ketju laahaimineen uuden näköinen, ainoastaan ohut tumma kerrostuma oli ketjun pään kopassa havaittavissa. Kilsoja takana 150 tuhatta ilman huohotinpäivitystä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Sylinterinkannen kiristys
Kiristelin kannen uusilla pulteilla noin 20 tkm sitten kun nesteitä hävisi jonnekkin ja moottorin oikea etukulma oli öljyinen.. Vaihdoin uudet pultit kun vanhoja en uskaltanut kiristellä, ettei napsahda.
Nyt taas sama kulma on öljyinen, mutta nesteitä ei ole hävinnyt.
Uskaltaisiko tuon kiristää uudelleen samoilla pulteilla?
Kai sitä kiristystä kannattaa vielä kerran yrittää, ennen kuin rupeaa kansiremonttiin...?
Nyt taas sama kulma on öljyinen, mutta nesteitä ei ole hävinnyt.
Uskaltaisiko tuon kiristää uudelleen samoilla pulteilla?
Kai sitä kiristystä kannattaa vielä kerran yrittää, ennen kuin rupeaa kansiremonttiin...?
Saab 9-3 -00
#5685
#5685
Re: Sylinterinkannen kiristys
Kyllä voi kiristää samat pulti uudestaan, ei suositella mutta kyllä niin voi tehdä. Tosin uudet tarvikepultit maksaa 20..
Ng900
Re: Sylinterinkannen kiristys
Kyllä se tuossa tapauksessa taitaa vaatia jo uuden tiivisteen 13 vuoden jälkeen... Mutta epätoivoisena välttääkseen kansiremontin voi kyllä kokeilla kaikkea voodoosta lähtiin.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Sylinterinkannen kiristys
Juu edessä se kumminkin on.. Juhannuksen jälkeen (tai sitten jos juhannuksena iskee pinenten olutmaistiaisten ansiosta) innostus kiristellä uudelleen nuo pultit niin katotaan josko vuoto rauhoittuisi taas vähäksi aikaa...
Eiköhän tuo kestä ajella sellaisen 400km per suunta juhannusreissun ihan noinkin?, kun kumminkin jo hetken aikaa taas vuotanut eikä mitää ole räjähtänyt..
Eiköhän tuo kestä ajella sellaisen 400km per suunta juhannusreissun ihan noinkin?, kun kumminkin jo hetken aikaa taas vuotanut eikä mitää ole räjähtänyt..
Saab 9-3 -00
#5685
#5685