
OG9-3 Nestekäyttösen kytkimen ilmaus.
Re: OG9-3 Nestekäyttösen kytkimen ilmaus.
Oiskos seuraavaksi pääsylinterin/työsylinterin tiivisteiden vaihto 

Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: OG9-3 Nestekäyttösen kytkimen ilmaus.
Juu laatikkojumppa taitaa olla tiedossa, ennen koneen laukeamista ei kuitenkaan ollut mitään ongelmia laatikon kanssa. Talven loota oli tallin lattialla ja pistin takasin kiinni kun kerta toimi aikasemmin, nyt ei lupaa sitten mikään ilmausniksi mitään. Varoiks tilaa painelaakerin ja työsylinterin uudet niin ei tarssi monesti ottaa lootaa irti 
Pääsylinteriin en ole löytänyt mistään korjaussarjaa, speedpartsilta löytyy vaan ng900 setti.

Pääsylinteriin en ole löytänyt mistään korjaussarjaa, speedpartsilta löytyy vaan ng900 setti.
Viimeksi muokannut Mikgo, Ma Kesä 24, 2013 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: OG9-3 Nestekäyttösen kytkimen ilmaus.
Painelaakeri OE neobrosilta ~80€Mikgo kirjoitti:Juu laatikkojumppa taitaa olla tiedossa, ennen koneen laukeamista ei kuitenkaan ollut mitään ongelmia laatikon kanssa. Talven loota oli tallin lattialla ja pistin takasin kiinni kun kerta toimi aikasemmin, nyt ei lupaa sitten mikään ilmausniksi mitään. Varoiks tilaa painelaakerin ja työsylinterin uudet niin ei tarssi monesti ottaa lootaa irti
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: OG9-3 Nestekäyttösen kytkimen ilmaus.
Jos ei nesteet vuoda pihalle, niin kyllä se painelaakeri/työsylinteri pitäisi liikkua, ellei sitten ole ilmaa sylinteri täynnä, joka joustaa.. Ilmausruuvihan on paljon ylempänä laatikon kuoren ulkopuolella, joten se ilma ei sieltä ihan helposti tule ulos.
Tarkistusluukustahan voi katsella, että tapahtuuko siellä mitään ja tarvittaessa voi myös työsylinteriä liikutellakkin sisäänpäin sopivalla työkalulla..
Tarkistusluukustahan voi katsella, että tapahtuuko siellä mitään ja tarvittaessa voi myös työsylinteriä liikutellakkin sisäänpäin sopivalla työkalulla..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: OG9-3 Nestekäyttösen kytkimen ilmaus.
Nyt koitettu painaa painelaakeria sisäänpäin sillä "sopivalla työkalulla" about sentinverran saatiin sisään painettua jonka jälkeen tyssäs. Siitä sitte ruutalla vastakarvaan ilmaten... ei mitään vaikutusta, edelleenkään ei irroita. Painelaakeri ja työsylinteri kylläkin liikkuvat polkimen mukaan, mutta eikö sitten tarpeeksi ?
https://www.dropbox.com/s/xffmhkcv34jurrx/VIDEO0112.3gp
https://www.dropbox.com/s/xffmhkcv34jurrx/VIDEO0112.3gp
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Re: OG9-3 Nestekäyttösen kytkimen ilmaus.
Visuaalisesti arvioiden tuon noin 1cm paineasetelman liikkeen kyllä pitäisi vapauttaa kytkin puristuksesta.
Onko mitenkään mahdollista, että jotain muuta olisi mennyt kasauksessa pieleen? Levy väärinpäin? tms.. jonka takia levy ei vapaudu...
Onko mitenkään mahdollista, että jotain muuta olisi mennyt kasauksessa pieleen? Levy väärinpäin? tms.. jonka takia levy ei vapaudu...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: OG9-3 Nestekäyttösen kytkimen ilmaus.
Kaikkihan on aina mahdollista
Mutta kyllä sen omasta mielestäni aika rauhaksiin kasasin ja tarkastin, kyseessä siis Spec2+ asetelma ja levy. Kytkinpolkimen tuntuma ei vaan ole muuttunut missäänvaiheessa näitä ilmailusessioita.

OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Re: OG9-3 Nestekäyttösen kytkimen ilmaus.
Tuon paineasetelman "käpälien" liikuttaminen pitäisi kyllä tuntua normaalilta polkimen päässä.
Lähtökohtaisesti kun kytkintä ei ole painettu, lepää käpälät hyvin kevyesti painelaakeria vasten (työsylinterissä on jousi), jolloin paineasetelma puristaa levyä.
noin 1cm liike "käpälien päissä pitäisi vapauttaa levy pyörimään vapaasti paineasetelman ja vauhtipyörän välissä.
Voit verrata johonkin toiseen 9-5:seen polkimen liikkeen tuottaman muutoksen työsylinterissä.
Lähtökohtaisesti kun kytkintä ei ole painettu, lepää käpälät hyvin kevyesti painelaakeria vasten (työsylinterissä on jousi), jolloin paineasetelma puristaa levyä.
noin 1cm liike "käpälien päissä pitäisi vapauttaa levy pyörimään vapaasti paineasetelman ja vauhtipyörän välissä.
Voit verrata johonkin toiseen 9-5:seen polkimen liikkeen tuottaman muutoksen työsylinterissä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.