Omaan laitoin samalla uudet iskarit.Saabatti kirjoitti:Tämä homma olisi varmaan edessä aika pian täälläkin. Meneekö homma siis lyhyesti seuraavasti:
1. Korjausholkit tilaukseen baasenarilta.
2. Tampereelle Hilvola & Salmiselle holkit paikalleen ja tolpat näin kuntoon laitettavaksi.
?
9-3:n etutolpat ?
Re: 9-3:n etutolpat ?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 9-3:n etutolpat ?
No nyt on itsellä kunnostetut tolpat kiinni kolkissa! Toivon mukaan siinä on tolppaa moneksi moneksi vuodeksi taas!
Tuolta lisää: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 8&start=60
Kysymys kuuluu! Kun toisessa vanhoista tolpista olikin jo holkki joskus vaihdettu ni mitä porukka maksais jos toiseenki vaihtais holkin ja hiois ja ruosteen estomaalit& maali pintaan? Ajattelin kunnostaa vanhat tolpat kaverin kanssa myynti kuntoon!
Tuolta lisää: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 8&start=60
Kysymys kuuluu! Kun toisessa vanhoista tolpista olikin jo holkki joskus vaihdettu ni mitä porukka maksais jos toiseenki vaihtais holkin ja hiois ja ruosteen estomaalit& maali pintaan? Ajattelin kunnostaa vanhat tolpat kaverin kanssa myynti kuntoon!
Re: 9-3:n etutolpat ?
Kyllä kunnostetusta tolpasta ainakin satasen maksaisi. Pihiltä saabistilta tosin voi olla hankala saada kovin paljoa enempää
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: 9-3:n etutolpat ?
Onneks suomi on pullollaan anteliaitakin saabisteja Hyvä esimerkki minä joka ostin kunnostettavaksi noi tolpat mielelläni:Coltti kirjoitti:Kyllä kunnostetusta tolpasta ainakin satasen maksaisi. Pihiltä saabistilta tosin voi olla hankala saada kovin paljoa enempää
En taida kehdata edes hintaa sanoa jonka maksoin! Ton Coltin satasen jälkeenkiupst kirjoitti:
Mut joo hyvät tuli ja kyl mulle kelpaa hyvin kunnostetut, varsinkin ku uutena 1000e sileeks jos uudet laittaa...
Re: 9-3:n etutolpat ?
Täälä tehty ennalta-ehkäisevä tolppien kunnostus.
-Hiekkapuhallus
-Pintaan teknosinkkiä
-Maalia/kiveniskumassaa reilusti
-Koni Sport setti
https://www.dropbox.com/s/glk1sb8oscw4e4j/IMAG0968.jpg
-Hiekkapuhallus
-Pintaan teknosinkkiä
-Maalia/kiveniskumassaa reilusti
-Koni Sport setti
https://www.dropbox.com/s/glk1sb8oscw4e4j/IMAG0968.jpg
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Re: 9-3:n etutolpat ?
Hoitivatko ne tuolla H&S:lla nuo hiekkapuhallukset ja suojauksetkin samalla?Mertmi kirjoitti:Omaan laitoin samalla uudet iskarit.Saabatti kirjoitti:Tämä homma olisi varmaan edessä aika pian täälläkin. Meneekö homma siis lyhyesti seuraavasti:
1. Korjausholkit tilaukseen baasenarilta.
2. Tampereelle Hilvola & Salmiselle holkit paikalleen ja tolpat näin kuntoon laitettavaksi.
?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: 9-3:n etutolpat ?
Paljonko H&S veloitti hommasta? Tutkiskelin etupään kolinan syytä ja on näemmä sama homma edessä
Onkos tuossa mitään riskiä ajella hajonneella tolpalla? Tarttis ajella Vantaalle maanantaina. Pyöränkulmat on suunnilleen kohdillaan ainakin.
Onkos tuossa mitään riskiä ajella hajonneella tolpalla? Tarttis ajella Vantaalle maanantaina. Pyöränkulmat on suunnilleen kohdillaan ainakin.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3:n etutolpat ?
Tuskinpa kummoinen on ajettavuus ja iskunvaimennushan ei toimi tietenkään, jos kierre on jo täysin poikki. Varovaisuutta ja mahdollisuuksien mukaan vain ajaa sen mitä on ihan pakko. Ei se systeemi pääse mihinkään purkautumaan, jos sitä tarkoitat? Kyllä sillä voi ajaa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 9-3:n etutolpat ?
Jooh, poikki on. Tässä nyt on muutama eri vaihtoehto kiikarissa.
Edit: Kesti ainakin Vantaalle asti, toivottavasti vielä takaisinkin sitten joskus
Juu näin vähän pähkäilinkin, yli 100km on tullut ajettua sen jälkeen kun kolinaa ekaa kertaa havaitsin, eipä tuossa ajettavuudessa ainakaan maantiellä mitään huomaa. Tarttee kuitenkin fiksata asap.Ei se systeemi pääse mihinkään purkautumaan, jos sitä tarkoitat? Kyllä sillä voi ajaa...
Edit: Kesti ainakin Vantaalle asti, toivottavasti vielä takaisinkin sitten joskus
Viimeksi muokannut SS, Ma Huhti 01, 2013 16:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3:n etutolpat ?
Maksoitko siis enemmän vai vähemmän niistä tolpista jotka tarvitsi kunnostaa?kiupst kirjoitti:Onneks suomi on pullollaan anteliaitakin saabisteja Hyvä esimerkki minä joka ostin kunnostettavaksi noi tolpat mielelläni:
En taida kehdata edes hintaa sanoa jonka maksoin! Ton Coltin satasen jälkeen
Mut joo hyvät tuli ja kyl mulle kelpaa hyvin kunnostetut, varsinkin ku uutena 1000e sileeks jos uudet laittaa...
Koska ehjiäkin saa reilusti alle satasella.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: 9-3:n etutolpat ?
Enemmän kun satasen! Itselle kyllä tuli samaan syssyyn myyjältä laakerit prässättynä paikalleen ja vanhat navatkin laitettiin paikalleen!Coltti kirjoitti:Maksoitko siis enemmän vai vähemmän niistä tolpista jotka tarvitsi kunnostaa?kiupst kirjoitti:Onneks suomi on pullollaan anteliaitakin saabisteja Hyvä esimerkki minä joka ostin kunnostettavaksi noi tolpat mielelläni:
En taida kehdata edes hintaa sanoa jonka maksoin! Ton Coltin satasen jälkeen
Mut joo hyvät tuli ja kyl mulle kelpaa hyvin kunnostetut, varsinkin ku uutena 1000e sileeks jos uudet laittaa...
Koska ehjiäkin saa reilusti alle satasella.
Ja siis mitä mä niitä kyselin muutamalta purkaamolta, jotka netissä ilmottivat et löytyy tolppia/purku kolkkeja. Ni kyllä sielä ei hinnat ollut nähnytkään alta satasta Ja muutamassa paikassa sanoivat vielä että täällä on ja koko ajan tulee purkuun kolkkeja, mut täällä on myös jonossa asiakkaita joille myydään tolpat ennen sinua
Et kyl mä sanon omine kokemuksineni että halvalla menee jos jossain on "kunnossa" olevat alta satasen... Ja huom kunnossa olevilla tarkotan että vasara ei mene läpi holkin kohdalta eikä siitä varresta jos pamauttaa!
Mutta nyt on itsellä hyvät tolpat jotka toivon mukaan kestää helposti ainakin minun ajan auton alla! Ja nyt onkin ajatuksena kunnostaa noi parit jotka lojuu nurkissa ja myydä poies.
Re: 9-3:n etutolpat ?
Tolppa kesti hyvin noin 500km ajot, tänään hitsailin Skruvatin 29e holkin paikoilleen. Tuli hieman liikaa leikattua tolpasta, liekö holkki hieman lyhyt vai olinko vain ahne. Lopputulos joka tapauksessa ihan hyvän oloinen. Tosiaan kuten jo aiemminkin mainittiin, Skruvatin holkit on nettisivujen kuvista poiketen vinopäisiä Professional Parts Swedenin paketeissa. Tarttee toinen vielä jossain vaiheessa kunnostaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3:n etutolpat ?
Kolinatolpilla tullut matkattua koko talvi ja hyvän matkaa edellistä syksyä, 5-numeroinen matka ainakin. Pian ei kehtaa routaista kylätietä enää ajaa. Pauke muuttu talven mittaa koko lailla kamalaksi. Eikä meinaa enää kulkea suoraan... Ajamaan pystyy kun ei mahdottomia yritä. Baasenarin palikat odottaa valtavaa innostusta ja asennuskelejä. Laatu on palikoissa vähintään kohdallaan.
Auto on SAAB, radio on Saba
Re: 9-3:n etutolpat ?
Kaveri ajoi totaalirysähdyksen jälkeen ehkä 70 km. Kuskin puolelta tolppa poikki ja konista mehut pihalle. Eli ei välttämättä kannata ajella puolta milliä rikkinäisillä tolpilla. Luulis sen paukutuksrn ottavan omankin korvaan. Mistä muuten saisi edullisesti konin säädettäviä punaisia iskunvaimentimia 93:seen?
Re: 9-3:n etutolpat ?
Skruvatin holkit tuli tilattua, enää pitäisi löytyy paikka remontille. Onko tietoa tai kokemusta kenen pajalle auto kannattaisi viedä Ylä-Savossa? Lähinnä siis Iisalmenseudulla.