no voi ny sen yhyren kerranTomsson kirjoitti:Siellähän se kärmespaketti Matkahuollossa on!
Kävin siis matkahuollossa ja paketti on vieläkin siellä...
Hienoa kun yhteiskunta rakennetaan nojaamaan niinkin hataraan viritykseen kuin internetiin ja sen ollessa katki ei voida esimerkiksi pakettia luovuttaa...
Hain suivaannuksissani mätänetistä kuitenkin tiiveustahnaa ja klemmarit.
Jos vaikka maanantaina sitten putken sais ni vois alkaa putki/turboremppaan.
Hienon näköinen nippu oli kuitenkin
3" dp:n catback kimppa.
Re: 3" dp:n catback kimppa.
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
Re: 3" dp:n catback kimppa.
hyvä että kuitenkin sait menemään...eniten yllättää ettei keskiputken kiinnikkeet ylettyneet paikoilleen...viitsitkö lähettää kuvan ongelmasta niin tiedän jatkossa,että mitä korjaan?Jukkis kirjoitti:itellä matkahuolto yllätti positiivisesti ja paketti oli tänään aamulla perillä. Muutama tunti meni asennellessa, noilla 83mm. motonetin kiinnikkeillä. Kannattaa sitten varata kaveri, ja aikaa ja tupakkia jos tunkin varassa joudutte turaamaan. Onnistuu kyllä, mutta aikamoista äherrystä se välillä oli. Putki jää alemmas kuin alkuperäinen, se taka-akselin yli menevä käyrä kun pitää saada hyvään kulmaan. Itellä se saattoi jäädä vähän huonosti, siksi "roikkuu" alempana kuin alkuperäinen. Keskitunnelissa ois varaa vaikka kuinka putkella olla ylempänä, mutta se käyrä ahistaa äkkiä. Keskiputken kumikiinnikkeet ei millään yltäneet paikalleen, piti tehdä reikänauhasta viritelmä.. väliä oli senttitolkulla.
Takapöntön kaksi takakiinnikettä; kannattaa irroittaa ne kumilutteroiden lukkometallihäkkyrät, on paljon helpompi saada pönttö paikalleen kun voi pujottaa ne lutterot "vapaasti" paikalleen.
Kertokee joku, jos saitte putken istumaan sievästi alkuperäisen tunneliin koko matkalta, niin tiedän alkaa joku päivä uudelleen säätöhommiin. Oletettavasti mulla matala asennus menee asentajan (ite) piikkiin..
Niin ja ne äänet.. ulkoa vähän äänekkäämpi, mutta sisälle ei meteli älyttämäksi asti noussut. Matalataajuista mölyä toki kuuluu sisällekkin, mutta ei häiritsevästi.
Kaiken kaikkiaan hyvä hankinta, persdynon mukaan avarampi hormi auttoi kulkupuoleenkin
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
Re: 3" dp:n catback kimppa.
Meikäläisellä hormi istuu niin kuin pitääkin. Ostin aluksi liian pieniä klemmareita kylläkin. Keskellä olevat kumikannakkeet mahtu meneen. Kannattaa vääntää akselinylitysputkesta kun koko palikka on paikoillaan. Se helpottaa, sitä että se putki ei jää roikkumaan kuljettajan puolen takaoven kohdalta katsottuna ja lopuksi kiristää kaikki kiinnikkeet. Sitten kun vääntää kannattaa katsoa että putki kääntyy eikä pelkestään kannatinkumit jousta. Asensin siten että auto nostettiin tunkilla ylös ainoa ongelma oli etten tunkannut autoa tarpeeksi ylös niin ei meinannut akselinylitysputki mahtua meneen.
Jäsen: 5215
SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
Re: 3" dp:n catback kimppa.
Jes,
eli kun pelkkää suoraa/L-mutka putkea (siis keskivaimentimen tilalle) sovitteli, se istui ihan ok, mutta siinä vaiheessa kun sen akselinylityksen laittoi paikalleen, homma meni vaikeaksi. Vaikka kuinka pyöritteli niin ei tahtonut löytää sellaista asentoa, että sille jäi elämisvaraa, ja samalla että se suora/l-mutka olisi hyvässä asennossa. Suoraa/L-mutkaa olisi pitänyt saada enemmän eteenpäin, mutta niinkuin sanoin, niin tunkin varassa väkrätessä ja asennustahnat kuivahtamassa alkoi olla melkoista tappelua saada osia pyöriteltyä parempaan asentoon.
Jos saan aikaiseksi, niin käyn nosturilla joku päivä vääntämässä käkkyrät parempiin kulmiin. Vikaa siis ei ole putkissa vaan asennuksessa.
Kuten sanottua, tehkää homma nosturilla jos mahdollista, säästyy hermot
eli kun pelkkää suoraa/L-mutka putkea (siis keskivaimentimen tilalle) sovitteli, se istui ihan ok, mutta siinä vaiheessa kun sen akselinylityksen laittoi paikalleen, homma meni vaikeaksi. Vaikka kuinka pyöritteli niin ei tahtonut löytää sellaista asentoa, että sille jäi elämisvaraa, ja samalla että se suora/l-mutka olisi hyvässä asennossa. Suoraa/L-mutkaa olisi pitänyt saada enemmän eteenpäin, mutta niinkuin sanoin, niin tunkin varassa väkrätessä ja asennustahnat kuivahtamassa alkoi olla melkoista tappelua saada osia pyöriteltyä parempaan asentoon.
Jos saan aikaiseksi, niin käyn nosturilla joku päivä vääntämässä käkkyrät parempiin kulmiin. Vikaa siis ei ole putkissa vaan asennuksessa.
Kuten sanottua, tehkää homma nosturilla jos mahdollista, säästyy hermot
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
Re: 3" dp:n catback kimppa.
Nojuu ja onhan se aika ränniä sovittaa nuin ahtaisiin tiloihin.tiukkaa tekee varmasti ja pelivaroja ei liikaa ole.
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
Re: 3" dp:n catback kimppa.
Eilen meni catbacki dp:n jatkoksi, hyvin istuu eikä kolise. Äänenvaimennin 5/5, en odottanutkaan että noin hiljaiset äänet saisi tuolla vaimentimella. Vähän oli hankaluuksia liitosten kanssa, varsinkin kun pukeilla oli auto niin ei kovin paljoa ollut tilaa, mutta kyllä ne kiinni sai kun koitti pitää pään kylmänä:D
Re: 3" dp:n catback kimppa.
Liitokset on kireitä kyllä.teen uuden työkalun jatkoa ajatellen,millä saa vähän väljemmän liitoksen.
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
Re: 3" dp:n catback kimppa.
Totesin saman, joten koekasasin putken tallin lattialle. Tai siinä se edelleen odottelee niitä pirun klemmareita saapuvaksi, mutta onpa ainakin helpompi kasata kun tietää ettei tarvi noiden liitosten kanssa sen enempää turata auton alla...
Saab 9-5 2.3t 2002 "BioPower"
Saab 9-3 2.0t 2001 "BioPower"
Muut: Mazda 6 2.2Td 2011
Saab 9-3 2.0t 2001 "BioPower"
Muut: Mazda 6 2.2Td 2011
Re: 3" dp:n catback kimppa.
Kyl mäki ne liitokset kertaalleen laittelin kiinni ennen ku auton alle rupesin laittaa. Ehkä vähän autto mutta ei paljoa
Re: 3" dp:n catback kimppa.
Voisiko joku laittaa kuvia valmiista asennuksesta, miltä näyttää jne.
Kiinnostaisi myös tietää, onko setuppiin tullut muutoksia?
Kiinnostaisi myös tietää, onko setuppiin tullut muutoksia?
Viimeksi muokannut paralogiX, Pe Heinä 05, 2013 20:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#5824
93 B204
93 B204
Re: 3" dp:n catback kimppa.
Mua kanssa kiinnostaisi tietää miltä näyttää esim tuo ulostulon kohdistus puskuriin nähden. Oma putki kun tulee haettua vasta elokuun alussa.
9-3 5d SE AT '01 RE85
Re: 3" dp:n catback kimppa.
Siinä on viiden asteen kulma äänenvaimentimesta lähtevässä putkessa joka tulee puskurin aukolle, niin saa aika hyvin säädettyä sen.amu kirjoitti:Mua kanssa kiinnostaisi tietää miltä näyttää esim tuo ulostulon kohdistus puskuriin nähden. Oma putki kun tulee haettua vasta elokuun alussa.
Re: 3" dp:n catback kimppa.
Tässä yksi näkemys kohdistuksesta:amu kirjoitti:Mua kanssa kiinnostaisi tietää miltä näyttää esim tuo ulostulon kohdistus puskuriin nähden. Oma putki kun tulee haettua vasta elokuun alussa.
900 T8 vm. 1987
9-3 2.0t vm. 2000
9-3 2.0t vm. 2000
Re: 3" dp:n catback kimppa.
Hyvältä näyttää!subzer0 kirjoitti:Tässä yksi näkemys kohdistuksesta:amu kirjoitti:Mua kanssa kiinnostaisi tietää miltä näyttää esim tuo ulostulon kohdistus puskuriin nähden. Oma putki kun tulee haettua vasta elokuun alussa.
9-3 5d SE AT '01 RE85
Re: 3" dp:n catback kimppa.
Saisko kuvaa auton alta?subzer0 kirjoitti:Tässä yksi näkemys kohdistuksesta:amu kirjoitti:Mua kanssa kiinnostaisi tietää miltä näyttää esim tuo ulostulon kohdistus puskuriin nähden. Oma putki kun tulee haettua vasta elokuun alussa.
#5824
93 B204
93 B204