Pro-CarService loistaa jälleen. 3min puhelu ja osa on tilattu ja lähtee luultavasti jo tänään tulemaan matkahuollolla ja hintaa "vaivaiset" 70e ja siitä vielä jokunen euro clubi-alennusta
ISO peukku!
Itselläkin taitaa olla menossa anturi kun kerran jätti kuumalla koneella ruoka tauon jölkeen käynnistymättä. Odotin 15min ja lähti ,sen jälkeen teräviä nykäyksiä parikertaa ajossa??
DI kassu vasta vaihdettu kampanjan muodossa.
Onko asento anturi paha vaihtaa????
NG 9-5 1,6turbo business my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i kirjoitti:Itselläkin taitaa olla menossa anturi kun kerran jätti kuumalla koneella ruoka tauon jölkeen käynnistymättä. Odotin 15min ja lähti ,sen jälkeen teräviä nykäyksiä parikertaa ajossa??
DI kassu vasta vaihdettu kampanjan muodossa.
Onko asento anturi paha vaihtaa????
Vaikuttaa kyllä nimenomaan että tuo anturi on sanomassa sopimustaan irti.
900i kirjoitti:Onko asento anturi paha vaihtaa????
Ei se varsinaisesti mikään vaikea ole vaihtaa mutta anturin kiinnitys ruuvin avaaminen teetti itellä tuskaa kun ei tahtonut millään saada avainta mahtumaan paikalleen. Takaisin laittaessa torkspäinen ruuvi muuttuikin kuusiokannaksi joten nyt on helppo vaihtaa.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
900i kirjoitti:Onko asento anturi paha vaihtaa????
Ei se varsinaisesti mikään vaikea ole vaihtaa mutta anturin kiinnitys ruuvin avaaminen teetti itellä tuskaa kun ei tahtonut millään saada avainta mahtumaan paikalleen. Takaisin laittaessa torkspäinen ruuvi muuttuikin kuusiokannaksi joten nyt on helppo vaihtaa.
Itse olen ainakin kantapään kautta oppinut sen, että jos torxi on paikassa missä pääsee hapettumista ja korroosiota tapahtumaan, niin ronkin jollakin terävällä neulalla/naulalla kulmat puhtaiksi, varsinkin jos ei ole ennestään varmuutta oikeasta koosta. Näin myös äskettäin tonnarin asentoanturia irroittaessa, ensin vaikutti avain istuvan napakasti, sitten kuitenkin iski epäilys ja puhdistin kannan kunnolla jolloin menikin napakasti paikalleen numeroa isompi avain. Jos olisin alkanut ilman puhdisteluja vääntelemään, niin lopputulos olisikin ollut taattu...
Eli jostain altapäin käsiksi. Jakopäänpuolella sijainti?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Mites näin päin kun mulla esiintyy käyntiinlähtöongelmia kylmällä/viilentyneellä koneella. Täysin lämmenneenä lähtee käyntiin hyvin. Ja joskus tuntuu kun kiihdyttää niin sellainen terävä nykäisy. Voiko tuo sama anturi vaikuttaa tuohon? Autoon on vaihdettu DI, lambda, moott. lämpöanturi. Bensapumppu reilu 2v vanha.
Ja samaa tietoa kaipaan kuin 900i, onko paha vaihtaa, pitääkö purkaa paljon?
Auto 2,0t, -97, tonnikala...
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Mulla anturin vikautuminen aiheutti ensin terävän nykäisyn normi ajossa. Tämä tapahtui muutaman kerran 100km välein. Kolmas nykäisy sytytti mottorin vika-valon ja seuraavasta pysäköinnistä ei enää lähteny käyntiin. Odotin 15 min. ja taas käynnisty.
Kun vaihdoin anturin, niin se oli aika likaisen öljymömmön peitossa ja jälkeenpäin tulikin mieleen, että oliskohan toiminut ihan putsaamalla ? Kun kerran uusi osa oli valmiiksi hankittu (kiitos klupin vinkkien), niin vaihdoin tietenkin sen paikoilleen ja taas toimii.
Jäi vaan askarruttamaan, että hajoaako se anturi oikeasti, vai auttaisiko puhdistus ihan yhtälailla, kuin anturin vaihto ???
Onko jollakulla huonoja kokemuksia Speedpartsin asentotunnistimesta? Sellainen on nyt monen yhteensattuman summana autossani. Alkuperäinen on tietysti alkuperäinen, mutta aika yleisesti tuntuvat nekin hajoavan...Ilmeisesti myynnissä on useampaakin tarviketta.