Kampiakselin asentoanturi

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Pitää soittaa PCS:lle ja kysyä heidän hintaa tolle. Vähän jännittää Speedpartsilta tilaaminen :o
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

pade kirjoitti:
Pitää soittaa PCS:lle ja kysyä heidän hintaa tolle. Vähän jännittää Speedpartsilta tilaaminen :o
Eikä jännitä :lol: , itellekki tulee b-pumppu ja kampiakselin asentotunnistin sieltä. :oops:
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Pro-CarService loistaa jälleen. 3min puhelu ja osa on tilattu ja lähtee luultavasti jo tänään tulemaan matkahuollolla ja hintaa "vaivaiset" 70e ja siitä vielä jokunen euro clubi-alennusta 8)
ISO peukku!
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

No eipä ollu hinnalla pilattu, anturi joskus länsiautossa ~178 tuosta ja klubialet pois. Vai mahtaakohan T5 ja T7 olla sama anturi?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6520
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

T5:ssa on eri anturi, joka on myös SP:llä 200kr kalliimpi kuin T7:n anturi.

Eski
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Eski kirjoitti:T5:ssa on eri anturi, joka on myös SP:llä 200kr kalliimpi kuin T7:n anturi.

Eski
Juu tämän huomasin kanssa mutta kuulostaa 178e silti melko rajulta :o
No, onneksi sai sen sitten noin edullisesti.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Itselläkin taitaa olla menossa anturi kun kerran jätti kuumalla koneella ruoka tauon jölkeen käynnistymättä. Odotin 15min ja lähti ,sen jälkeen teräviä nykäyksiä parikertaa ajossa??

DI kassu vasta vaihdettu kampanjan muodossa.

Onko asento anturi paha vaihtaa????
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

900i kirjoitti:Itselläkin taitaa olla menossa anturi kun kerran jätti kuumalla koneella ruoka tauon jölkeen käynnistymättä. Odotin 15min ja lähti ,sen jälkeen teräviä nykäyksiä parikertaa ajossa??

DI kassu vasta vaihdettu kampanjan muodossa.

Onko asento anturi paha vaihtaa????
Vaikuttaa kyllä nimenomaan että tuo anturi on sanomassa sopimustaan irti.
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

900i kirjoitti:Onko asento anturi paha vaihtaa????
Ei se varsinaisesti mikään vaikea ole vaihtaa mutta anturin kiinnitys ruuvin avaaminen teetti itellä tuskaa kun ei tahtonut millään saada avainta mahtumaan paikalleen. Takaisin laittaessa torkspäinen ruuvi muuttuikin kuusiokannaksi joten nyt on helppo vaihtaa.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

NG900SET -95 kirjoitti:
900i kirjoitti:Onko asento anturi paha vaihtaa????
Ei se varsinaisesti mikään vaikea ole vaihtaa mutta anturin kiinnitys ruuvin avaaminen teetti itellä tuskaa kun ei tahtonut millään saada avainta mahtumaan paikalleen. Takaisin laittaessa torkspäinen ruuvi muuttuikin kuusiokannaksi joten nyt on helppo vaihtaa.
Itse olen ainakin kantapään kautta oppinut sen, että jos torxi on paikassa missä pääsee hapettumista ja korroosiota tapahtumaan, niin ronkin jollakin terävällä neulalla/naulalla kulmat puhtaiksi, varsinkin jos ei ole ennestään varmuutta oikeasta koosta. Näin myös äskettäin tonnarin asentoanturia irroittaessa, ensin vaikutti avain istuvan napakasti, sitten kuitenkin iski epäilys ja puhdistin kannan kunnolla jolloin menikin napakasti paikalleen numeroa isompi avain. Jos olisin alkanut ilman puhdisteluja vääntelemään, niin lopputulos olisikin ollut taattu...
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Eli jostain altapäin käsiksi. Jakopäänpuolella sijainti?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Barney74
"Turbo"
Viestit: 258
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Barney74 »

Mites näin päin kun mulla esiintyy käyntiinlähtöongelmia kylmällä/viilentyneellä koneella. Täysin lämmenneenä lähtee käyntiin hyvin. Ja joskus tuntuu kun kiihdyttää niin sellainen terävä nykäisy. Voiko tuo sama anturi vaikuttaa tuohon? Autoon on vaihdettu DI, lambda, moott. lämpöanturi. Bensapumppu reilu 2v vanha.

Ja samaa tietoa kaipaan kuin 900i, onko paha vaihtaa, pitääkö purkaa paljon?

Auto 2,0t, -97, tonnikala...
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
edsel58
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 16:32
Paikkakunta: Vantaa, Tiksi

Re: Kampiakselin asentoanturi

Viesti Kirjoittaja edsel58 »

Mulla anturin vikautuminen aiheutti ensin terävän nykäisyn normi ajossa. Tämä tapahtui muutaman kerran 100km välein. Kolmas nykäisy sytytti mottorin vika-valon ja seuraavasta pysäköinnistä ei enää lähteny käyntiin. Odotin 15 min. ja taas käynnisty.
Kun vaihdoin anturin, niin se oli aika likaisen öljymömmön peitossa ja jälkeenpäin tulikin mieleen, että oliskohan toiminut ihan putsaamalla ? Kun kerran uusi osa oli valmiiksi hankittu (kiitos klupin vinkkien), niin vaihdoin tietenkin sen paikoilleen ja taas toimii.
Jäi vaan askarruttamaan, että hajoaako se anturi oikeasti, vai auttaisiko puhdistus ihan yhtälailla, kuin anturin vaihto ???
Saab 9-3SS 1.8t automaatti 2007
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1231
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Kampiakselin asentoanturi

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Onko jollakulla huonoja kokemuksia Speedpartsin asentotunnistimesta? Sellainen on nyt monen yhteensattuman summana autossani. Alkuperäinen on tietysti alkuperäinen, mutta aika yleisesti tuntuvat nekin hajoavan...Ilmeisesti myynnissä on useampaakin tarviketta.
Vastaa Viestiin