Joo niin arvelinkin, piti viel varmistaa
Nyt en kyllä keksi että mikä siinä öljyn paluu letkussa voisi olla vikana että aiheuttaisi tuon? Tukos?
T5 öljynkulutus
Re: T5 öljynkulutus
Ng900
Re: T5 öljynkulutus
Kannentiivisteen ja venttiilivarrenkumit kun vaihdoin niin helpotti. Tosin mulla on epäilys että sillon tällöin kun katti ei ole vielä lämmennyt tulisi satunnaisesti sinisiä pölläyksiä. Tosin toi vehje höyryää näillä ilmoilla kylmästartissa muutenkin niin paljon että ota tosta nyt selvää. Öljyä ei kuitenkaan ole hävinnyt.
Ng900
Re: T5 öljynkulutus
Onkohan T5 koneissa esiintynyt öljyrenkaiden kuoleentumista tai jumittumista?
Oma auto savuttelee moottorijarrutuksen jälkeen lämpimällä koneella. Kylmällä koneella en ole savutusta huomannut. Öljyäkin on alkanut kulumaan.
Turbo ja huohotuspuoli on kunnossa, eli vaihtoehtona ei taida olla kuin venttiilivarren kumit, tai sitten männänrenkaat.
Kolkilla ajettu 368000 km.
Oma auto savuttelee moottorijarrutuksen jälkeen lämpimällä koneella. Kylmällä koneella en ole savutusta huomannut. Öljyäkin on alkanut kulumaan.
Turbo ja huohotuspuoli on kunnossa, eli vaihtoehtona ei taida olla kuin venttiilivarren kumit, tai sitten männänrenkaat.
Kolkilla ajettu 368000 km.
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
Re: T5 öljynkulutus
Tuli tehtyä remonttia koneelle, eli uudet männänrenkaat ja sylintereiden hoonaus. Vanhoissa öljyrenkaissa ei juuri tuntunut jousivoimaa, olivat hyvin männänmyötäiset. Puristusrenkaat oli hyväkuntoiset, mutta nekin vaihdettiin. Kiertokangen laakeritkin vaihdettiin samalla.
Kannelle ei tehty muuta kuin venttiilien läppäys ja uudet ohjurin kumit.
Öljyn kulutus loppui, mutta huomasin vähän remontin jälkeen, että kylmällä koneella startatessa tulee vähäinen pöllähdys sinistä savua putkesta, joka haisee palaneelle öljylle. Savutus loppuu kyllä heti startin jälkeen. Missään muussa tilanteessa en savutusta ole huomannut.
Ohjurin kumeja ei laitettu liimalla kiinni ja epäilyttää, että olisikohan joku kumi noussut paikoiltaan?
Onko ihan yleinen käytäntö, että kumit liimataan kiinni t5 kannessa? Tästä on ollut kahdenlaista näkökantaa. Itsellä ei ollut sopivaa liimaa kun remonttia tein. Puhdistin kyllä ohjurin päät cleanerilla rasvattomaksi ennenkuin kumit asensin.
Kannelle ei tehty muuta kuin venttiilien läppäys ja uudet ohjurin kumit.
Öljyn kulutus loppui, mutta huomasin vähän remontin jälkeen, että kylmällä koneella startatessa tulee vähäinen pöllähdys sinistä savua putkesta, joka haisee palaneelle öljylle. Savutus loppuu kyllä heti startin jälkeen. Missään muussa tilanteessa en savutusta ole huomannut.
Ohjurin kumeja ei laitettu liimalla kiinni ja epäilyttää, että olisikohan joku kumi noussut paikoiltaan?
Onko ihan yleinen käytäntö, että kumit liimataan kiinni t5 kannessa? Tästä on ollut kahdenlaista näkökantaa. Itsellä ei ollut sopivaa liimaa kun remonttia tein. Puhdistin kyllä ohjurin päät cleanerilla rasvattomaksi ennenkuin kumit asensin.
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
Re: T5 öljynkulutus
Kyllähän se savun pöläyttely johtui parista irronneesta venttiiliohjurin kumista. Muutama kumi oli lisäksi irtoamaisillaan.
Uudet kumit tuli nyt sitten liiman kanssa kiinni.
Uudet kumit tuli nyt sitten liiman kanssa kiinni.
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87