Sytytysvika(ko?)
Sytytysvika(ko?)
Terse,
hieman ikävää vikaa pukkaa näin lomakauden keskellä. Alkoi sillä, että ykkösyrityksellä ei lähtenyt käyntiin, toisella aina. Lopulta (muutaman päivä meni välissä) meni siihen, että sai sahata kymmeniä sekunteja, kunnes lopulta käynnistyi. Sen jälkeen käynti ihan ok. Taas pari päivää meni, kunnes vaikutus levisi käyntiin: jos painaa vähänkin enemmän kaasua (että menee ahtojen puolelle), niin mitään ei tapahdu (kierrokset ei nouse) ja vikavalo vilkkuu. Loppujen lopuksi vikavalo jäi palamaan (ei ole luettu ilmoituksia) ja pintakaasulla nilkutettiin mökiltä kotio.
- paria sytkäkasettia kokeiltu, tosin kummankaan toiminnasta ei ole takeita (edit: samat oireet molemmilla kaseteilla...)
- tulpat vaihdettu
- bensapumppu vaihdettu pari kuukautta sitten
- puhalluskokeella ei vuotoja alipainelinjoissa
- joku muu takaiskuventtiili (virranjakajan vieressä) hajosi kosketettaessa, sen fixaaminen ei vaikuttanut käynnistykseen tai kulkuun
Montako ääntä menee rikkoutuneen sytkäkasetin puoleen? Kiitos vinkeistä, "haulla" haettu jo riittämiin!
hieman ikävää vikaa pukkaa näin lomakauden keskellä. Alkoi sillä, että ykkösyrityksellä ei lähtenyt käyntiin, toisella aina. Lopulta (muutaman päivä meni välissä) meni siihen, että sai sahata kymmeniä sekunteja, kunnes lopulta käynnistyi. Sen jälkeen käynti ihan ok. Taas pari päivää meni, kunnes vaikutus levisi käyntiin: jos painaa vähänkin enemmän kaasua (että menee ahtojen puolelle), niin mitään ei tapahdu (kierrokset ei nouse) ja vikavalo vilkkuu. Loppujen lopuksi vikavalo jäi palamaan (ei ole luettu ilmoituksia) ja pintakaasulla nilkutettiin mökiltä kotio.
- paria sytkäkasettia kokeiltu, tosin kummankaan toiminnasta ei ole takeita (edit: samat oireet molemmilla kaseteilla...)
- tulpat vaihdettu
- bensapumppu vaihdettu pari kuukautta sitten
- puhalluskokeella ei vuotoja alipainelinjoissa
- joku muu takaiskuventtiili (virranjakajan vieressä) hajosi kosketettaessa, sen fixaaminen ei vaikuttanut käynnistykseen tai kulkuun
Montako ääntä menee rikkoutuneen sytkäkasetin puoleen? Kiitos vinkeistä, "haulla" haettu jo riittämiin!
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Sytytysvika(ko?)
Pakoputki tukossa?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Sytytysvika(ko?)
Miten olis kaasuläppäkotelon ongelmat? Voi myös olla että on mennyt Limp home tilaan, tästä löytyy palautukseen ohjeita http://www.youtube.com/watch?v=wr_CmGp20mk Vika koodit kannattaa tosiaan selvittää ennen kuin nollaa niitä akun kenkää irroittamalla tms.
NG 9-3SC 2008 biopower
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
Re: Sytytysvika(ko?)
Ei limputa, pakoputki vaihdettu vuosi sitten. Voihan katalysaattori tietenkin olla hajonnut, mutta tulpista päätellen seokset on ainakin ollut kohdillaan.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Sytytysvika(ko?)
Missä kohtaa on virranjakaja MY00 9-3 Aerossa?AnttiH9-3 kirjoitti:...
- joku muu takaiskuventtiili (virranjakajan vieressä) hajosi kosketettaessa, sen fixaaminen ei vaikuttanut käynnistykseen tai kulkuun
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Sytytysvika(ko?)
Bensapumpusta letku irti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Sytytysvika(ko?)
Jcarlsonille pisteet ja ISO kiitos. Gatesin letku oli pumpun nipasta rikkoutunut irti. Ilmeisesti kiristyspanta ollut liian tiukalla, ja yhdessä bensan kanssa hajottanut lopulta. N. 10000 km tultiin pumpun vaihdosta. Taas mennään!
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Sytytysvika(ko?)
Huonolaatuinen letku on se syy tälläkin kertaa. Kyllä sen klemmarin melko tiukalla pitääkin olla. Ei ollut vaikea arvata syytä kun tieto oli hiljattain tehdystä pumpun vaihdosta ja oireet viittasivat polttoainepulaan. Luvattoman paljon saanut törmätä tuohon letkujen hajoamiseen ja irti pullahtamiseen tankissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Sytytysvika(ko?)
toissa päivänä kun vaihdoin henkon walbroon niin törmäsin samaan...n.vuoden vanha GATES motonetista ja molemmista päistä klemmareiden juuresta revennyt melkein poikki....ihmetyttää vaan et miten auto ees starttasi,saati että seokset oli vedossakin ihan ok!
pitäis jostain kattoo sellasia pyöreämpi reunaisia klemmareita mitkä ei leikkaa sitä letkua niin pahasti...saman tyyppisiä ku saabin omat "puristettavat"...
pitäis jostain kattoo sellasia pyöreämpi reunaisia klemmareita mitkä ei leikkaa sitä letkua niin pahasti...saman tyyppisiä ku saabin omat "puristettavat"...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Sytytysvika(ko?)
Joo itsekin ihmettelin, että millä ilveellä tultiin 160 km kotiin. Letku oli ihan palasina, ja hajosi pois paikoiltaan pumppua nostaessa. Hyviä nämä saabit kun vaan kulkee hajonneenakin .
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Sytytysvika(ko?)
Niin mikäs sitten on paras keino saada letkut pysymään paikoillaan ja ehjinä ?
Onko jotain vinkkejä, koska kohta pitäs mennä pumppua vaihtamaan ?
Kestääkö se Motonetin 8mm letkunpätkä, jota ainakin myyvät bensaan upotettunakin kestävänä ?
Onko jotain vinkkejä, koska kohta pitäs mennä pumppua vaihtamaan ?
Kestääkö se Motonetin 8mm letkunpätkä, jota ainakin myyvät bensaan upotettunakin kestävänä ?
Saab 9-3SS 1.8t automaatti 2007
Re: Sytytysvika(ko?)
Varmaankin paras konsti on hommata uusi pumppu ja ämpäri alkuperäisenä varaosana.
Letkuvirityksen kanssa kannattaa hommata sellaista letkua, joka kestää upporasitusta sekä etanolissa että bensassa, klemmarit sitten laadukkaita, oikean kokoisia haponkestäviä letkunkiristimiä.
Letkuvirityksen kanssa kannattaa hommata sellaista letkua, joka kestää upporasitusta sekä etanolissa että bensassa, klemmarit sitten laadukkaita, oikean kokoisia haponkestäviä letkunkiristimiä.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Sytytysvika(ko?)
Mikäs tossa gatesissa nyt mättää kun noita on tullut vastaan rikkoutuneita/irronneita paljon. Ja mainostetaan vielä upotusta kestäväksi. Joskus joku epäili että sattunut gatesin "alkoholiletku" laatikkoon jotain muuta kuraa sekaan. Kun Motonetissähän ne on ihan irrallaan omassa muovilaatikossa. Alkaa pelottaa koska sitä itekin jää tielle kun on gatesin letku tankissa..
T7 vm. 2001 9-3
Re: Sytytysvika(ko?)
Tuo Motonetin Gates olisi itselläkin menossa tankkiin jahka pumpun vaihto on ajankohtainen vai osaisiko tosiaan joku suositella vielä parempaa ratkaisua? Alkuperäinen pumppu kuitenkin vaihdettava tehokkaampaan lisätehon toivossa.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Sytytysvika(ko?)
Sopivalla varovaisuudella ja tekniikalla vanhan muovisen putken voi saada irti ehjänä pumpusta ja pienellä lämmittämisellä sen voi myös saada uuteen pumppuun kiinni, tosin onnistuminen ei ole itsestään selvää vanhan pillin käytössä.
Tuo on kuitenkin paineellinen linja, joten klemmariliitokset ovat siinä kovilla, varma vaihtoehto olisi rakentaa linja pumpulta suodattimelle kokonaan uusiksi.
Tuo on kuitenkin paineellinen linja, joten klemmariliitokset ovat siinä kovilla, varma vaihtoehto olisi rakentaa linja pumpulta suodattimelle kokonaan uusiksi.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02