Juurikin niitä reikiä tarkoitin, ainakaan kuvan linkissä ei noita näy.lepisto89 kirjoitti:En tiiä mitä reikiä tarkotat mutta ne reijät ainakin on mitkä tulee penkin puoleiseen tappiin mulla.SeenFinn kirjoitti:
minkä ihmeen takia näissä mallikohtaisissa SP:n etumatoissa ei ole kiinnitysreikiä?
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-9 ... gt/mattor/
Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Apparin bägittömässä on airbagin tilalla vastuspalikka, joka simuloi bagin resistanssia. Purkki itsessään sama.marg3 kirjoitti:Mistä tietää airbagin ohjainyksiköstä onko se yhdelle vai kahdelle bägille? Numerot yksikön päällä tais olla samat yhden tai kahden bägin versiossa, vaan ei ristiin toimi eikä saa ohjelmoitua.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Nopeat kysymykset
Eräs pappa-tonnaristi koitti tech2:lla ohjelmoida yhden bägin kontrolleria kahdella varustetun tilalle, ei onnistunut. Missä vika? Airbagin valo palaa ja viaksi sanoo ratin bägiä, koitettu toista spiraalia ja bägiä, ei vaikutusta. Tulis enää ohjainyksikkö mieleen..Hook kirjoitti:Apparin bägittömässä on airbagin tilalla vastuspalikka, joka simuloi bagin resistanssia. Purkki itsessään sama.marg3 kirjoitti:Mistä tietää airbagin ohjainyksiköstä onko se yhdelle vai kahdelle bägille? Numerot yksikön päällä tais olla samat yhden tai kahden bägin versiossa, vaan ei ristiin toimi eikä saa ohjelmoitua.
Re: Nopeat kysymykset
Luulis että jos nimenomaan ratin bägistä herjaa, niin vika on muualla kuin boksin ohjelmoinnissa. NG900:ssa saa ainaskin muutettua boksin asetuksia Tech2:lla (1 tai 2 bägiä), mutta uudemmista malleista ei ole kokemuksia itelläni tämän suhteen.
Re: Nopeat kysymykset
Herjaa vikakoodia B1332 eli ratin bagin vastus liian suuri. Koitettu toista spiraalia, ei vaikutusta. Vanha spiraali mitattiin, se toimii ok. Koitettu toisesta autosta toimivaa bägiä, ei vaikutusta.karg kirjoitti:Luulis että jos nimenomaan ratin bägistä herjaa, niin vika on muualla kuin boksin ohjelmoinnissa. NG900:ssa saa ainaskin muutettua boksin asetuksia Tech2:lla (1 tai 2 bägiä), mutta uudemmista malleista ei ole kokemuksia itelläni tämän suhteen.
Mitäs muuta tässä nyt koittaa kuin toista boksia? Koitettiin boksia samasta autosta mistä bägiäkin, siinä on vain kuskin bägi eli se pitäis ohjelmoida kahdelle.
Wis sanoo ettei kerran ohjelmoitua saa enää uudelleen ohjelmoitua, joten pitänee katsella kahdella bägillä olleesta autosta ohjainboksi.
Re: Nopeat kysymykset
Oiskohan johtosarjassa jotain hämärää? Liian suuri vastus vois viitata katkokseen jossain kohassa.
Re: Nopeat kysymykset
Se epäilyttää kyllä.. Tohon on vaihdettu apukuskin bagi ja sinne jouduttiin tekemään joku "ranetus" johtoihin kun ei resistanssit laskenut.karg kirjoitti:Oiskohan johtosarjassa jotain hämärää? Liian suuri vastus vois viitata katkokseen jossain kohassa.
Minkäs värisiä johtoja sieltä pitää lähteä seuraamaan ja mihin? Kuskin bagille johonkin?
Onkohan oranssi ja puna-valkoinen oikeat?
Re: Nopeat kysymykset
onko vetarin holkki mahdollisesti mennyt?, kun vähänkään vejättelee nii vetari työntyy laatikosta max 1mm jos sitäkään ulospäin, jonka seurauksena alkaa tiputtamaan vaihteistoöljyä.
Re: Nopeat kysymykset
Oranssissa piuhassa oli 14-17ohm resistanssi. Liikuttelin neulaa siellä ohjaimen liittimessä kun mittailin niin jossain vaiheessa tippui 1,4ohmmarg3 kirjoitti:Se epäilyttää kyllä.. Tohon on vaihdettu apukuskin bagi ja sinne jouduttiin tekemään joku "ranetus" johtoihin kun ei resistanssit laskenut.karg kirjoitti:Oiskohan johtosarjassa jotain hämärää? Liian suuri vastus vois viitata katkokseen jossain kohassa.
Minkäs värisiä johtoja sieltä pitää lähteä seuraamaan ja mihin? Kuskin bagille johonkin?
Onkohan oranssi ja puna-valkoinen oikeat?
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
Re: Nopeat kysymykset
Itsellä tällaista kokemusta tyynyistä/ohjainyksiköistä, eli lisäsin matkustajan puolelle turvatyynyn ja vaihtolistalle tuli seuraavaa:Hook kirjoitti:Apparin bägittömässä on airbagin tilalla vastuspalikka, joka simuloi bagin resistanssia. Purkki itsessään sama.marg3 kirjoitti:Mistä tietää airbagin ohjainyksiköstä onko se yhdelle vai kahdelle bägille? Numerot yksikön päällä tais olla samat yhden tai kahden bägin versiossa, vaan ei ristiin toimi eikä saa ohjelmoitua.
-Koko kojelauta vaihtoon, eli turvatyynyllisessä on tyynyn kohdalla erilainen "murtokohta" / tyynyn kiinnitysruuvit.
-Lisätä piti myös "kasa tukirautoja"
-Ohjainyksikölta ei tullut johtoja tyynylle, vaan ne täytyi lisätä tyynyllisestä autosta.
( Eli ei ollut piuhan päässä vastusta!)
-Ohjainyksikkö myös piti vaihtaa, koska yksiköt on todella ohjelmoitu, joko yhdelle tai kahdelle tyynylle.
( Vastus voi olla, jos on apumiehen puolelta esim. lastenistuimen takia tyyny irtikytketty.)
Re: Nopeat kysymykset
Väljä holkki aiheuttaa poikittaisvälystä, oireena yleensä ravistus ajossa. Toki samalla se syö tiivisteen.onko vetarin holkki mahdollisesti mennyt?, kun vähänkään vejättelee nii vetari työntyy laatikosta max 1mm jos sitäkään ulospäin, jonka seurauksena alkaa tiputtamaan vaihteistoöljyä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Nopeat kysymykset
Jarrutehostimelta kaasuläppäkotelolle menevän ilmaputken takaiskuventtiili murtui kaasuläppäkotelon puolelta. Ahdot karkaa, voiko tuon läppäkotelolta tulevan putken väliaikaisesti tulpata?
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Nopeat kysymykset
kahlasin hakua aika pitkään läpi ja ei löytynyt mitään kovin simppeleitä juttuja moottori/vaihteisto paketin irroitamisesta yläkautta ngsatkusta.
Eli pitäs tässä lähi päivinä ruveta purkamaan ja ihan ulkona tehdään joten olis tarkoitus yläkautta napata paketti pois. ainakin femman paketti irtoaa jutuista päätellen kohtuu helposti.
Onko hyviä viime hetken vinkkejä kyseiseen hommaan mitä kaikkea kantsii purkaa ja missä järjestyksessä?
Viimeksi kun irrotellut moottorin niin siitä aikaa 10vuotta ja kyseessä oli vanha fiesta
ja allekirjoituksen satku kyseessä.
Eli pitäs tässä lähi päivinä ruveta purkamaan ja ihan ulkona tehdään joten olis tarkoitus yläkautta napata paketti pois. ainakin femman paketti irtoaa jutuista päätellen kohtuu helposti.
Onko hyviä viime hetken vinkkejä kyseiseen hommaan mitä kaikkea kantsii purkaa ja missä järjestyksessä?
Viimeksi kun irrotellut moottorin niin siitä aikaa 10vuotta ja kyseessä oli vanha fiesta
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ja allekirjoituksen satku kyseessä.
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
Re: Nopeat kysymykset
Eiköhän tuo tuolta nouse, turbo/pakosarjan ja imusarjan irroittaa ja varoo ettei vaihdelaatikon mukana kovin kamalasti nosta jarruvehkeitä mukanaan.. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Nopeat kysymykset
Pystyykö abs vikakoodit lukee perus obd lukialla vai pitääkö olla tech2 og 9-3? Abs ja brake valot syttyy sillon tällöin muttei vikakoodeja (myöskään vika valon palaessa) tolla perus obd lukialla. Vai boxi kypsä ku ei koodeja näy? Oireena abs aktivoituu pienissä jarrutuksissa välillä.