polttoainepumpun vaihto

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: polttoainepumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja 900i »

Mitkä nämä liitäntöjen mitat oli letkuilla pumpussa. Ainakin joissakin tarvike liikkeissä on jotkut saaneet väärän. Osaisi vain sitten olla tarkkana
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: polttoainepumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja Hook »

Tähän mennessä tarvike walbroissa on lähtö ollut 8mm, jonka päälle tulee 8mm bensaletku, jonka on syytä kestää myös ulkopuolelta bensaa.

Siihen T-risteykseen, johon tuo pumpulta tuleva ~20cm letku tulee, käy tuo 8mm letku, kun jättää T-liittimen karan päälle vanhan mustan polyamidi putken, jolloin 8mm letku on juuri jämpti. (.. Ja koska aluspinta on hieman "laineikas" johtuen t-liittimen karasta, pureutuu letku siihen varsin hyvin).

Mikäli pumpulta lähteekin 6mm letku, joutuu T-liittimestä kuorimaan päältä myös mustan polyamidi putken, jonka alla on 5..6mm kara, joka istuu hyvin 6mm letkulle.

Isompia ei liene noissa ole ollut.. :roll:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
janho
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 14:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: polttoainepumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja janho »

Hook kirjoitti hyvät ohjeet tuon bensaliittimen irroittamiseen bensaämpärin kannesta.
Tästä huolimatta toinen lähti hyvin ja toinen liitin josta virtaa polttoaine moottorille murtui :twisted: Perkele.
Hook:illa ei ollut ohjeita miten korjata. Mutta tietääkö joku mistä näitä L-Liittimiä voi mahdollisesti ostaa.
Ei tarvitse ostaa koko autoa? :)

Auto seisoo elottomana joten jos joku voisi vinkata niin hyvä.
Kiitos
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: polttoainepumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja Hook »

Miksi antaa korjausohjeet, jos antaa ensin ohjeet, jolla ei rikkoudu? :mrgreen:

Mekonomenillä on noita kulma liittimiä hyllyssä.

(Kuten itsellänikin varalla jemmassa molempia epätoivoisia saabisteja varten Helsingissä... :roll: )

Noitten liittämiseen olen nähnyt käytettävän mm.. pätkää bensa letkua ja tupla klemmareita.. Kuumailmapuhaltimella ei parane alkaa noita liittämään ainakaan paikallaan ollessa bensahöyryjen keskellä, ellei ole hyvää vakuutusta :mrgreen:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
janho
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 14:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: polttoainepumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja janho »

Kiitos nopeasta vastauksesta mulla on 9-5 saab, äkkiseltään kun katsoin Mekonemen varaosalistaa niin, ei osunut silmään..
Täytyy huomenna soittaa Kuopion myymälään jos on auki ja kysyä että onko heillä sopivää.

Vai olisiko sinulla sopiva myynnissä nopealla toimitusajalla?
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: polttoainepumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja Hook »

Mekonomen:
Tuotenro: 14-21341766
NIMITYS: Nippa painepuoli, takaiskuventtiili
Hinta: 6.05

Tuotenro: 14-21341767
NIMITYS: Nippa paluupuoli
Hinta: 6.05

.. Signaturessasi ei lue paikkakuntaa, joten en tiedä missä päin vaikutat.. mutta uskoisin että olen lahjottavissa järjestämään noita liittimiä hyvinkin lyhyellä varotus ajalla. :lol:

Samoin multa löytyy jemmasta painepuolen UUSI alkuperäinen koko letkunpätkä bensasuotimelle asti. Ovh ~130e... Jos ei halua tehdä niitä raneliitoksia. :mrgreen:
(9-5:sen koko paluuletku löytyy vain käytettynä purkuautosta kiinni...)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
kallek
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Su Touko 18, 2003 10:33
Paikkakunta: Turku

Re: polttoainepumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja kallek »

Hook kirjoitti:
Noitten liittämiseen olen nähnyt käytettävän mm.. pätkää bensa letkua ja tupla klemmareita.. Kuumailmapuhaltimella ei parane alkaa noita liittämään ainakaan paikallaan ollessa bensahöyryjen keskellä, ellei ole hyvää vakuutusta :mrgreen:
Saabilla olemassa työkalu jolla ne prässätään kylmänä paikalleen. Työkalu on aika simppeli joka puristaa putkesta kiinni vähän pidemmältä ja sitten työntää sen liittimen muoviputken sisään pitkiä kierretankoja apuna käyttäen (sama periaate kuin helojen prässäyksessä).
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: polttoainepumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja Hook »

Foto olis kiva. :)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
kallek
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Su Touko 18, 2003 10:33
Paikkakunta: Turku

Re: polttoainepumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja kallek »

Hook kirjoitti:Foto olis kiva. :)
Täsä olis

Kuva
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: polttoainepumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja Hook »

Thanks! Täytyypä askarrella :)
Onko asennuksessa käytetty muuta kuin voimaa? Ei siis lämpöä, mutta entä liukkaria tms?
Onko metallikaroille (esim. Bensatukin pää tai suotimen banjot) oma työkalu?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
kallek
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Su Touko 18, 2003 10:33
Paikkakunta: Turku

Re: polttoainepumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja kallek »

Hook kirjoitti:Thanks! Täytyypä askarrella :)
Onko asennuksessa käytetty muuta kuin voimaa? Ei siis lämpöä, mutta entä liukkaria tms?
Onko metallikaroille (esim. Bensatukin pää tai suotimen banjot) oma työkalu?
Ei tarvii mitään liukastetta eikä lämpöä. Menee yllättävän helposti vaan prässäämällä, varmaan samalla työkalulla banjotkin koska muuta työkalua en ole nähnyt (kunhan pysyy työkalussa vaan tukevasti)
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
Vastaa Viestiin