Kannentiivisteen ja venttiilivarrenkumit kun vaihdoin niin helpotti. Tosin mulla on epäilys että sillon tällöin kun katti ei ole vielä lämmennyt tulisi satunnaisesti sinisiä pölläyksiä. Tosin toi vehje höyryää näillä ilmoilla kylmästartissa muutenkin niin paljon että ota tosta nyt selvää. Öljyä ei kuitenkaan ole hävinnyt.
Tuli tehtyä remonttia koneelle, eli uudet männänrenkaat ja sylintereiden hoonaus. Vanhoissa öljyrenkaissa ei juuri tuntunut jousivoimaa, olivat hyvin männänmyötäiset. Puristusrenkaat oli hyväkuntoiset, mutta nekin vaihdettiin. Kiertokangen laakeritkin vaihdettiin samalla.
Kannelle ei tehty muuta kuin venttiilien läppäys ja uudet ohjurin kumit.
Öljyn kulutus loppui, mutta huomasin vähän remontin jälkeen, että kylmällä koneella startatessa tulee vähäinen pöllähdys sinistä savua putkesta, joka haisee palaneelle öljylle. Savutus loppuu kyllä heti startin jälkeen. Missään muussa tilanteessa en savutusta ole huomannut.
Ohjurin kumeja ei laitettu liimalla kiinni ja epäilyttää, että olisikohan joku kumi noussut paikoiltaan?
Onko ihan yleinen käytäntö, että kumit liimataan kiinni t5 kannessa? Tästä on ollut kahdenlaista näkökantaa. Itsellä ei ollut sopivaa liimaa kun remonttia tein. Puhdistin kyllä ohjurin päät cleanerilla rasvattomaksi ennenkuin kumit asensin.