Ahtopainemittari & BSR
Ahtopainemittari & BSR
En löytänyt vastausta tähän, mutta pitäisikö Saabin ahtopainemittarin mennä punaiselle täyskaasutuksella kun autossa on BSR:n viritys? Jos se menee vain siihen keltaisen ja punaisen rajalle vaikka lähteekin kuin tykin suusta niin onko autossa/virissä jotain vikaa?
Paljonko paineita tuollainen steg 1-2 antaa noin suunnilleen?
Paljonko paineita tuollainen steg 1-2 antaa noin suunnilleen?
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: Ahtopainemittari & BSR
Jos kyseessä on T7 moottori niin mittari ei ole ahtopainemittari ja näyttää sitä mitä se on säädetty näyttämään. Joissakin virityksissä ei mene punarajaa pidemmälle ja joissakin punaisen pohjaan vaikka saattaisi olla todelliset ilmamassat samaa luokkaa.
Paineistakaan paha sanoa kun riippuu keleistä. Mikä moottorivaihtoehto kyseessä? Ilmamassojen loggaus esim OBD:n kautta kertoisi eniten.
Paineistakaan paha sanoa kun riippuu keleistä. Mikä moottorivaihtoehto kyseessä? Ilmamassojen loggaus esim OBD:n kautta kertoisi eniten.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ahtopainemittari & BSR
Mulla näytti T7 menevän vakio 185hp boksilla tohon kelta/puna rajalle. Maptun Stage 1 heittää mittarin n.5mm punasen puolelle...
Mittasi se sitten mitä mittasikaan, mutta muutosta tuli ainakin.
Mittasi se sitten mitä mittasikaan, mutta muutosta tuli ainakin.
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: Ahtopainemittari & BSR
T7 Viggen. Jotenkin muistelen, että aikaisemmin mittari meni sinne punaisen puoleen väliin. Viime ajolla ei. En tosin huomannut kulkupuolessa mitään eroa aikaisempaan. Juu se ei taida olla oikea ahtopainemittari. Sopii kuitenkin turbosaabiin täydellisesti.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: Ahtopainemittari & BSR
Täällä menee "reilusti" punaisen puolelle (muistaakseni noin punaisen puoleen väliin tai hiukan yli). Auto Gaugen mittari näyttää jotain 1.0-1.1 bar.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Ahtopainemittari & BSR
Mulla menee punasen ja keltasen rajalle maxipaineilla (1,5) ja ennen lastutusta vakio aerolla missä kilon paineet niin meni vähän yli keltasen puolen välin.
Ja kaikki tämä rikkinäisellä immulla.
Eli kyl pitäis mennä t7 vakionakin ainakin lähelle punasta.
Ja kaikki tämä rikkinäisellä immulla.
Eli kyl pitäis mennä t7 vakionakin ainakin lähelle punasta.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Ahtopainemittari & BSR
Siis t7-mittarin voi ohjelmoida näyttämään "mitä vaan" joten sitä ei oikein voi yleistää noin!aero t7 kirjoitti: Eli kyl pitäis mennä t7 vakionakin ainakin lähelle punasta.
Re: Ahtopainemittari & BSR
Samoin rikkinäisellä IMM:llä mittari näyttää puutaheinää koska Trionic rehellisesti uskoo ettei ilmamassaa ole niin paljon kuin sitä todellisuudessa on. Siksi ne paineetkin karkaavat..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
- Villesimila
- "Ruisku"
- Viestit: 132
- Liittynyt: Ti Elo 06, 2013 20:06
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ahtopainemittari & BSR
Mulla menee neljänneksen keltasen puolelle. Kyseessä on Trionic7 185hp , normaalia?
Re: Ahtopainemittari & BSR
Helpointa on seurata SID-infosta absoluuttisia paineita, sieltä näkee paljonko on ennen kaasuläppää ja paljonko tulee imusarjan paineeksi.
Paineiden kanssa kannattaa myös muistaa että ilman lämpötila ja kosteus vaikuttavat jonkin verran ahdetun moottorin käytökseen, kuuma ja kostea ilma on tehon kannalta huonoa, koska siinä on paljon vesihöyryä ja vähän happea.
Paineiden kanssa kannattaa myös muistaa että ilman lämpötila ja kosteus vaikuttavat jonkin verran ahdetun moottorin käytökseen, kuuma ja kostea ilma on tehon kannalta huonoa, koska siinä on paljon vesihöyryä ja vähän happea.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Ahtopainemittari & BSR
Ei, pitäisi mennä keltaisen ja punaisen rajalle toimivassa vakioautossa.Villesimila kirjoitti:Mulla menee neljänneksen keltasen puolelle. Kyseessä on Trionic7 185hp , normaalia?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com