93 turbon vaihto?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Pangjang
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: La Maalis 10, 2012 02:48

93 turbon vaihto?

Viesti Kirjoittaja Pangjang »

Onko kuvasarjaa tai ohjeita, en löydä! Tuleeko turbo alakautta pois? vai Pitääkö pakosarja irroittaa myös? Vm -02, aut.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: 93 turbon vaihto?

Viesti Kirjoittaja nugge »

Pangjang kirjoitti:Onko kuvasarjaa tai ohjeita, en löydä! Tuleeko turbo alakautta pois? vai Pitääkö pakosarja irroittaa myös? Vm -02, aut.
Alakautta tulee, jäähdytinnesteet pois kennossa olevan hanan kautta, imucobra pois, downpipe pois, vesi/öljyputket pois, öljypaluu irti, tukirauta irti, ahtimen 4 pulttia pois. tippuu täten alakautta.

suurinpiirtein noin.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
jarppa^
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Huhti 30, 2013 15:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: 93 turbon vaihto?

Viesti Kirjoittaja jarppa^ »

downpipen mutterit voi joutuu lämmittää kuumaks et aukee.
Saab 9-3 2.0t -98 Re85
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: 93 turbon vaihto?

Viesti Kirjoittaja nugge »

jarppa^ kirjoitti:downpipen mutterit voi joutuu lämmittää kuumaks et aukee.
Enemmänki voi joutuu murtaa että aukee.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
JuHaU
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: Ke Tammi 07, 2009 09:56
Paikkakunta: Naantali
Viesti:

Re: 93 turbon vaihto?

Viesti Kirjoittaja JuHaU »

Tärkein unohtu, että kahden tunnin homma.

Tosiasiassa tuo ei ole todellakaan paha homma. Jos tilalle tulee samanlainen, mitä paikoillaan oli, niin aika helppo juttu. Mikäli päivität esim gt17 -> mitsuun, niin banjopulttien kanssa voi hetki mennä kasausvaiheessa. Omassa vaihdossa yhden dp:n mutterin avaamiseen meni melkein yhtä kauan kuin koko muuhun hommaan. Oli aika penteleesti kiinni ja valmiiksi pyöristetty mutteri.

Ruiski vaikka edellisenä päivänä / iltana crc:tä avattaviin muttereihin.

Tuossa ketjussa pari kuvaa omasta vaihdosta ja hiukan juttua.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 98&start=0
Vaimon kauppakassi: Volvo V70 D5 -05
Oma käyttis: Volvo V70 D5 AWD -05
Omat harrasteet: Volvo Amazon -67 2.8 l 16v Turbo (race), Volvo Amazon -66 2.8 l 16v Turbo (street), Volvo P1800 "Pyhimys"
Vastaa Viestiin