93 turbon vaihto?
93 turbon vaihto?
Onko kuvasarjaa tai ohjeita, en löydä! Tuleeko turbo alakautta pois? vai Pitääkö pakosarja irroittaa myös? Vm -02, aut.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 93 turbon vaihto?
Alakautta tulee, jäähdytinnesteet pois kennossa olevan hanan kautta, imucobra pois, downpipe pois, vesi/öljyputket pois, öljypaluu irti, tukirauta irti, ahtimen 4 pulttia pois. tippuu täten alakautta.Pangjang kirjoitti:Onko kuvasarjaa tai ohjeita, en löydä! Tuleeko turbo alakautta pois? vai Pitääkö pakosarja irroittaa myös? Vm -02, aut.
suurinpiirtein noin.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 93 turbon vaihto?
downpipen mutterit voi joutuu lämmittää kuumaks et aukee.
Saab 9-3 2.0t -98 Re85
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 93 turbon vaihto?
Enemmänki voi joutuu murtaa että aukee.jarppa^ kirjoitti:downpipen mutterit voi joutuu lämmittää kuumaks et aukee.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 93 turbon vaihto?
Tärkein unohtu, että kahden tunnin homma.
Tosiasiassa tuo ei ole todellakaan paha homma. Jos tilalle tulee samanlainen, mitä paikoillaan oli, niin aika helppo juttu. Mikäli päivität esim gt17 -> mitsuun, niin banjopulttien kanssa voi hetki mennä kasausvaiheessa. Omassa vaihdossa yhden dp:n mutterin avaamiseen meni melkein yhtä kauan kuin koko muuhun hommaan. Oli aika penteleesti kiinni ja valmiiksi pyöristetty mutteri.
Ruiski vaikka edellisenä päivänä / iltana crc:tä avattaviin muttereihin.
Tuossa ketjussa pari kuvaa omasta vaihdosta ja hiukan juttua.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 98&start=0
Tosiasiassa tuo ei ole todellakaan paha homma. Jos tilalle tulee samanlainen, mitä paikoillaan oli, niin aika helppo juttu. Mikäli päivität esim gt17 -> mitsuun, niin banjopulttien kanssa voi hetki mennä kasausvaiheessa. Omassa vaihdossa yhden dp:n mutterin avaamiseen meni melkein yhtä kauan kuin koko muuhun hommaan. Oli aika penteleesti kiinni ja valmiiksi pyöristetty mutteri.
Ruiski vaikka edellisenä päivänä / iltana crc:tä avattaviin muttereihin.
Tuossa ketjussa pari kuvaa omasta vaihdosta ja hiukan juttua.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 98&start=0
Vaimon kauppakassi: Volvo V70 D5 -05
Oma käyttis: Volvo V70 D5 AWD -05
Omat harrasteet: Volvo Amazon -67 2.8 l 16v Turbo (race), Volvo Amazon -66 2.8 l 16v Turbo (street), Volvo P1800 "Pyhimys"
Oma käyttis: Volvo V70 D5 AWD -05
Omat harrasteet: Volvo Amazon -67 2.8 l 16v Turbo (race), Volvo Amazon -66 2.8 l 16v Turbo (street), Volvo P1800 "Pyhimys"