9-3 Aero vetarihuolia

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

9-3 Aero vetarihuolia

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

Auto on 2001 vuoden Aero manuaalilaatikolla, aj. 200tkm. Vuosi sitten etupää alkoi ravistamaan pahasti, viaksi paljastui kuskinpuolen sisemmän vetarin hervoton n. 1-2cm klappi, vaihdettiin vetarin holkki ja o-rengas. Nyt auto holautti vaihteistoöljyt kartanolle, syyksi paljastu samainen paikka... Vetoakseliin jäi holkkiremontin jälkeen n. 0,5-1 cm klappi, ilmeisesti tämä klappi on syönyt stefan. Tätä kyseistä stefaa ei vaihdettu edellisessä remontissa. Ilmeisesti stefa antoi periksi kun annoin kesäiltana sileällä mutkatiellä hevoselle kauraa, hyvinhän se kulki! Ja mitä ajettavuuteen liittyy, niin hieman piristetty 9-3 Aeron ajettavuus pienessä revittelyssä ei ole parasta Saabin antia, vaikka autossa on uretaanipuslat, hyvät renkaat ja auraus tarkistettu. Hain marmoritiskiltä ja o-renkaan ja stefan, ei muutaku auton alle taas :wink:
Saako muuten sisemmän vetonivelen vaihdettua erikseen?
jarppa^
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Huhti 30, 2013 15:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3 Aero vetarihuolia

Viesti Kirjoittaja jarppa^ »

sehän on tripodi joka tulee maljan sisään, kummatkin saa vaihdettua erikseen.
Saab 9-3 2.0t -98 Re85
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: 9-3 Aero vetarihuolia

Viesti Kirjoittaja Hook »

Ilmeisesti myös malja on vaihtokunnossa holkin lisäksi, jos noin paljon heiluu. Lähtökohtaisesti vuotava stefa vuotaa öljyä pikkuhiljaa pihalle, eikä "holahda".

Yhtenä epäilyksen aiheena myös se, että onko vaihdelaatikkoa avattu jossain kohtaa?

.. ja laitettu liikaa liimaa huohotus "venttiilin" kohdalle, eli laatikkon "huohotus" olisi tukossa, jolloin lämmetessään syntyy painetta, joka ei pääse suunniteltua reittiä pois...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: 9-3 Aero vetarihuolia

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

Tilanne tasaantuu! Auto oli Saab liikkeessä huollossa. Autoon vaihdettiin sisemmän vetarin ja vaihdelaatikon väliset tiivisteet ja stefat. Tämän jälkeen klappi loppui lähes kokonaan ja vuotoja ei enää ole! 8)
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: 9-3 Aero vetarihuolia

Viesti Kirjoittaja Hook »

Mitenkäs pelkästään tiivisteitä ja stefoja vaihtamalla klappi väheni? Ihmettelee..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: 9-3 Aero vetarihuolia

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

Sitähän tässä poikien kanssa ihmeteltiin, kyllä sinne pieni klappi jäi, niin kuin niissä aina on, jokatapauksessa tilanne on parempi kuin ennen tiivisteiden vaihtoa. Holkkiremppa tehtiin jo vuosi sitten. Näin on ja näillä mennään, wroom!! :D
jarppa^
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Huhti 30, 2013 15:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3 Aero vetarihuolia

Viesti Kirjoittaja jarppa^ »

Sen ison laipan allahan on niitä zimmilevyjä, mut eiks niillä zimmata vaa se laakeri?
Saab 9-3 2.0t -98 Re85
Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: 9-3 Aero vetarihuolia

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

Jep, auto toimi hyvin... parisataa kilsaa, taas samat ongelmat alkoivat uudelleen, vetarissa on klappia ja vuoto siihen päälle. Mitä tässä olis järkevä / kannattavaa tehdä? Holkkihan vaihdettiin vuosi sitten. Vetoakselin vaihto on n.2000 euron homma, joten ihan ekana en tähän lähde! :roll:
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-3 Aero vetarihuolia

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Ei se hyväkuntoinen käytetty vetoakseli nyt noin paljoa maksa edes vaihdettuna...

Multa vois irrota järkevään hintaan 157tkm ajettu väliakseli ja vetari.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: 9-3 Aero vetarihuolia

Viesti Kirjoittaja nugge »

Miten hitossa saa 2000€ uppoomaan vetarin vaihtoon?

Varsinki kuskinpuoleinen, kun lähtee irti ~30minuutissa jos lasketaan mukaan auton ajo halliin, nosturille, ekan kaljan kittaus, röökitauko.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-3 Aero vetarihuolia

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Voin tehä sen rempan vaivaisella tonnilla! :D
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: 9-3 Aero vetarihuolia

Viesti Kirjoittaja nugge »

saabi90 kirjoitti:Voin tehä sen rempan vaivaisella tonnilla! :D
Mä tarjoudun tekemään se 990€. Coltti toimittaa Paras käytetty vetari.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
jarppa^
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Huhti 30, 2013 15:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3 Aero vetarihuolia

Viesti Kirjoittaja jarppa^ »

jos alapallo lähtee nätisti auki ton vas. vetoakselin vaihtaa ½tunnis.
Saab 9-3 2.0t -98 Re85
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: 9-3 Aero vetarihuolia

Viesti Kirjoittaja nugge »

jarppa^ kirjoitti:jos alapallo lähtee nätisti auki ton vas. vetoakselin vaihtaa ½tunnis.
Lähtee se kun lekaa käyttää ;)
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-3 Aero vetarihuolia

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

nugge kirjoitti:
saabi90 kirjoitti:Voin tehä sen rempan vaivaisella tonnilla! :D
Mä tarjoudun tekemään se 990€. Coltti toimittaa Paras käytetty vetari.
980 pihahommina...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Vastaa Viestiin