9-3 Aero vetarihuolia
-
- "Viggen"
- Viestit: 683
- Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
- Paikkakunta: Vaasa
9-3 Aero vetarihuolia
Auto on 2001 vuoden Aero manuaalilaatikolla, aj. 200tkm. Vuosi sitten etupää alkoi ravistamaan pahasti, viaksi paljastui kuskinpuolen sisemmän vetarin hervoton n. 1-2cm klappi, vaihdettiin vetarin holkki ja o-rengas. Nyt auto holautti vaihteistoöljyt kartanolle, syyksi paljastu samainen paikka... Vetoakseliin jäi holkkiremontin jälkeen n. 0,5-1 cm klappi, ilmeisesti tämä klappi on syönyt stefan. Tätä kyseistä stefaa ei vaihdettu edellisessä remontissa. Ilmeisesti stefa antoi periksi kun annoin kesäiltana sileällä mutkatiellä hevoselle kauraa, hyvinhän se kulki! Ja mitä ajettavuuteen liittyy, niin hieman piristetty 9-3 Aeron ajettavuus pienessä revittelyssä ei ole parasta Saabin antia, vaikka autossa on uretaanipuslat, hyvät renkaat ja auraus tarkistettu. Hain marmoritiskiltä ja o-renkaan ja stefan, ei muutaku auton alle taas
Saako muuten sisemmän vetonivelen vaihdettua erikseen?
Saako muuten sisemmän vetonivelen vaihdettua erikseen?
Re: 9-3 Aero vetarihuolia
sehän on tripodi joka tulee maljan sisään, kummatkin saa vaihdettua erikseen.
Saab 9-3 2.0t -98 Re85
Re: 9-3 Aero vetarihuolia
Ilmeisesti myös malja on vaihtokunnossa holkin lisäksi, jos noin paljon heiluu. Lähtökohtaisesti vuotava stefa vuotaa öljyä pikkuhiljaa pihalle, eikä "holahda".
Yhtenä epäilyksen aiheena myös se, että onko vaihdelaatikkoa avattu jossain kohtaa?
.. ja laitettu liikaa liimaa huohotus "venttiilin" kohdalle, eli laatikkon "huohotus" olisi tukossa, jolloin lämmetessään syntyy painetta, joka ei pääse suunniteltua reittiä pois...
Yhtenä epäilyksen aiheena myös se, että onko vaihdelaatikkoa avattu jossain kohtaa?
.. ja laitettu liikaa liimaa huohotus "venttiilin" kohdalle, eli laatikkon "huohotus" olisi tukossa, jolloin lämmetessään syntyy painetta, joka ei pääse suunniteltua reittiä pois...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 683
- Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: 9-3 Aero vetarihuolia
Tilanne tasaantuu! Auto oli Saab liikkeessä huollossa. Autoon vaihdettiin sisemmän vetarin ja vaihdelaatikon väliset tiivisteet ja stefat. Tämän jälkeen klappi loppui lähes kokonaan ja vuotoja ei enää ole!
Re: 9-3 Aero vetarihuolia
Mitenkäs pelkästään tiivisteitä ja stefoja vaihtamalla klappi väheni? Ihmettelee..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 683
- Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: 9-3 Aero vetarihuolia
Sitähän tässä poikien kanssa ihmeteltiin, kyllä sinne pieni klappi jäi, niin kuin niissä aina on, jokatapauksessa tilanne on parempi kuin ennen tiivisteiden vaihtoa. Holkkiremppa tehtiin jo vuosi sitten. Näin on ja näillä mennään, wroom!!
Re: 9-3 Aero vetarihuolia
Sen ison laipan allahan on niitä zimmilevyjä, mut eiks niillä zimmata vaa se laakeri?
Saab 9-3 2.0t -98 Re85
-
- "Viggen"
- Viestit: 683
- Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: 9-3 Aero vetarihuolia
Jep, auto toimi hyvin... parisataa kilsaa, taas samat ongelmat alkoivat uudelleen, vetarissa on klappia ja vuoto siihen päälle. Mitä tässä olis järkevä / kannattavaa tehdä? Holkkihan vaihdettiin vuosi sitten. Vetoakselin vaihto on n.2000 euron homma, joten ihan ekana en tähän lähde!
Re: 9-3 Aero vetarihuolia
Ei se hyväkuntoinen käytetty vetoakseli nyt noin paljoa maksa edes vaihdettuna...
Multa vois irrota järkevään hintaan 157tkm ajettu väliakseli ja vetari.
Multa vois irrota järkevään hintaan 157tkm ajettu väliakseli ja vetari.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 9-3 Aero vetarihuolia
Miten hitossa saa 2000€ uppoomaan vetarin vaihtoon?
Varsinki kuskinpuoleinen, kun lähtee irti ~30minuutissa jos lasketaan mukaan auton ajo halliin, nosturille, ekan kaljan kittaus, röökitauko.
Varsinki kuskinpuoleinen, kun lähtee irti ~30minuutissa jos lasketaan mukaan auton ajo halliin, nosturille, ekan kaljan kittaus, röökitauko.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 9-3 Aero vetarihuolia
Voin tehä sen rempan vaivaisella tonnilla!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 9-3 Aero vetarihuolia
Mä tarjoudun tekemään se 990€. Coltti toimittaa Paras käytetty vetari.saabi90 kirjoitti:Voin tehä sen rempan vaivaisella tonnilla!
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 9-3 Aero vetarihuolia
jos alapallo lähtee nätisti auki ton vas. vetoakselin vaihtaa ½tunnis.
Saab 9-3 2.0t -98 Re85
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 9-3 Aero vetarihuolia
Lähtee se kun lekaa käyttääjarppa^ kirjoitti:jos alapallo lähtee nätisti auki ton vas. vetoakselin vaihtaa ½tunnis.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-3 Aero vetarihuolia
980 pihahommina...nugge kirjoitti:Mä tarjoudun tekemään se 990€. Coltti toimittaa Paras käytetty vetari.saabi90 kirjoitti:Voin tehä sen rempan vaivaisella tonnilla!
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.