Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
kake_
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: To Huhti 26, 2012 20:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja kake_ »

Mistähän mahtaa johtua kolahdukset kun rattia veivailee eestaas parkkipaikalla samalla kun auto liikkuu hieman.. Normaalissa ajossa ei kolise.. Ääni tuntuisi kuuluvan apparin puolelta. Raidetangon päät ehjät, alatukivarret uudehkot, yläpään kääntölaakerit uudehkot.
Voisiko johtua katkenneesta jousesta tai iskarin kiristysmutterin löystymisestä?
Saab 9-3 -00
#5685
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Sisemmätkin raidetangon päät tarkistettu?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
kake_
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: To Huhti 26, 2012 20:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja kake_ »

Juu ei niissäkään tuntunut väljää...
Saab 9-3 -00
#5685
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Hook »

Mites koiranluut? Aika tyypillinen kolahtelupaikka..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
kake_
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: To Huhti 26, 2012 20:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja kake_ »

Ei niissäkään ainakaan tuntunut välystä.. Otan huomenna tuon tolpan pöydälle ja tutkin tarkemmin, tosin voisihan sitä käydä uudet koiranluutkin ostamassa ja asennella samalla...
Saab 9-3 -00
#5685
kake_
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: To Huhti 26, 2012 20:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja kake_ »

Mistäköhän muuten mahtaa johtua kabiiniin tyhjäkäynnillä kantautuva hento, tiheä "naputus" Kuuluu mielestäni apparin puolelta. Pelti auki ei sisään juurikaan mitään kuulu, eikä kuulu mielestäni venttiilikoneistostakaan.

Ääni ei kuulu samantien kun auton käynnistää, vaikka olisi kuumakin kone..Ja siis ääni on hiljainen( ei kuulu jos puhallin edes ykkösellä..)

Voisiko jokin apulaite tai kiristinrulla pitää tälläistä ääntä? Ja voiko konetta käyttää ilman moniurahihnaa hetken aikaa?

Kyseessä siis b204 vaparikone ja kilsoja reilu 200 tuhatta
Saab 9-3 -00
#5685
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Evap-magneettiventtiili. Eli hiilisäiliöltä imeskellään bensahöyryjä imusarjaan ecun ohjaamana.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
kake_
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: To Huhti 26, 2012 20:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja kake_ »

Onko tuo naputus normaalia vai pitäisikö asialle tehdä jotain? Onko itse venttiili rikki vai kenties letkuissa murtumia vai mikä tuota ääntä pitää? :o

Ja siis kyseinen evap-venttiili löytyy myös tuosta vaparista, missä konetta ohjailee motronic ?
Saab 9-3 -00
#5685
Avatar
ValPe
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ti Loka 16, 2012 11:02
Paikkakunta: Nurmes / Mikkeli

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ValPe »

Pitääkö Stage1 softalla olevan T5 kolkin ahtaa 1,4bar? Ainakin OBD-lukija kännykän Torque-softalla näin väittää, vaikuttaa liian korkealta minusta.
Toinen kysymys, voiko magneettiventtiilin C ja W letkut yhdistämällä palauttaa matalapaineen käyttöön, kunnes saa selvyyden mikä noin korkeat ahdot aiheuttaa?
Rupesi nimittäin 3. vaihteella täyskiihdytyksessä tekemään fuel cuttia kun kierrokset tavoittaa aikas tarkalleen 3800rpm. Tosin kerran vain nytkähtää, mutta sekin riittää.
Eipähän mikään ylimääräinen porsisi, ennen kuin ehtii tutkimaan tarkemmin.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Hook »

Pitäisi ahtaa vain noin 1.2bar.
Ahtaako samat mankuvenan irroittamalla? Onko käytössä vielä t5 vena? Jos ahtaa johdon irroittamalla ja t5 vena käytössä, niin venttiili sökö.
T7 venaa modeineen tilalle. :mrgreen:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
jmkk
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Elo 31, 2012 22:32

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jmkk »

mitenkä paksu bensapumppu mahtuu vakio pumpun tilalle? ois tarkotus tilailla aem:n 320 pumppu
BMW 535D e61,honda cbr 900rr turbo
hitsaus hommia pohjois-savossa. (aluminiini, rst... jne) yv tavoittaa
omavalmiste pakosarjoja saabeihin ja muun merkkisiin.
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Onko jarrutehoon selvääkin parannusta jos hankin ebc turbo groove levyt + red stuff jarrupalat eteen vakioiden tilalle? Kuluuko palat paljonkin nopeammin uritetulla levyllä?
T7 vm. 2001 9-3
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja SS »

Ainakaan greenstuffit ei kylmänä pure ihan yhtä hyvin kuin originaalipalat, pidemmissä jarrutuksissa tilanne tasoittuu. Eipä ole palat uritettujen kanssa kuluneet, tuskin on merkittävää eroa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Hook »

Punaiset vielä huonommin oman kokemuksen peusteella.
Ate:n "orkkis" palat ja kyllä jarrut tarraa ihan eri tehokkaasti normikäytössä. Ratakäyttö lämmittelyineen on sitten eri juttu.. :lol:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

ValPe kirjoitti:Pitääkö Stage1 softalla olevan T5 kolkin ahtaa 1,4bar? Ainakin OBD-lukija kännykän Torque-softalla näin väittää, vaikuttaa liian korkealta minusta.
Toinen kysymys, voiko magneettiventtiilin C ja W letkut yhdistämällä palauttaa matalapaineen käyttöön, kunnes saa selvyyden mikä noin korkeat ahdot aiheuttaa?
Rupesi nimittäin 3. vaihteella täyskiihdytyksessä tekemään fuel cuttia kun kierrokset tavoittaa aikas tarkalleen 3800rpm. Tosin kerran vain nytkähtää, mutta sekin riittää.
Eipähän mikään ylimääräinen porsisi, ennen kuin ehtii tutkimaan tarkemmin.
Rikkinäinen MAP-anturi? Se teki joskus omassa ex ng satkussa
tuota.
#2285
Vastaa Viestiin