9-3 todella hengetön
9-3 todella hengetön
9-3 2.0t 154 hv 1999-mallia on todella hengetön.
Ottaa huonosti kierroksia, eikä kierrä kuin 4500-4900 rpm.
Ahtoputkia irroittelin niin turbo ainakin tuntui puhaltevan ihan ok. By-Pass toimii kun antaa kierroksia. Kone käy ihan nätisti muuten.
Vikakoodit luin eikä niitäkään ollut. Mitähän tuosta vielä keksisi katsoa?
Bensapumppu on vaihdettu n 1,5 v sitten.
Ottaa huonosti kierroksia, eikä kierrä kuin 4500-4900 rpm.
Ahtoputkia irroittelin niin turbo ainakin tuntui puhaltevan ihan ok. By-Pass toimii kun antaa kierroksia. Kone käy ihan nätisti muuten.
Vikakoodit luin eikä niitäkään ollut. Mitähän tuosta vielä keksisi katsoa?
Bensapumppu on vaihdettu n 1,5 v sitten.
Re: 9-3 todella hengetön
Pakoputki tukkeessa? Onko sytkäkasetti hajonnut viime aikoina?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: 9-3 todella hengetön
Missä asut? Joku guru tuon selvittää nopeasti jos satut oikealla suunnalla asustamaan.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: 9-3 todella hengetön
Karkkilassa asun, Riihimäki-Hyvinkää suunnalla tulee paljon myös liikuttua.
Voiko hajonnut sytkäkasetti oireilla noin? Ei tule vikakoodeja?
Voiko hajonnut sytkäkasetti oireilla noin? Ei tule vikakoodeja?
Re: 9-3 todella hengetön
Pitäisikö sen dumpin akselin liikkua kun antaa kierroksia ja voiko vaikuttaa tehoihin niin paljon jos ei toimi?
0-100 km/h n. 30 s.
0-100 km/h n. 30 s.
Re: 9-3 todella hengetön
Kovin haiskahtais että lähteny katista tavarat liikkeelle ja tukkinu putken.
Tarkotat varmaan hukkaportin akselia? Sattuuko olemaan erillistä ahtomittaria/opensidiä käytössä ?
Tarkotat varmaan hukkaportin akselia? Sattuuko olemaan erillistä ahtomittaria/opensidiä käytössä ?
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Re: 9-3 todella hengetön
Sitäpä juuri. Eipä ole tuota mittaria. Perus bilteman malli riittänee tuohon? Liittyykö tuo opensid siihen ajotietokoneeseen jotenkin?
Onko tuollaisia pakoputken tukkeentumisia tapahtunut? Toisaalta voisi viittaa siihen kun ei anna vikakoodeja.
Onko tuollaisia pakoputken tukkeentumisia tapahtunut? Toisaalta voisi viittaa siihen kun ei anna vikakoodeja.
Re: 9-3 todella hengetön
Juu sen opensidin saa sieltä softapuolelta aukastua, ne kellä on pelit/vehkeet ja tietotaito Kyllä semmonen minkämallinen ahtomittari tahansa kelpaa. Näkee ne ahdot tietty jos sattuu olemaan esim bluetooth obd palikka ja luurissa joku ohjelmiston tynkä sille.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Re: 9-3 todella hengetön
Opensidin saa vain T7-Saabeihin.
Re: 9-3 todella hengetön
Ah, totta tosiaan. Meni tuo vuosimalli ihan ohi näkökentän =)karg kirjoitti:Opensidin saa vain T7-Saabeihin.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Re: 9-3 todella hengetön
Könysin juuri auton alle:
Katti helisee aika mukavasti kun sitä koputtelee. Eli tukkeentunut siis saattaa olla. Tarvitsee varmaan koko putkisto irroitella ja tyhjentää ja pistää uusi katti?
Katti helisee aika mukavasti kun sitä koputtelee. Eli tukkeentunut siis saattaa olla. Tarvitsee varmaan koko putkisto irroitella ja tyhjentää ja pistää uusi katti?
Re: 9-3 todella hengetön
Downpipeä ei tarvitse ottaa, jos ei ole hetkeen tulossa leima eteen niin voihan sitä vaan tyhjentää pelkän katin rojuista. Tuskin sielä putkessa rojua muualla on jumissa, ahdoille mennessä katin sisukset liikahtaa ja painaa röörin tukkoon.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Re: 9-3 todella hengetön
Kiitos Mikgo kaikista vinkeistä. Hetken näytti jo että koko topicci tulee täyteen turhaa sontaa, mutta sentään siivosivat.
Ei ollut muualta tukossa kun katti vaan. Leima juuri edessä, joten hain purkuautosta katalysaattorin ja vaihdoin sen. Johan taas hönkii.
Onko tietoa mistä saisi ilmastoinnin kompuraa kohtuu hinnalla? Ohitin sen nyt lyhyemmällä hihnalla ainakin talveksi.
Ei ollut muualta tukossa kun katti vaan. Leima juuri edessä, joten hain purkuautosta katalysaattorin ja vaihdoin sen. Johan taas hönkii.
Onko tietoa mistä saisi ilmastoinnin kompuraa kohtuu hinnalla? Ohitin sen nyt lyhyemmällä hihnalla ainakin talveksi.
Re: 9-3 todella hengetön
Ebaystä olen pari omaani hankkinut. Viimeisin uusi maksoi 135e + rahti 20e. Tosin dieselin kompuroita.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: 9-3 todella hengetön
Saksan Ebaystä hommasin viimeksi, onhan siitäkin jo yli vuosi.
Myyjä oli pro-air-germany ja kompuralla hintaa 253€ + rahti 15€, nykyään näyttäisi maksavan 239€+17€.
Myyjä oli pro-air-germany ja kompuralla hintaa 253€ + rahti 15€, nykyään näyttäisi maksavan 239€+17€.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02