Jarrupääsylinterin tiivisteet OG9-3 Aero
Jarrupääsylinterin tiivisteet OG9-3 Aero
Onko kukaan teettänyt uusia tiivisteitä sylinteriin ? Tai löytänyt puljua kuka tekee valmista korjaussarjaa?
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Re: Jarrupääsylinterin tiivisteet OG9-3 Aero
Saabilta kysyin ja ottivat selvää Ruotsista asti, että eivät toimita MY2001-2002 Aeroihin jarrupääsylinterin tiivisteitä, mutta myyvät kyllä jarrupääsylinterin hintaan 950€, joka ei siis sisällä jarrutehostinta eikä puolimoottoria!
PCS:ltä vastasivatten, että kumisarja on valikoimissa mutta se on tällähetkellä tilapäisesti loppi. Toimitusaika voi olla hyvin pitkä. Hinta on 18€.
Tämä oli vastaus kevät talvella 2013. Kun tarkemmin katselin Speedpartsin luetteloa, niin en löytänyt 2001-2002 malliin tiivisteitä vaan vanhempiin malleihin. Eli voi olla, että heille tuli virhe tuossa, kun moni luulee, että vanhemmissa Saappaissa on sama tehostin kuin 2001-2002 mallin Aeroissa.
Ebay ym varaosamyynnit sitten tarjosivatten jarrupääsylinteriä n. puoleen hintaan alkuperäisestä.
Jos haluaisi varmasti sopivat o-renkaat tuonne, pitäisi jarrupääsylinteri purkaa osiin ja mennä tiivisteiden/osien kanssa johonkin kumiliikkeeseen ym, jossa mittojen perusteella etittäisiin uudet vastaavat.
Niin ja miten omalla kohdalla kävi, ei tarvinnut tehdä mitään, kun mitään vikaa ei ollutkaan, uudet isommat jarrut eteen ja taakse ohuine rosteriletkuineen teki niin ison eron vanhoihin, että luulin pääsylkkä vuodoksi.
PCS:ltä vastasivatten, että kumisarja on valikoimissa mutta se on tällähetkellä tilapäisesti loppi. Toimitusaika voi olla hyvin pitkä. Hinta on 18€.
Tämä oli vastaus kevät talvella 2013. Kun tarkemmin katselin Speedpartsin luetteloa, niin en löytänyt 2001-2002 malliin tiivisteitä vaan vanhempiin malleihin. Eli voi olla, että heille tuli virhe tuossa, kun moni luulee, että vanhemmissa Saappaissa on sama tehostin kuin 2001-2002 mallin Aeroissa.
Ebay ym varaosamyynnit sitten tarjosivatten jarrupääsylinteriä n. puoleen hintaan alkuperäisestä.
Jos haluaisi varmasti sopivat o-renkaat tuonne, pitäisi jarrupääsylinteri purkaa osiin ja mennä tiivisteiden/osien kanssa johonkin kumiliikkeeseen ym, jossa mittojen perusteella etittäisiin uudet vastaavat.
Niin ja miten omalla kohdalla kävi, ei tarvinnut tehdä mitään, kun mitään vikaa ei ollutkaan, uudet isommat jarrut eteen ja taakse ohuine rosteriletkuineen teki niin ison eron vanhoihin, että luulin pääsylkkä vuodoksi.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Jarrupääsylinterin tiivisteet OG9-3 Aero
http://www.mister-auto.fi/fi/jarrupaasy ... _g258.html
Tuolta halvimmillaan uusi TRW:n pääsylinteri 297,51 €
Tuolta halvimmillaan uusi TRW:n pääsylinteri 297,51 €
Re: Jarrupääsylinterin tiivisteet OG9-3 Aero
Mikähän on Saabin OEM koodi MY2001-2002 Aerolle, kun tuon linkin sylkissä:
Halvin 297,51€ -> SAAB : 4543930
Keskimmäinen 310,99€ -> vuosimalliin 12/2000 antaa SAAB : 4543930
Kallein 508,72€ -> SAAB : 5233705
Eli vuosimalliin 12/2000 antaa saman koodin kuin tuolle halvimmalle. Eli käyköhän tuo halvin OEM koodilla 4543930 vuosimalleihin 2001-2002 Aero?
Kannattaa ainakin katsoa omasta liittimien lukumäärä ja pituus suurinpiirtein(ohjaus vasemmalla, jos sillä mitään merkitystä).
Silti purkaisin pääsylkän ensin ja katsoisin missä kunnossa sisuskalut(syöpymää?) ja osien kanssa Korja-Kumi Oy tms tiskille jos o-renkaat ovat vain kulahtaneet.
Halvin 297,51€ -> SAAB : 4543930
Keskimmäinen 310,99€ -> vuosimalliin 12/2000 antaa SAAB : 4543930
Kallein 508,72€ -> SAAB : 5233705
Eli vuosimalliin 12/2000 antaa saman koodin kuin tuolle halvimmalle. Eli käyköhän tuo halvin OEM koodilla 4543930 vuosimalleihin 2001-2002 Aero?
Kannattaa ainakin katsoa omasta liittimien lukumäärä ja pituus suurinpiirtein(ohjaus vasemmalla, jos sillä mitään merkitystä).
Silti purkaisin pääsylkän ensin ja katsoisin missä kunnossa sisuskalut(syöpymää?) ja osien kanssa Korja-Kumi Oy tms tiskille jos o-renkaat ovat vain kulahtaneet.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Jarrupääsylinterin tiivisteet OG9-3 Aero
Juu veikkaan kanssa että järkevin/halvin tässä tapauksessa vain uusia nuo tiivisteet. Itse sylkkähän taitaa olla melkein ns "ikuinen"
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
-
- "Aero"
- Viestit: 391
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: Jarrupääsylinterin tiivisteet OG9-3 Aero
Eipä ole vieläkään PCS:llä, onko kellään tiivistesarjasta tietoa?
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: Jarrupääsylinterin tiivisteet OG9-3 Aero
Taitaa ainut mahdollisuus tosiaan jossain pajalla teettää, mekonomenille oli tullut myyntiin jarrupääsylinteriä 125€ niin tilasin koko sylkän uuden.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Re: Jarrupääsylinterin tiivisteet OG9-3 Aero
Mikgo, mitkä oireet sulla antaa aihetta epäillä pääsylkkyvikaa?
Meneekö poljin hiljalleen pohjaan, kun pidät sitä voimakkaasti painettuna?
Jos poljin tuntuu menevän liian syvälle, mutta ei kuitenkaan pohjaan asti, eikä se hiljakseen hiivi syvemmälle tasaisella painalluksella, vika on todennäköisimmin jossain muualla.
Kuten testing1 tapauksessa Redstuff jarrupalat tuotti huomattavan kuminauhamaisen poljintuntuman vakioon verrattuna.
Meneekö poljin hiljalleen pohjaan, kun pidät sitä voimakkaasti painettuna?
Jos poljin tuntuu menevän liian syvälle, mutta ei kuitenkaan pohjaan asti, eikä se hiljakseen hiivi syvemmälle tasaisella painalluksella, vika on todennäköisimmin jossain muualla.
Kuten testing1 tapauksessa Redstuff jarrupalat tuotti huomattavan kuminauhamaisen poljintuntuman vakioon verrattuna.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Jarrupääsylinterin tiivisteet OG9-3 Aero
Jarrut katosivat pikkuhiljaa, alkoi siis poljin menemään syvemmälle ja syvemmälle. Nyt kun auto seiso pitkän aikaa ja jarrut kävi auki, uusilla tiivisteillä kasaan. Ei saa ilmaamalla enää eloa, jarruteho kokonaan poissa ja menee pohjaan tasasella painalluksella, voimakkaalla pumppauksella saa jonkinmoisen paineen aikaan mutta ei mitään eloa jarruissa.
Ja siis poljin menee tappiin asti pohjaan.
Ja siis poljin menee tappiin asti pohjaan.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
-
- "Aero"
- Viestit: 391
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: Jarrupääsylinterin tiivisteet OG9-3 Aero
Millä osanumerolla? Sopiko, toimiiko?Mikgo kirjoitti:Taitaa ainut mahdollisuus tosiaan jossain pajalla teettää, mekonomenille oli tullut myyntiin jarrupääsylinteriä 125€ niin tilasin koko sylkän uuden.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: Jarrupääsylinterin tiivisteet OG9-3 Aero
Kyllä uskon että sopii ja toimii, kannattaa kysyä paremmin nugge:lta.
Itsellä projekti veny ensimmäisen talven yli toiselle talvelle joten kokemukset vasta tulossa
Itsellä projekti veny ensimmäisen talven yli toiselle talvelle joten kokemukset vasta tulossa
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427