T5 33pinnisen liittimen kytkentä NG900
T5 33pinnisen liittimen kytkentä NG900
Moro,
pitäs projektia varten selvittää kaikki johdot mitä tuon ECU-liittimen vieressä olevaan liittimeen tulee ja lähtee. Onko kellään valmista listaa mikä on mikäkin?
Jos ei niin pitää ruveta kahlaan Wissiä läpi Liitin on ilmeisesti 33-4
-Tuomas-
pitäs projektia varten selvittää kaikki johdot mitä tuon ECU-liittimen vieressä olevaan liittimeen tulee ja lähtee. Onko kellään valmista listaa mikä on mikäkin?
Jos ei niin pitää ruveta kahlaan Wissiä läpi Liitin on ilmeisesti 33-4
-Tuomas-
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 61
- Liittynyt: To Joulu 12, 2013 17:21
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: T5 33pinnisen liittimen kytkentä NG900
Täsmälleen sama kiinnostaisi itseäkin.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: T5 33pinnisen liittimen kytkentä NG900
aika huonosti on ollu esillä noita ng satkun kaavioita...kokeilkaas 9000:sen ettii, värit saattaa poikkee mut paikat on samat, saman työn frendi teki tos taannoin kun halus Sabas moottorin opeliin...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: T5 33pinnisen liittimen kytkentä NG900
Ootko tosissas ? Ecun kantaliittimen kaavio tietenkin täsmää mutta se johtosarjan toinen iso liitin mittariston ja muuhun suuntaan autoon on ihan erilaiset ng900 ja 9000.
Wissistä nuo tiedot pystyy parsimaan, pitää vaan kahlata usemapikin kytkntäkaavio läpi ja ymmärtää mitkä on tarpeellisia.
Wissistä nuo tiedot pystyy parsimaan, pitää vaan kahlata usemapikin kytkntäkaavio läpi ja ymmärtää mitkä on tarpeellisia.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 61
- Liittynyt: To Joulu 12, 2013 17:21
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: T5 33pinnisen liittimen kytkentä NG900
Onko tuo nopeustieto T5 purkkille tarpeellinen vain 1 ja 2 vaihteen ahtopaineen rajoitusta varten, eli voiko sen jättää kytkemättä?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: T5 33pinnisen liittimen kytkentä NG900
vesa67 kirjoitti:Ootko tosissas ? Ecun kantaliittimen kaavio tietenkin täsmää mutta se johtosarjan toinen iso liitin mittariston ja muuhun suuntaan autoon on ihan erilaiset ng900 ja 9000.
Wissistä nuo tiedot pystyy parsimaan, pitää vaan kahlata usemapikin kytkntäkaavio läpi ja ymmärtää mitkä on tarpeellisia.
ok. Taisin sekottaa liittimet.
Joka tapauksessa saatiin niilä tonnarit kaavioilla kyseinen kikotin käyntiin...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: T5 33pinnisen liittimen kytkentä NG900
Wissistä löytyy T5-kolkin kytkentäkaaviosta hyvinkin helposti tuo liitin, "Moottori" -> "Trionic T5" -> "Ylävälilehdestä kytkentäkaavion kuva" ja hoplaa, pääsee paljon helpommalla kuin arvuuttelemalla täällä...
Itse en tässä liitä kuvaa tuosta Wissistä, on tuo talliläppärin näyttö niin huonolla resoluutiolla että print-screenistä ei saa mitään selvää jos koko kytkentäkaavion haluaa nähdä...
Jos ei oo johtosarjaa valmiina, niin ainakin itestä tuntus että tonnarin johtosarja olis helpompi viritellä johonkin muuhun vehkeeseen. Isosta harmaasta liittimestä ei tarvii kuin muutaman johdon ja homma toimii täysin..
Eikös T5 tarvii nopeustiedon jokatapauksessa (ei signaalia, ei nopeutta -> peruspaineet)? Muistelisin että tuolla Vator-projektissa jouduttiin kehittämään jotkut vermeet tuolle nopeussignaalille..
Itse en tässä liitä kuvaa tuosta Wissistä, on tuo talliläppärin näyttö niin huonolla resoluutiolla että print-screenistä ei saa mitään selvää jos koko kytkentäkaavion haluaa nähdä...
Jos ei oo johtosarjaa valmiina, niin ainakin itestä tuntus että tonnarin johtosarja olis helpompi viritellä johonkin muuhun vehkeeseen. Isosta harmaasta liittimestä ei tarvii kuin muutaman johdon ja homma toimii täysin..
Eikös T5 tarvii nopeustiedon jokatapauksessa (ei signaalia, ei nopeutta -> peruspaineet)? Muistelisin että tuolla Vator-projektissa jouduttiin kehittämään jotkut vermeet tuolle nopeussignaalille..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: T5 33pinnisen liittimen kytkentä NG900
Minulla on kotikoneella taulukoituna tuo ng900 33-4 liitin, kun rakentelin ng900 koneen sähköt, jotta saatiin pyörimään kone autotrailerin päällä muutama vuosi sitten. Tarvittiin puolen tusinaa sulaketta, pari relettä, pari merkkivaloa, kytkin, starttinappula.. siis sähköpuolelle.
Voin viskaa listan kun pääsen kotia asti.
Tuon "nopeustiedon" eculle voinee ilmeisesti ottaa ecun rpm ulostulosta, jolloin ei olla 1 vaihteen tehorajoituksilla. Näin olin jostain lukevinani aikoinaan, mutta en kyllä muista että mistä.. Trailerikäytössä, jossa oli siis alastomia eläviä moottoreita, eli tuttavallisemmin Moottori porno käytössä ei ko. rajotuksella ollut merkitystä
Voin viskaa listan kun pääsen kotia asti.
Tuon "nopeustiedon" eculle voinee ilmeisesti ottaa ecun rpm ulostulosta, jolloin ei olla 1 vaihteen tehorajoituksilla. Näin olin jostain lukevinani aikoinaan, mutta en kyllä muista että mistä.. Trailerikäytössä, jossa oli siis alastomia eläviä moottoreita, eli tuttavallisemmin Moottori porno käytössä ei ko. rajotuksella ollut merkitystä
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: T5 33pinnisen liittimen kytkentä NG900
Täälläkin ois kanssa tarvetta tälle kytkennälle, alkas olee auto kohta sitä vaille nipussa.
Re: T5 33pinnisen liittimen kytkentä NG900
Tässä vähän muistiinpanoja 3v takaa...
1 YE 2.5 Startin solenoidi Starttirele>Virtalukko (maxisulake 2)
2 GN/RD 4.0 Suuttimien, tyhjäkäyntimoottorin (pin2) sekä Sytkäkasetin (pin 10) "+" syöttö. "+15" pääreleeltä.Sulake 17@Saab 30A?
3 GN/OG 0.5 ECU 57 Automaatti NC
4 YE/GY 2.5 "Production use only" liitin PIN 4 "+15" sulakkeelta 17@Saab ?A?
5 PK/WH 1.0 ECU 1/ECU 48 "+30", Sulake 28@Saab ?A?
6 NC
7 PK/BK 0.5 ECU 39 ABS UNIT PIN 7
8 GY/WH 0.75 Lambda esilämmitys Sähkön otto bensapumpun releeltä, Sulake 38@Saab
9 GN/RD 0.5 ECU 58 Mittaristo PIN6, RPM, 2500rpm=83Hz
10 PK 0.5 ECU 20 Mittaristo "turbo", PIN 9
11 WH 0.5 ECU 56 Bensa/lambda releen ohjaus, Vetää maadoittamalla. (nasta myös OBD pin 14?)
12 BU/GY 0.5 ECU 31 Pääreleen ohjaus, Vetää maadoittamalla
13 BU/YE 0.5 ECU 55 Mittaristo "Shift up" merkkivalo, PIN 39 NC
14 BK/GN 0.5 Laturi Mitaristo, Latauksen merkkivalo BK/GN
15 NC
16 BU/GN 0.5 ECU 36 Cruisebox PIN "J" Katkaistu…
17 RD/WH 0.5 ECU 54 AC
18 GY/BK 0.5 ECU 33 OBD portti, PIN 7
19 YE 0.5 Öljynpaineanturi Mittaristo "Öljynpaine"
20 GN 0.5 ECU 5, VT-WH 0.75 (ottaa 3cyl ruiskusta) 3 suuttimen aukioloaika mittariston PIN 8:aan.
21 YE/GY 0.5 ECU 60 "+15", Sulake 17@Saab > virtalukko (kytke samaan kuin PIN 4!) NC
22 YE/GN 0.5 ECU 32 Mittaristo "CE" merkkivalo, PIN 22
23 GN/GY 0.5 ECU 59 AC
24 BN/WH 1.0 BCV 2 BK/GN "+54" Sulake 24@Saab Tämän sulakkeen poisto tekee autosta matalapaineen
25 VT 0.75 ECU 15 Jarruvalokytkin > "+30" Sulake 12@Saab
26 YE/GY 0.5 TEMP-SENSOR ICE
27 YE/BN 0.5 TEMP-SENSOR ICE
28 YE/BK 0.5 ECU 35 Automaatti NC
29 OG 0.5 ECU 29 Vetää releen 553???, jonka jälkeen 557???. Imuilman lämmitys…? NC
30 BK 0.5 ECU 67 Mittaristo "turbo"?, PIN 10
31 BK/WH 0.5 ECU 14 Automaatti NC
32 OG/WH 0.5 ECU 13 Automaatti NC
33 NC
Startti:
1 Starttireleeltä, Maxisulake 60A (3)
Mittaristolle:
14 Latauksen merkkivalo
19 Öljynpaineen merkkivalo
22 Check Engine
9 RPM
30 (Turbo mittari)
10 (Turbo mittari)
13 (Shift up valo)
20 ("kulutus". 3 Suutin)
Sähkön syöttö +30, Maxisulake 60A (2)
5 Jatkuva plussa ECU 1/48, Sulake 28@saab
RELE Päärele Pin 30/86, maxisulake
RELE Bensarele, Pin 30
Sähkön syöttö +15 Sulake 17@Saab
4 PRD ONLY, ( ECU 60 vain -94 t5johtosarjassa)
21 ECU 60 (puuttuu -94 johtosarjasta)
RELE Bensarele, Pin 86
Sähkönsyöttö "pääreleeltä", Pin 87
2 Sulake 30A, Suuttimet, Kasetti, IACV
Sähkönsyöttö "bensareleeltä", Pin 87
8 Sulake 38@Saab, Lambdan esilämmitys
PUMP + Sulake 32@Saab, Ottaa sähkön bensapumpun releeltä
Sähkönsyöttö +54 (voidaan käyttää myös "+15"..?)
24 BCV, Sulake 24@Saab
Pääreleohjaus
12 Päärele Pin 85 Maadoittamalla päärele vetää ja antaa sähköt suuttimille, sytkäkassulle ja tyhjäkäyntimoottorille
Bensareleohjaus
11 Bensarele Pin 85 Maadoittamalla rele vetää ja antaa sähköt bensapumpulle ja lambdalle. OBD pin 14?)
OBD portti
18 OBD pin 7, Muut??
11 OBD pin 14, Muut??
Jarruvalo
25 Maadoitettu polttimoiden kautta, kunnes jarrua painetaan ->12v. Voi vaatia maadoituksen, että ahtaa yli peruspaineiden.
Moottorin lämpötila
26 Temp-sensor
27 Temp-sensor
Nopeus
7 Abs yksiköltä 29pulsia/rengaskierros. (softamuokattavissa)
1 YE 2.5 Startin solenoidi Starttirele>Virtalukko (maxisulake 2)
2 GN/RD 4.0 Suuttimien, tyhjäkäyntimoottorin (pin2) sekä Sytkäkasetin (pin 10) "+" syöttö. "+15" pääreleeltä.Sulake 17@Saab 30A?
3 GN/OG 0.5 ECU 57 Automaatti NC
4 YE/GY 2.5 "Production use only" liitin PIN 4 "+15" sulakkeelta 17@Saab ?A?
5 PK/WH 1.0 ECU 1/ECU 48 "+30", Sulake 28@Saab ?A?
6 NC
7 PK/BK 0.5 ECU 39 ABS UNIT PIN 7
8 GY/WH 0.75 Lambda esilämmitys Sähkön otto bensapumpun releeltä, Sulake 38@Saab
9 GN/RD 0.5 ECU 58 Mittaristo PIN6, RPM, 2500rpm=83Hz
10 PK 0.5 ECU 20 Mittaristo "turbo", PIN 9
11 WH 0.5 ECU 56 Bensa/lambda releen ohjaus, Vetää maadoittamalla. (nasta myös OBD pin 14?)
12 BU/GY 0.5 ECU 31 Pääreleen ohjaus, Vetää maadoittamalla
13 BU/YE 0.5 ECU 55 Mittaristo "Shift up" merkkivalo, PIN 39 NC
14 BK/GN 0.5 Laturi Mitaristo, Latauksen merkkivalo BK/GN
15 NC
16 BU/GN 0.5 ECU 36 Cruisebox PIN "J" Katkaistu…
17 RD/WH 0.5 ECU 54 AC
18 GY/BK 0.5 ECU 33 OBD portti, PIN 7
19 YE 0.5 Öljynpaineanturi Mittaristo "Öljynpaine"
20 GN 0.5 ECU 5, VT-WH 0.75 (ottaa 3cyl ruiskusta) 3 suuttimen aukioloaika mittariston PIN 8:aan.
21 YE/GY 0.5 ECU 60 "+15", Sulake 17@Saab > virtalukko (kytke samaan kuin PIN 4!) NC
22 YE/GN 0.5 ECU 32 Mittaristo "CE" merkkivalo, PIN 22
23 GN/GY 0.5 ECU 59 AC
24 BN/WH 1.0 BCV 2 BK/GN "+54" Sulake 24@Saab Tämän sulakkeen poisto tekee autosta matalapaineen
25 VT 0.75 ECU 15 Jarruvalokytkin > "+30" Sulake 12@Saab
26 YE/GY 0.5 TEMP-SENSOR ICE
27 YE/BN 0.5 TEMP-SENSOR ICE
28 YE/BK 0.5 ECU 35 Automaatti NC
29 OG 0.5 ECU 29 Vetää releen 553???, jonka jälkeen 557???. Imuilman lämmitys…? NC
30 BK 0.5 ECU 67 Mittaristo "turbo"?, PIN 10
31 BK/WH 0.5 ECU 14 Automaatti NC
32 OG/WH 0.5 ECU 13 Automaatti NC
33 NC
Startti:
1 Starttireleeltä, Maxisulake 60A (3)
Mittaristolle:
14 Latauksen merkkivalo
19 Öljynpaineen merkkivalo
22 Check Engine
9 RPM
30 (Turbo mittari)
10 (Turbo mittari)
13 (Shift up valo)
20 ("kulutus". 3 Suutin)
Sähkön syöttö +30, Maxisulake 60A (2)
5 Jatkuva plussa ECU 1/48, Sulake 28@saab
RELE Päärele Pin 30/86, maxisulake
RELE Bensarele, Pin 30
Sähkön syöttö +15 Sulake 17@Saab
4 PRD ONLY, ( ECU 60 vain -94 t5johtosarjassa)
21 ECU 60 (puuttuu -94 johtosarjasta)
RELE Bensarele, Pin 86
Sähkönsyöttö "pääreleeltä", Pin 87
2 Sulake 30A, Suuttimet, Kasetti, IACV
Sähkönsyöttö "bensareleeltä", Pin 87
8 Sulake 38@Saab, Lambdan esilämmitys
PUMP + Sulake 32@Saab, Ottaa sähkön bensapumpun releeltä
Sähkönsyöttö +54 (voidaan käyttää myös "+15"..?)
24 BCV, Sulake 24@Saab
Pääreleohjaus
12 Päärele Pin 85 Maadoittamalla päärele vetää ja antaa sähköt suuttimille, sytkäkassulle ja tyhjäkäyntimoottorille
Bensareleohjaus
11 Bensarele Pin 85 Maadoittamalla rele vetää ja antaa sähköt bensapumpulle ja lambdalle. OBD pin 14?)
OBD portti
18 OBD pin 7, Muut??
11 OBD pin 14, Muut??
Jarruvalo
25 Maadoitettu polttimoiden kautta, kunnes jarrua painetaan ->12v. Voi vaatia maadoituksen, että ahtaa yli peruspaineiden.
Moottorin lämpötila
26 Temp-sensor
27 Temp-sensor
Nopeus
7 Abs yksiköltä 29pulsia/rengaskierros. (softamuokattavissa)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: T5 33pinnisen liittimen kytkentä NG900
kiitoksi näistä ohjeista nyt ois johot tehty tän mukaan. Toivotaan et tulee savut oikeasta paikasta.
Vielä kiinnostais ton flektin ohjaus et miten se on saabissa?
Vielä kiinnostais ton flektin ohjaus et miten se on saabissa?
Re: T5 33pinnisen liittimen kytkentä NG900
Ng900:ssa ice hoitaa sen ohjauksen moottorin päässä olevan lämpötilaanturin perusteella. (johdot kiertää moottoriohjausjärjestelmän johtosarjan kautta).
Itse moottorin ojaus käyttää imusarjassa 3-4 välissä olevaa anturia.
Itse moottorin ojaus käyttää imusarjassa 3-4 välissä olevaa anturia.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: T5 33pinnisen liittimen kytkentä NG900
Tähän vielä tarkennusta et plussaa vai miinusta tohon 25pinnii?
25 VT 0.75 ECU 15 Jarruvalokytkin > "+30" Sulake 12@Saab
Jarruvalo
25 Maadoitettu polttimoiden kautta, kunnes jarrua painetaan ->12v. Voi vaatia maadoituksen, että ahtaa yli peruspaineiden.
Ja onkos sitä nyt kukaan kokeillu et laittaa sen nopeus singaalin siitä jenkakellon johosta et toimii?
Kyllä näillä ohjeilla sain jo koneen käyntiin ja mitään ei palanu ainakaan vielä
25 VT 0.75 ECU 15 Jarruvalokytkin > "+30" Sulake 12@Saab
Jarruvalo
25 Maadoitettu polttimoiden kautta, kunnes jarrua painetaan ->12v. Voi vaatia maadoituksen, että ahtaa yli peruspaineiden.
Ja onkos sitä nyt kukaan kokeillu et laittaa sen nopeus singaalin siitä jenkakellon johosta et toimii?
Kyllä näillä ohjeilla sain jo koneen käyntiin ja mitään ei palanu ainakaan vielä
Re: T5 33pinnisen liittimen kytkentä NG900
Pin 25 on maadoitettu jarruvalojen "+" navan, eli hehkulankojen kautta, kun polttimoile ei tule plussa sähköä.
Kun jarrua painetaan, annetaan 12v plussanapaan, jolloin valot syttyvät.
Laita siis maihin, tai jarruvalojen plus nastaan.
Hyvä että rokkaa
Kun jarrua painetaan, annetaan 12v plussanapaan, jolloin valot syttyvät.
Laita siis maihin, tai jarruvalojen plus nastaan.
Hyvä että rokkaa
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: T5 33pinnisen liittimen kytkentä NG900
Ei tarvii nopeus signaalia, että ahtaa yli peruspaineen. Tosin mukavaahan se on rajoittaa niin, ettei sudi joutavaa.
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85