Koneen vaihtoa 9-3 -01
Koneen vaihtoa 9-3 -01
Olis tarjolla 900 -96 satku tekniikanluovuttajana,kuinka isolla modauksella istuis kolkkiin.Moottori,vaihdelaatikko,ilmastointi..oikeastaan kaikki konehuoneesta.istuuko johtosarjat boksille ym.
puh.050-3748237
#3078
#3078
Re: Koneen vaihtoa 9-3 -01
01-kolkin pitäisi olla kai B205-moottorilla, NG900 on taas B204-koneella, eli aika moinen jumppa on edessä ja jos katsastussetä huomaa koneen olevan vanhempi, niin hylky tulee...
Eikös 2001-käyttöönotetut OBD-testata katsastuksessa, eli tuskin kannattaa, jos meinaa suomalaset kilvet pitää autossa.
Eikös 2001-käyttöönotetut OBD-testata katsastuksessa, eli tuskin kannattaa, jos meinaa suomalaset kilvet pitää autossa.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Koneen vaihtoa 9-3 -01
käyttöön otto 14.12.2000 En muistais että katsastuksessa olis obd.llä tutkittu.
Koneen vaihto jokatapauksessa on edessä ja mielellään en laittais B205/t7 sinne.
Autolla ajettu 200 000 ja öljynpainevalo vilkuttelee,nokkaketju venynyt,kaasuläppä reistaa,ilmastointi ei toimi,kasetti sökö,kytkin luistaa..jne
Tänään pitäis päättää haenko satkun!
Ajatuksena oli puottaa koko keula alakautta pois.Apurunko,tolpat yläpäästä,laatikko koneessa kiinni ja nostaa uusi samalla lailla paikalleen..Yleensä tekniikan sopivuus ja johtosarjojen sopivuus kiinnostaa.
Luulis että joku olis tälläista harrastanut???
Tottahan tuossa hommaa on ja moduksia/sovelluksia joutuu tekemään..Olen valmistautunut siihen
Koneen vaihto jokatapauksessa on edessä ja mielellään en laittais B205/t7 sinne.
Autolla ajettu 200 000 ja öljynpainevalo vilkuttelee,nokkaketju venynyt,kaasuläppä reistaa,ilmastointi ei toimi,kasetti sökö,kytkin luistaa..jne
Tänään pitäis päättää haenko satkun!
Ajatuksena oli puottaa koko keula alakautta pois.Apurunko,tolpat yläpäästä,laatikko koneessa kiinni ja nostaa uusi samalla lailla paikalleen..Yleensä tekniikan sopivuus ja johtosarjojen sopivuus kiinnostaa.
Luulis että joku olis tälläista harrastanut???
Tottahan tuossa hommaa on ja moduksia/sovelluksia joutuu tekemään..Olen valmistautunut siihen
puh.050-3748237
#3078
#3078
Re: Koneen vaihtoa 9-3 -01
ei muuta kuin vaihat
maalaa sytkäkasetti mustaksi huolellisesti.
ja menee läpi kuin väärä raha
ja jos joku rupee kyselemään niin heittäydyt tyhmäksi ja sanot että tällänen tää on ollu ostosta saakka
maalaa sytkäkasetti mustaksi huolellisesti.
ja menee läpi kuin väärä raha
ja jos joku rupee kyselemään niin heittäydyt tyhmäksi ja sanot että tällänen tää on ollu ostosta saakka
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Koneen vaihtoa 9-3 -01
On varmaan hyvä valottaa nyt etukäteen mitä joudut tekemään
- koneesta kelpaa alakerta kunha vaihdat öljypohjan ja jakopään kotelon t7 koneesta sekä putsaat pari apulaitteen pulttien kiinnitysreikää ja siirrät öpaineanturin paikkaa.
- kansi myös T7 koneesta että saat imusarjan ja ahtoputken telineen fiksusti paikaleen, T5 kannentiivisteellä.
- ngssä on vaijerikytkin eli laatikko kolkista
- koneesta kelpaa alakerta kunha vaihdat öljypohjan ja jakopään kotelon t7 koneesta sekä putsaat pari apulaitteen pulttien kiinnitysreikää ja siirrät öpaineanturin paikkaa.
- kansi myös T7 koneesta että saat imusarjan ja ahtoputken telineen fiksusti paikaleen, T5 kannentiivisteellä.
- ngssä on vaijerikytkin eli laatikko kolkista
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Koneen vaihtoa 9-3 -01
Elikkä laatikkos jäis oma.Öljypohja vaihtoon,jakopäänkoppa,,jos kansi jäis t5 imusarja tarvis modata?Mitenkäs tuo johtosarja t5/t7 meneekö kokonaisuudessa vaihtoon?
puh.050-3748237
#3078
#3078
Re: Koneen vaihtoa 9-3 -01
Haulla löytyy aiheesta lisää tietoa.
Vesa67 kertoikin jo kaikki olennaiset asiat.
Vesa67 kertoikin jo kaikki olennaiset asiat.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Koneen vaihtoa 9-3 -01
Kansien erosta:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 96&start=0
T7-autoissa on aivan erilainen johtosarja johtuen siitä että T7-vehkeissä on Can-väylä. Toisinsanoen joutuu vaihtamaan melkeimpä koko auton sähköt jos haluaa saada T5 toimimaan. Helpommalla pääsee kun tekee koneesta tommoisen T5/T7-sekasikiön ja pistää vehkeet rokkaamaan T7:lla.
Tuo koko paska swappi ei muutenkaan toimi ihan niin kuin Strömssössä, NG900 on erilaiset tolpat kuin kolkissa. Kone mahtuu myös yläkautta pois mutta on tosi tiukka sovite eli jos vaan pääsee apurungon laskemaan niin suosittelen. Ilmastoinnin kompura lähtee helposti irti, jos aineet sisässä niin kannattaa ottaa irti.
Tosin kun katsoo tota sun vikalistaa niin taitaisi helpommalla päästä kun tekisi vaan tuohon T7-koneeseen moottorirempan, nuo sähköosat joutuisit kuitenkin hommaamaan jokatapauksessa ja vanha käytetty kone on aina vanha käytetty kone, vaikka onkin T5..
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 96&start=0
T7-autoissa on aivan erilainen johtosarja johtuen siitä että T7-vehkeissä on Can-väylä. Toisinsanoen joutuu vaihtamaan melkeimpä koko auton sähköt jos haluaa saada T5 toimimaan. Helpommalla pääsee kun tekee koneesta tommoisen T5/T7-sekasikiön ja pistää vehkeet rokkaamaan T7:lla.
Tuo koko paska swappi ei muutenkaan toimi ihan niin kuin Strömssössä, NG900 on erilaiset tolpat kuin kolkissa. Kone mahtuu myös yläkautta pois mutta on tosi tiukka sovite eli jos vaan pääsee apurungon laskemaan niin suosittelen. Ilmastoinnin kompura lähtee helposti irti, jos aineet sisässä niin kannattaa ottaa irti.
Tosin kun katsoo tota sun vikalistaa niin taitaisi helpommalla päästä kun tekisi vaan tuohon T7-koneeseen moottorirempan, nuo sähköosat joutuisit kuitenkin hommaamaan jokatapauksessa ja vanha käytetty kone on aina vanha käytetty kone, vaikka onkin T5..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Koneen vaihtoa 9-3 -01
Eihän nyt hitto se johtosarjan ero johdu CAN-Väylästä mitä kylläkin on T5 vehkeissä. Tähän vielä tarkennus että kyseessä on eri mottoriohjaus järjestelmät missä YLLÄRIPYLLÄRI on ERI johtosarjat.TTH kirjoitti:Kansien erosta:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 96&start=0
T7-autoissa on aivan erilainen johtosarja johtuen siitä että T7-vehkeissä on Can-väylä. Toisinsanoen joutuu vaihtamaan melkeimpä koko auton sähköt jos haluaa saada T5 toimimaan. Helpommalla pääsee kun tekee koneesta tommoisen T5/T7-sekasikiön ja pistää vehkeet rokkaamaan T7:lla.
Tuo koko paska swappi ei muutenkaan toimi ihan niin kuin Strömssössä, NG900 on erilaiset tolpat kuin kolkissa. Kone mahtuu myös yläkautta pois mutta on tosi tiukka sovite eli jos vaan pääsee apurungon laskemaan niin suosittelen. Ilmastoinnin kompura lähtee helposti irti, jos aineet sisässä niin kannattaa ottaa irti.
Tosin kun katsoo tota sun vikalistaa niin taitaisi helpommalla päästä kun tekisi vaan tuohon T7-koneeseen moottorirempan, nuo sähköosat joutuisit kuitenkin hommaamaan jokatapauksessa ja vanha käytetty kone on aina vanha käytetty kone, vaikka onkin T5..
Ja sitten voi kompuran jättää roikkumaan etukelkan alle ihan hyvin.
Ja sitten itse tähän ketjuun. Neobrosillta tilaat uuden koneen 1800€ ovelle toimitettuna. Se on uus, menee heittämäl paikoillee (paitsi huohotus cobralle), kestää varmasti kauemmin kun pajalla tehty sekasikiö jostain 500tkm ajetun tonnarin T5 koneesta.
Viimeksi muokannut nugge, La Loka 19, 2013 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Koneen vaihtoa 9-3 -01
Kappas, Tapanilassa paukkuu sulakkeet?
ois vaihtelua Vantaalle...täällä on jo sulakkeet loppu.
ois vaihtelua Vantaalle...täällä on jo sulakkeet loppu.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Koneen vaihtoa 9-3 -01
Korjaan vaan toisten ilmoittamaa väärää tietoa. Kun kert säännöt sanovat että ei saa levittää virheellistä tietoa.like_a_glove kirjoitti:Kappas, Tapanilassa paukkuu sulakkeet?
ois vaihtelua Vantaalle...täällä on jo sulakkeet loppu.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Koneen vaihtoa 9-3 -01
no mut sese!
P_a_r_a_s Saab foorumi hei...
P_a_r_a_s Saab foorumi hei...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Koneen vaihtoa 9-3 -01
Satkusta kaupat sovittu ja kärry saappuu ens viikolla..näkee sit jos jättää liikenteeseen Alkaa näyttää siltä että kolkin koneen etsintä jatkuu..
Aika jännittävää ostaa auto,jota ei ole nähnyt edes kuvissa
Aika jännittävää ostaa auto,jota ei ole nähnyt edes kuvissa
puh.050-3748237
#3078
#3078
Re: Koneen vaihtoa 9-3 -01
"Aika jännittävää ostaa auto,jota ei ole nähnyt edes kuvissa "
Konetta jos meinasit ei kuvasta hyötyä, vanhemman 900 purkanut ei siinä ollut johtosarjoen irroitus vaikea työ, sulakerasiat-koetaulu/suojat ymm. yksi ilta siihen vain kului
Konetta jos meinasit ei kuvasta hyötyä, vanhemman 900 purkanut ei siinä ollut johtosarjoen irroitus vaikea työ, sulakerasiat-koetaulu/suojat ymm. yksi ilta siihen vain kului
Re: Koneen vaihtoa 9-3 -01
Pistetään lisää väärää tietoa sitten liikkeelle ja poltetaan vähän lisää sulakkeita. T5 NG-satkussa ja kolkissa on vain I-väylä kun taas T7 on myös P-väylä.
Käytännön eroista on hyvä esimerkki vaikkapa moottorin lämpötila-antura. T5-vehkeissä mittaristolle on oma antura, kun taas T7 on pelkästään yksi antura. Sama tieto menee ensin Trionicille ja Trionicilta P-väylän kautta MIU:lle ja siitä jatkaa I-väylää vaikkapa SID:iin.
Ja laitetaan vielä esimerkki toisinpäin, ajoneston siruntunnistus menee niin T5 kuin T7-vehkeissä MIU:hun asti I-väylää pitkin, sen jälkeen T5 saa tiedon perinteistä johtoa pitkin (MIU->T5) kun taas T7 saa tiedon P-väylää pitkin.
Että kait se T5 toimii T7 autossa pelkästään moottorin johtosarjan vaihtamalla jos klubin Saab-jumala näin sanoo.
Paras Saab-foorumi
Käytännön eroista on hyvä esimerkki vaikkapa moottorin lämpötila-antura. T5-vehkeissä mittaristolle on oma antura, kun taas T7 on pelkästään yksi antura. Sama tieto menee ensin Trionicille ja Trionicilta P-väylän kautta MIU:lle ja siitä jatkaa I-väylää vaikkapa SID:iin.
Ja laitetaan vielä esimerkki toisinpäin, ajoneston siruntunnistus menee niin T5 kuin T7-vehkeissä MIU:hun asti I-väylää pitkin, sen jälkeen T5 saa tiedon perinteistä johtoa pitkin (MIU->T5) kun taas T7 saa tiedon P-väylää pitkin.
Että kait se T5 toimii T7 autossa pelkästään moottorin johtosarjan vaihtamalla jos klubin Saab-jumala näin sanoo.
Paras Saab-foorumi
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.