Ruostesuojaushintatietoa
Ruostesuojaushintatietoa
Kyselin tuossa eräästä ruostesuojaliikkeestä 9-3:sen ruostesuojauksen hintoja:
alusta + koteloiden käsittely kahteen kertaan 630 eeroa
sama kuin edellä, mutta kertakäsittely 480 eeroa
alusta + jotkut kotelot 400 eeroa (ns. täydennyskäsittely, yleisin uudehkoihin autoihin)
Kysyin myös ovien ruostesuojauksesta, koska sivuturvatyynyjen anturit kärsivät ohjekirjan mukaan käsittelystä. Liikkeen mukaan uusista autoista ei voida suojata kuin oven alasauma antureiden takia.
Pistää miettimään kun hinnat tuntuvat mielestäni aika kovilta. Ruostumattomuustakuuta liike ei kuitenkaan pysty antamaan.
alusta + koteloiden käsittely kahteen kertaan 630 eeroa
sama kuin edellä, mutta kertakäsittely 480 eeroa
alusta + jotkut kotelot 400 eeroa (ns. täydennyskäsittely, yleisin uudehkoihin autoihin)
Kysyin myös ovien ruostesuojauksesta, koska sivuturvatyynyjen anturit kärsivät ohjekirjan mukaan käsittelystä. Liikkeen mukaan uusista autoista ei voida suojata kuin oven alasauma antureiden takia.
Pistää miettimään kun hinnat tuntuvat mielestäni aika kovilta. Ruostumattomuustakuuta liike ei kuitenkaan pysty antamaan.
Sama homma tiedossa meikäläisen kiesiin, ei ole vielä tullut edes kyselleeksi ruostesuojaus hintoja. Täytynee vain tehdä soittokierros ja tarkistaa heidän tietämys noista antureista. Pakkohan se on jotain maksaa jos tarkoitus on saabia pidempään pitää niin, kuin on tarkoitus. Ja mitä uudempana auton ruostesuojaa sen paremman suojauksen saa, kun pohja ym. paikat ovat vielä virheettömiä.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Tuli kaivettua vanha aihe esiin. Suoritin vähän kyselyjä ruostesuojauksien hinnoista ja aika hulppeita vastauksia tuli.
Luokkaa 830 euroa sisältäen pohjan pesun, massauksen, kotelonsuojaaineet ja ovien sisään ruiskutettavat tökötit. Arvioivat että hommassa menisi sellaiset kolme-neljä päivää.
Tämä siis todellakin on tosi kallista lystiä mutta kun homma pitäisi suorittaa kuitenkin, niin "tevisun" kertomat hinnat alkavat kuulostaa houkuttelevalta! Mistä firmasta saa tuon hintaisia suojauksia ??
Te, ketkä olette autonne suojanneet, olisiko tiedossa suositeltavia ruosteenestopajoja Lahden alueella ?
Luokkaa 830 euroa sisältäen pohjan pesun, massauksen, kotelonsuojaaineet ja ovien sisään ruiskutettavat tökötit. Arvioivat että hommassa menisi sellaiset kolme-neljä päivää.
Tämä siis todellakin on tosi kallista lystiä mutta kun homma pitäisi suorittaa kuitenkin, niin "tevisun" kertomat hinnat alkavat kuulostaa houkuttelevalta! Mistä firmasta saa tuon hintaisia suojauksia ??
Te, ketkä olette autonne suojanneet, olisiko tiedossa suositeltavia ruosteenestopajoja Lahden alueella ?
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Kyllä kannattaa maksaa!!!
Mun Saappi on aikoinaan (2000) ajettu suoraan ruosteenestokäsittelyyn, ja kyllä on kannattanut: ei ruostepilkun ruostepilkkua missään!
Eli kyllähän homma maksaa, mutta jos autoa aikoo pitää pidempään kuin kolme-neljä vuotta, niin suosittelen.
Eli kyllähän homma maksaa, mutta jos autoa aikoo pitää pidempään kuin kolme-neljä vuotta, niin suosittelen.
Jos viitsii viedä jonkun matkaa maakuntaan päin niin hinnat tippuvat jonkin verran (itellä 550€), ja ainakin Tampereen seudulla on aika vähän puljuja jotka suojausta tekee, joten jonotusajat on pitkiä. Viime talvena oli neljän kk:n luokkaa jonot. Parista paikkaa kysyin, ja sitten kun soitin kotopuoleen niin hinta tippui hieman ja ennen kaikkea sai parin viikon päästä viedä auton.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
Kävin kesällä. Hinta muistaakseni 340e tai 360e. Ei kuitenkaan paha. Haisi vain pahalle niillä helleilmoilla.Mimmi kirjoitti:Helsingistä löytyy: AHL-huolto oy, Erkki Hietasola p: 0400-457 095. Paikka on Varhan bussivarikolla.
Edit: Itse maksoin 300e. Jonoa on noin 2kk.
3 * 99 75-84 (R.I.P.), OG900 -84 (R.I.P.) , NG900 -98
9-3 1.8t SC -07 ajossa
#2127
9-3 1.8t SC -07 ajossa
#2127
550 euroa tais joutua pinoamaan Nokialla alustan ja koteloiden suojauksen jälkeen pari vuotta sitten. Nyt tuli "joulukortti" jossa muistutettiin uusintakäsittelyn olevan ajankohtaista Hivenen kyllä arveluttaa kannattaako hyvää enää parantaa
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Viimme keväänä maksoi täydellinen dinitroll-käsittely 550 euroa. alunperin pyydettiin 600 euroa mutta sain tinkaamaalla pois 50 euroa
kun olin kysynyt tarjouksen jo syksyllä -04.
Eli kovassa nousussa ovat noi käsittelyjen hinnat
mielestäni suojaus kannattaa tehdä mahdollisimman aikaisin koska hyöty on suurempi ja myöhemmin teetettynä se maksaa enemmän.
Täydellinen suuntaa antava ohjehinnasto löytyy http://www.sealco.fi
kun olin kysynyt tarjouksen jo syksyllä -04.
Eli kovassa nousussa ovat noi käsittelyjen hinnat
mielestäni suojaus kannattaa tehdä mahdollisimman aikaisin koska hyöty on suurempi ja myöhemmin teetettynä se maksaa enemmän.
Täydellinen suuntaa antava ohjehinnasto löytyy http://www.sealco.fi
Johtunee siitä hinnat että tehdään käsityönä eikä tietokoneella. Kunnollisen suojauksen kesto on luokkaa 3päivää. Siitä palkat, verot, vedet, aineet, sähköt, vuokrat pois niinei ne yrittäjät mitään Roopeankkoi ole.
Käsillään työtään tekevä harvoin tinkii palkastaan. Jos tinkii niin laatu jää jäljelle, kuka haluaa tinkiä siintä. Herättikö ajatuksia.
Käsillään työtään tekevä harvoin tinkii palkastaan. Jos tinkii niin laatu jää jäljelle, kuka haluaa tinkiä siintä. Herättikö ajatuksia.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i kirjoitti:Johtunee siitä hinnat että tehdään käsityönä eikä tietokoneella. Kunnollisen suojauksen kesto on luokkaa 3päivää. Siitä palkat, verot, vedet, aineet, sähköt, vuokrat pois niinei ne yrittäjät mitään Roopeankkoi ole.
Käsillään työtään tekevä harvoin tinkii palkastaan. Jos tinkii niin laatu jää jäljelle, kuka haluaa tinkiä siintä. Herättikö ajatuksia.
Toi on aivan totta . Halvalla teetettynä takuulla työn laatukin kärsii mutta vertailuja ja tarjouksia kannattaa kysyä useammasta paikasta ja ainakin tunnetut ruostesuojausliikkeet tietää mihin sitä öljyä kannattaa ruiskia.
Pääkaupunkiseudulla täysi suojaus on useimmissa paikoissa tingattuna n500Eur. Sen verran ainakin maksoi NG900:n ja tonnarin suojaus.
Kuusi autoa olen suojauttanut pääkaupunkiseudulla ja viimeisin kokemus on Järvenpään alustasuojaamosta. Hinta oli pari sataa euroa korkeampi kuin muissa, mutta kyllä oli palvelu ja jälkikin hintaeron arvoista. Ainoa paikka, jota uskallan suositella.
Itse suojaus tehdään varmaan noissa useimmissa "standardin" mukaisissa paikoissa aika hyvin nykyään, mutta kaikki muu sitten voi olla mitä sattuu...
Kuusi autoa olen suojauttanut pääkaupunkiseudulla ja viimeisin kokemus on Järvenpään alustasuojaamosta. Hinta oli pari sataa euroa korkeampi kuin muissa, mutta kyllä oli palvelu ja jälkikin hintaeron arvoista. Ainoa paikka, jota uskallan suositella.
Itse suojaus tehdään varmaan noissa useimmissa "standardin" mukaisissa paikoissa aika hyvin nykyään, mutta kaikki muu sitten voi olla mitä sattuu...