T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Nyt on tilanne sellanen että Saabin orkkis T5 kasettien hinnat on karannut ihan persiilleen ja koitan päättää ostanko vanhan käytetyn vaiko uuden vaiko jopa T7 kasetin?

Oon kuullu paljon juttuja et toimii tuollanen T7 kasetti T5 autossakin mutta jotain eroahan niissä taisi olla?

Pitääkö paikkaansa että T7 kasetissa on huonompi nakutus tunnistus jos laitetaan T5 autoon?
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Hyvin se toimi omassakin T5 koneessa muutaman vuoden ajan, maksimipaineet oli siellä 1,4 luokkaa. Ja kyllä bensalla varoitteli nakutusten lähestymisestäkin joten ei se aivan kuuro ole, ja kukaan ei kiellä laittamasta luureja korville kun säätää.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Kyllä vain. Täytyy vaikka testata mitä se tykkää lähemmäs 2 barista?

Jos nyt muistan oikein niin jotain arvoja piti muuttaa myös?
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Onhan siellä se nakuherkkyyskartta ainakin. Ton uuden hyrrän kanssa menee varmaan vähän useamman kartan kanssa hetki aikaa ellei ole pohjaa jostain olemassa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Kysyntäkö nostaa hintoja? Eli tavaraa ei ole tarpeeksi kattamaan kysyntää vai? Onko jollakulla aavistusta miksi syttykasettien hinnat on noussu noin paljon?

En tiedä mitä marmorilla maksaa kasetti, mutta vertailemalla speedpartsin ja maptunpartsin syttykasettien hintoja näyttää 325-350e väliin saavan punaisen tai mustan kasetin alkuperäisenä versiona.

Ristiin menee, speedpartsilla punainen on halvempi kuin maptunpartsilla mutta speedpartsin musta kasetti on taas kalliimpi kuin maptunpartsilla.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Lauantaina kysyin orkkiksen punasen hintaa jyväskylässä ja oli mokoma paska 420e. Vanhaa hintaan niitä ei saanut enää. Kaveri puhui vaan että neuvoteltu on maahantuojan kanssa hinnoittelun järjellisyydestä.

Mustia sai halvemmalla ja oli myös toinen vaihtoehto ostaa ns. käytetty musta kasetti olikohan 320e hintaan. Eli kasettia on tehtaalla käytetty autossa mutta purettu pois kun jäänyt myymättä auto.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
TTH
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja TTH »

Speedpartsilla alle 3000 kroonoria orkkis punainen, kaippa euroina hinta olisi siinä 300e kieppeillä..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Jos on Seman valmistama.

Niin joo hinta on jotai 320e hujakoilla Ruotsissa, tietty Pcs ottaa omansa. Tullit tellit tallit :D
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Neobrosilla punaset taitaa maksaa ~275€ ja musta olikohan 280€ tjs. about sama kuitenki.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Katos persketti niinpä onkin! Mitähän tuolta maksaa toimituskulut ja kauan on saanut ootella tavaraa?
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
pukkonen
"Ruisku"
Viestit: 139
Liittynyt: La Huhti 21, 2012 10:00
Paikkakunta: Turku

Re: T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja pukkonen »

Pari kertaa (ainakin) tämän vuoden puolella tilannu Neobrossilta, toimituskulut 5-20kg paketille 22,50 puntaa. Toimitus nopeimmillaan jopa 2 päivää. Ei tartte kauan odotella. Suomen Saabbi-klubilaisille vielä 5% ale, kato koodi klubilaisten palstalta. Jos käytät koodia niin tee tilaus sähköpostilla suoraan Charlielle.
NG 9-3SC 2008 biopower
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja SS »

Tavara tuli viimeksi 3 arkipäivässä Fedexillä kotiovelle (2 päivässä paikalliseen terminaaliin), mutta kirjeenvaihto Charlien kanssa vei lisäksi pari päivää. Vastailee joskus todella nopsaan, joskus vastaukseen menee päivä.

Kannattaa ympätä samaan pakettiin muuta jos on tarvis, säästää lähetyskuluissa. Käytettyäkin osaa löytyy suht. edukkaasti.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1743
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Käytetäänpä vaikka tätä topicia... Jos vuosimallista 2000 löytyy di-kasetti versionumerolla 3.7 niin oletettavasti vaihdettu matkan varrella?
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Vähintään kerran ainakin, joko kasetti tai koko konepaketti kasetteineen
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Samuli.k
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Su Marras 11, 2012 15:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: T5 ja T7 sytytyskasettien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Samuli.k »

Mullakkin on t5:ssa ollut ainakin parivuotta jo musta kassu ja hyvin pelaa.
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
Vastaa Viestiin