pitkissä vedoissa painetta paisunta säiliöön?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Samuli.k
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Su Marras 11, 2012 15:16
Paikkakunta: Vantaa

pitkissä vedoissa painetta paisunta säiliöön?

Viesti Kirjoittaja Samuli.k »

Eli ongelma alkoi n.vuosi sitten kun nesteitä katosi sillon tällön joku desi mutta en osannut yhdistää sitä koviin kiihdytyksiin. Allekirjoituksen ng900.

Eli normi ajolla mitä ajan ei esiinny neste katoa (tuuski, kehä3, kehä1) perus motarille kiihdytykset jne. Tein huvikseen testin ja kiihdytin mittariin 220km/h ja pysähdyin niin paisarissa painetta niin että nestettä sihisee korkin välistä. Sama homma oli maililla ja ylä letku kovana. Ei savuta, öljyt/nesteet ei sekasin ja muutenkin toimii täysin normaalisti.

Onko kansi hommia vai onko viellä jokin mitä pitäisi katsoa, esim termostaatti? Motariakin ajettu kesällä pitkiä matkoja ja kyseistä ongelmaa ei esiinny muuta kuin pitkissä vedoissa.
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: pitkissä vedoissa painetta paisunta säiliöön?

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

kokeiles kattoo paisariin tuleva pikkuletku...

jos joskus joku laittanu sementtiä nesteiden sekaan niin saattaa olla tukossa.(mulla oli satkus samat oireet ja siit löyty syy)


eli otat irti paisarin päästä sen letkun ja kokeile esim puhaltaa korkki auki, tai sit vaan rassaa jollain piikillä.

samaa saattaa esiintyä viinalla ajettaessa kun on softa pikkasen liian tiukalla esim vakio suuttimilla. ei nakuta mutta lämpöä syntyy kyllä...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Samuli.k
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Su Marras 11, 2012 15:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: pitkissä vedoissa painetta paisunta säiliöön?

Viesti Kirjoittaja Samuli.k »

vaihtelin nesteet tossa kesällä ja muistaakseni puhaltelin läpi siitä paisarin pillistä mutta pitänee tarkistaa uudestaan ku ei muista. 875:set on enivei hankinta listalla niin pitää sitten katsoa muuttuuko tilanne kun on eri stage kiinni. en tiedä kertooko se softasta tai muusta mitään mutta kun valun vaikka kehällä ala mäkeen tyyliin 3 vaihteella moottori jarrulla niin sillon tällön pamauttaa ihan kunnolla putkesta. tätä esiintyy sillon tällön.

Tulpat ok ja musta kassu.
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
Samuli.k
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Su Marras 11, 2012 15:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: pitkissä vedoissa painetta paisunta säiliöön?

Viesti Kirjoittaja Samuli.k »

niin ja tuli vielä mieleen että auton ex omistaja sanoi että suuttimet olis aika tapissa tol softalla,oisko sanonu että suuttimet on 90% auki Tjsp?
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: pitkissä vedoissa painetta paisunta säiliöön?

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

joo...siihen ne vakio suuttimet venyy, stage 1 max viinalla...

mulla tulee tos käyttikses kans moottorijarrulla paukkumista välillä, en oo osannu yhdistää et mistä johtuis...aattelin et tota on vaan mulla ku putki falskaa snadisti. :lol:

mä väittäsin että on vaan liian pinkeellä sun softa...se ei oo paska tms vaan liian pinkeellä, suuttimilla varmasti tulee helpotusta tohon.

siihen et vaikuttaako musta kasetti on vaikee ottaa kantaa, Nuggehan meinas et naku tunnistukset ois aika huonot...tosin ku ei se kauheita nakuta viinalla mutta lämpöä tekee niin pirusti jos menee laihalle, eli voisko sittenklin olla osa syytä kassussa?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Samuli.k
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Su Marras 11, 2012 15:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: pitkissä vedoissa painetta paisunta säiliöön?

Viesti Kirjoittaja Samuli.k »

Joo noi toi kassu on pitäny jo pitkään vaihtaa mutta en oo jaksanut hankkia punasta kun auto on toiminu hyvin :lol: hankin orkkis kassun ja suuttimet ja sit varmaan tarvii jotakin säätöä toi softa kun suuttimet kiinni. Muute ei olis niin hätää mutta joudun ajaakkin talven tolla vehkeellä kun ei oo talli paikkaa ja moottorin irroitus / purku ei nyt onnaa.
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: pitkissä vedoissa painetta paisunta säiliöön?

Viesti Kirjoittaja nugge »

like_a_glove kirjoitti: Nuggehan meinas et naku tunnistukset ois aika huonot...tosin ku ei se kauheita nakuta viinalla mutta lämpöä tekee niin pirusti jos menee laihalle, eli voisko sittenklin olla osa syytä kassussa?

En ole niin sanonu. Mustassa ei vaan ole yhtä herkkä nakutustunnistus kun punaisessa. Tästä syystä ei kannata laittaa Mustaa punaisen tilalle koska se voi nakuttaa ja ECU ei tiedä sitä joten antaa vaan mennä. T7as sitten Musta tas toimii kuten pitääkin koska on optimoitu siihe mustaan.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: pitkissä vedoissa painetta paisunta säiliöön?

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

no eikös ne sillon T5:ssa T7:an kassulla ole aika huonot verrattuna T5 kasettiin T5 moottorissa sun mielestä? :lol:
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: pitkissä vedoissa painetta paisunta säiliöön?

Viesti Kirjoittaja nugge »

Kyllähän se näin menee. En tiedä onko joku takapihantallis säätäny T5 kartat T7 kassulle. Jos näin on joku tehny niin hyvä mutta en kuitenkaa laittais omaan T5aan mustaa kasettia paitsi aivan ääri/pakko/hengenhätä tilanteessa.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: pitkissä vedoissa painetta paisunta säiliöön?

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

käyttiksessä alko pahvi kusee ihan kunnolla nyt kun vaihdoin vv-filsun ja meni pari kertaa joku bitti poikittain sillai ettei ahtanu kunnolla...kävi siis laihalla?

Siks varmaan pätkiny ja käyny kylmänä huonosti ku se pahvi on pissiny pikkasen jo aiemmin.

En siis haluu maalailla piruja seinille mut kannattaa tietty pahvi jumppaan varautuu.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Samuli.k
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Su Marras 11, 2012 15:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: pitkissä vedoissa painetta paisunta säiliöön?

Viesti Kirjoittaja Samuli.k »

like_a_glove kirjoitti:käyttiksessä alko pahvi kusee ihan kunnolla nyt kun vaihdoin vv-filsun ja meni pari kertaa joku bitti poikittain sillai ettei ahtanu kunnolla...kävi siis laihalla?

Siks varmaan pätkiny ja käyny kylmänä huonosti ku se pahvi on pissiny pikkasen jo aiemmin.

En siis haluu maalailla piruja seinille mut kannattaa tietty pahvi jumppaan varautuu.
Joo kyl mä oon siihen vähän varautunutkin ja eipä se kuulemma kovin kummoinen homma ole t5 kantta nykästä pois. Kun nyt sais tallipaikan nii pääsis ottaa motin pois ja käydä läpi perus jutut ennen ku holsetti etsii paikkaa pannu huoneesta 8)
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
Vastaa Viestiin