Vikakoodi P0116 <--- kannentiiviste vuotaa
Vikakoodi P0116 <--- kannentiiviste vuotaa
Tuommonen löytyi kun testerillä kutiteltiin saappia.
WIS sanoo:
Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi, jännite ohjausyksikölle matala/korkea, viallinen, katkos tai oikosulku maahan/akkujännitteeseen.
Vian oireet: Check Engine valo palaa, kylmäkäynnistysvaikeuksia.
-----------------------------------------------------------------------------------
Oireet täsmää.
Täytynee siis vaihtaa jäähdytysnesteen lämpötila-anturi, eikö vaan?
Auto 9-3, 2.0i -99
WIS sanoo:
Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi, jännite ohjausyksikölle matala/korkea, viallinen, katkos tai oikosulku maahan/akkujännitteeseen.
Vian oireet: Check Engine valo palaa, kylmäkäynnistysvaikeuksia.
-----------------------------------------------------------------------------------
Oireet täsmää.
Täytynee siis vaihtaa jäähdytysnesteen lämpötila-anturi, eikö vaan?
Auto 9-3, 2.0i -99
Viimeksi muokannut citizen, Pe Maalis 24, 2006 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No halavattu!
Taas syttyi Check Engine valo kun aamulla lähdin autolla liikenteeseen.
Menin luetuttamaan vikakoodit ja löytyi sama p0116 koodi, ei siis auttanut jäähdytysnesteen lämpötila-anturin vaihto.
Auto toimii lämpimänä normaalisti, mutta kun lähtee kylmällä autolla liikkeelle niin n. 3km:n jälkeen syttyy tuo valo.
Tarviikos toi systeemi jotenkin nollata tms. korjauksen jälkeen vai riittääkö pelkkä viallisen osan vaihto?
Taas syttyi Check Engine valo kun aamulla lähdin autolla liikenteeseen.
Menin luetuttamaan vikakoodit ja löytyi sama p0116 koodi, ei siis auttanut jäähdytysnesteen lämpötila-anturin vaihto.
Auto toimii lämpimänä normaalisti, mutta kun lähtee kylmällä autolla liikkeelle niin n. 3km:n jälkeen syttyy tuo valo.
Tarviikos toi systeemi jotenkin nollata tms. korjauksen jälkeen vai riittääkö pelkkä viallisen osan vaihto?
9-3 2.0i SE vm-99
Kurkkasin paisuntasäiliöön tarkistaakseni jäähdytysnesteen määrän.
Olihan sitä, mutta seassa lillui öljyklimppejä !
Onneks vika ilmeni nyt jo, auton ostosta kun on vasta viikko. Saan kansirempan siis myyjäliikkeen piikkiin...
Tosin "Haku" toimintoa käytettyäni huomasin että vika saattaa olla pelkkä kannenpulttien löystyminen, mut tehkööt nyt remontin kun suostuivat.
Mitäs muuta kannattais samalla uusia kun kerta kannen irrottaa?
Olihan sitä, mutta seassa lillui öljyklimppejä !
Onneks vika ilmeni nyt jo, auton ostosta kun on vasta viikko. Saan kansirempan siis myyjäliikkeen piikkiin...
Tosin "Haku" toimintoa käytettyäni huomasin että vika saattaa olla pelkkä kannenpulttien löystyminen, mut tehkööt nyt remontin kun suostuivat.
Mitäs muuta kannattais samalla uusia kun kerta kannen irrottaa?
9-3 2.0i SE vm-99
Kannattaa ainakin varmistaa, että remontti tehdään kunnolla, eli kansi oikaistaan koneistamolla. Venttillinvarren tiivisteet ainakin kannattaa vaihtaa samalla. Jakopää/tasapainokettinki kannattaa ainakin tarkistaa, niitä on korjattu jo vapareihinkin...citizen kirjoitti: Mitäs muuta kannattais samalla uusia kun kerta kannen irrottaa?
Eski
Nyt on remontti tehty.Eski kirjoitti:Kannattaa ainakin varmistaa, että remontti tehdään kunnolla, eli kansi oikaistaan koneistamolla. Venttillinvarren tiivisteet ainakin kannattaa vaihtaa samalla. Jakopää/tasapainokettinki kannattaa ainakin tarkistaa, niitä on korjattu jo vapareihinkin...citizen kirjoitti: Mitäs muuta kannattais samalla uusia kun kerta kannen irrottaa?
Eski
Toivottavasti toimii ja pitkään, alkaa hiukka arveluttamaan tämä Saabin "laatu".
Ihmettelen tätä Saabbaassa tämän foorumin mukaan ilmenevää vikamäärää.
Onko noi viat tuliaisia GM (GeneralMistages) leiristä, vai onko saappi muuten vaan niin helekutan heikko auto.
Tuskimpa kauaa viitsin ajella autolla, joka jo 7v vanhana tuntuu olevan aika pommi...
9-3 2.0i SE vm-99
Moottorista ei voi GM:ää syyttää, se on ihan Saabin omaa suunnittelua. Jos Saab on heikko auto, niin mikähän sitten ei ole? Jos näiden harrastajafoorumien perusteella tekee päätöksen auton laadusta, niin hyvää autoa et löydä mistääncitizen kirjoitti: Ihmettelen tätä Saabbaassa tämän foorumin mukaan ilmenevää vikamäärää.
Onko noi viat tuliaisia GM (GeneralMistages) leiristä, vai onko saappi muuten vaan niin helekutan heikko auto.
Eski
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 189
- Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 18:23
- Paikkakunta: Parola
Re: Vikakoodi P0116 <--- kannentiiviste vuotaa
Lämpötila-anturin johto kannattaa tarkastaa mahdollisten kulumien varalta aina moottorinohjausyksikölle asti. Saattaapi olla jostain kohtaa hankautunut johdon/johtojen muovikuori puhki ja kuparisäikeet ottavat kontaktin auton runkoon tai moottoriin ja sen takia ilmestyy tuo ''oikosulku maahan''viesti. Kutistesukka tai vulkanoituva teippi korjaa kyllä tuollaiset ongelmat eikä maksa kuin hieman aikaa ja vaivaa
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja SAAB 9-5 2.3T MY07
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551