Saab 9-3 2.2 TiD
Saab 9-3 2.2 TiD
Olisiko kellään tietoa onko 9-3 2.2TiD:ssä hihna vai ketju jakopäässä?
Re: Saab 9-3 2.2 TiD
Ketju.Zebe kirjoitti:Olisiko kellään tietoa onko 9-3 2.2TiD:ssä hihna vai ketju jakopäässä?
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Huoltokorttiin ei ainakaan ole merkitty vaihtoa. Aika näyttää, eli täytyy vaihtaa jos alkaa oireilla (äännellä).Zebe kirjoitti:Entäs paljonko on ketjun vaihtoväli? Ja onko ollut ongelmia koneen kanssa muuten?
253 tkm kohdalla vaihdoin suuttimilta lähtevät paluuletkut (4 euroa) ja 286 tkm kohdalla uusin MAF eli ilmamassa-anturin (Motonetista "MB 270cdi" - 66 euroa).
Eilen katsastin auton huomautuksitta, savut 0,46
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Autolla ajettu 1,5 vuodessa noin 90tkm ja huolto + varaosat koko ajalta (ilman rengaskuluja) noin 1000 euroa.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Joo ei ole vaihtoa ketjulle, kai tuolla reilut 300.000km saa päästellä.
Pitää mainostaa, että Opel on tehnyt viattoman moottorin, jos vertaa mitä ongelmia Saabin omissa koneissa!
Itsellä rullattu rapiat 170.000km. Alkup. MAF meni vaihtoon 110tkm kohdalla. Mersun MAF taisi kestää mulla 45tkm. Syksyllä vaihdoin alkup. Boschilaisen, kesti 15tkm....kävin meinaan muutama viikko sitten hakemassa uuden takuuseen. Pikkasen pukkaa mulla imupuolelle turbo öljyä, joka taitaa tuhota anturit? EGR antoi aikoinaan yhden vikakoodin, kun imusarja oli tukkeutunut öljystä ja noesta. Muuten toiminut hienosti...varma käyttöpeli, jota DI kasetti ja muut vaivat eivät hetkauta!![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Pitää mainostaa, että Opel on tehnyt viattoman moottorin, jos vertaa mitä ongelmia Saabin omissa koneissa!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Itsellä rullattu rapiat 170.000km. Alkup. MAF meni vaihtoon 110tkm kohdalla. Mersun MAF taisi kestää mulla 45tkm. Syksyllä vaihdoin alkup. Boschilaisen, kesti 15tkm....kävin meinaan muutama viikko sitten hakemassa uuden takuuseen. Pikkasen pukkaa mulla imupuolelle turbo öljyä, joka taitaa tuhota anturit? EGR antoi aikoinaan yhden vikakoodin, kun imusarja oli tukkeutunut öljystä ja noesta. Muuten toiminut hienosti...varma käyttöpeli, jota DI kasetti ja muut vaivat eivät hetkauta!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
No nytpä kyssärin laukasit. Suosittelen koeajoa. Tyhjäkäynnillä ehkä hieman 4pyttysiä kilpailijoitaan ( VAG ) kovempi sisälle...kierroksilla ei mitään eroa. 9-3 SS:n 2.2 TiDssä ei värinöitä ja ääntä kuulu tyhjäkäynnilläkään!Zebe kirjoitti:Ja kuinkas "äänekäs" tämä moottori on ja onko autossa rengasäänet millaiset?
Rengasäänet on 9-3:ssa jokseenkin helvetilliset!
Rengasäänet
Rengasmelu on aika voimakas. Saattaa kuulostaa aika erikoiselta, mutta talvirenkaat tuntuvat jopa hiljaisemmilta kuin kesärenkaat vaikka käyttämäni kesärengasmerkki pitäis olla sieltä hiljaisimmasta päästä. Jos ottaa desibelimittarin kouraan niin tämä tuskin voi todellisuudessa pitää paikkaansa. Kesärenkaiden voimakas melutaso ei haittaa hyvällä asfalttitiellä, mutta erityisen voimakas tuo on muutaman vuoden vanhoilla, karhentuneilla asfalttipinnoilla.
Paljonkos sen alustan laitto maksais?
Ei tartte kivirekeä olla lopputuloksena, mutta tuo mutkissa keinuva "vipuvarsi" olis sportsedan-kokemusten jälkeen kiva saada hieman säädyllisemmälle tasolle.