T7 koneen huohotus
T7 koneen huohotus
Hei. Olen hieman huolestunut noista aiemmista viesteistä lukemistani huohotusongelmista. Onkohan mitään uutta tietoa? Oma -00 malli on ajettu n. 178T ja kylmänä käynnistäessä kuuluu narinan tapaista ääntä että ajattelin että se huohotus on tiukilla. Jos ehtisi hätiin ennenkuin mitään pahempaa tapahtuu. Olisiko älytön ajatus poistaa tiiviys öljyntäyttöaukosta jolloin huohottaisi kuin vanha kone , vai herättääkö se jonkun älyttömän hälytyksen kojelaudalla? Auttaako jos panee kunnon öljyjä 10T välein , esim. Mobil 1, 0W-40?
9-3 2,0T -01, Espoo Finland
-
- "Aero"
- Viestit: 457
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: T7 koneen huohotus
Jos otat korkin tiivisteen pois niin öljyä on sitten konehuoneessahilunga kirjoitti:Hei. Olen hieman huolestunut noista aiemmista viesteistä lukemistani huohotusongelmista. Onkohan mitään uutta tietoa? Oma -00 malli on ajettu n. 178T ja kylmänä käynnistäessä kuuluu narinan tapaista ääntä että ajattelin että se huohotus on tiukilla. Jos ehtisi hätiin ennenkuin mitään pahempaa tapahtuu. Olisiko älytön ajatus poistaa tiiviys öljyntäyttöaukosta jolloin huohottaisi kuin vanha kone , vai herättääkö se jonkun älyttömän hälytyksen kojelaudalla? Auttaako jos panee kunnon öljyjä 10T välein , esim. Mobil 1, 0W-40?
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: T7 koneen huohotus
10tkm välein GM 5w-30 litkua riittää.
Onhan sull huohotinpäivitys tehtynä?
Onhan sull huohotinpäivitys tehtynä?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: T7 koneen huohotus
En tiedä huohotinpäivityksestä kun auto on ollut "vain" 6 vuotta minulla. Voiko sen jollain teettää edullisesti (hyvin ja kohtuuhinnalla) ?
9-3 2,0T -01, Espoo Finland
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: T7 koneen huohotus
Öljyntäyttöputkea kun katot niin onko siinä takapuolella(tulipeltiä päin) nippa mihin tulee letku?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: T7 koneen huohotus
Hei. Kävin katsomassa. Ei ole sitä sivuletkua ainakaan ylhäältä näkyvissä kun otti sen koristemuovin pois. MUTTA joku on tehnyt 10mmx20mm aukon siinä vieressäolevaan letkuun joka menee sylinterikanteen. Se on sen koristemuovin alla ja se kaasut ei ole kyllä juuri sotkenut konehuonetta.
9-3 2,0T -01, Espoo Finland
Re: T7 koneen huohotus
Mietin juuri ettei hirveesti kannata suihkia painepesurilla sinne muovin alle
9-3 2,0T -01, Espoo Finland
Re: T7 koneen huohotus
Sitten vaan takaisin vanhoihin huohotuskeskusteluihin josta löytyy se uusin huohotuspaketin numero. Sitten hommaat ko. setin ja eikun asentamaan!
Pikselikorjausta 9-3
Re: T7 koneen huohotus
Kannattaa ottaa huomioon, että uusin huohotin sopii vain 2004 eteenpäin joissa on reikä lohkossa.jape3 kirjoitti:Sitten vaan takaisin vanhoihin huohotuskeskusteluihin josta löytyy se uusin huohotuspaketin numero. Sitten hommaat ko. setin ja eikun asentamaan!
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: T7 koneen huohotus
Luulen että tuo kannen letkussa oleva reikä auttaa huohotukseen.
9-3 2,0T -01, Espoo Finland
Re: T7 koneen huohotus
Tässä selitys huohottimen päivityssarjasta:
http://www.genuinesaab.com/psi/files2/t ... 4%20en.pdf
Joku voisi nyt kertoa mikä tämä "reikä lohkossa" juttu on, kun ei noissa huoltotiedotteissa mistään lohkoon tehdyistä rei'istä mainita yhtään mitään...?
http://www.genuinesaab.com/psi/files2/t ... 4%20en.pdf
Joku voisi nyt kertoa mikä tämä "reikä lohkossa" juttu on, kun ei noissa huoltotiedotteissa mistään lohkoon tehdyistä rei'istä mainita yhtään mitään...?
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: T7 koneen huohotus
core2 taitaa tarkoittaa 9-5:n lohkossa olevaa reikää 2004 alkaen.
http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv_en.shtml
Tai ehkä myös verstaan mesun muistelmia 9-5:n huohotuskokeiluista:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 96#p980996
Väärällä alueella joka tapauksessa.
http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv_en.shtml
Tai ehkä myös verstaan mesun muistelmia 9-5:n huohotuskokeiluista:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 96#p980996
Väärällä alueella joka tapauksessa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: T7 koneen huohotus
Sitäpä juuri, mutta sori jos vika osoitteessa.jus kirjoitti:core2 taitaa tarkoittaa 9-5:n lohkossa olevaa reikää 2004 alkaen.
http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv_en.shtml
Tai ehkä myös verstaan mesun muistelmia 9-5:n huohotuskokeiluista:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 96#p980996
Väärällä alueella joka tapauksessa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: T7 koneen huohotus
Lainataanpa ketjua, kun on pari asiaa huohotukseen liittyen.
Asensin tuossa noin kuukausi sitten kolkki T7:aan huohotinpäivityksen. Nyt olen tässä tuumaillut, että mistähän johtuu, että se venakopalta kaasuläpälle menevä pieni takaiskullinen letku ikään kuin hikoilee. Siihen kertyy pieninä helminä sellaista öljyiseltä tuntuvaa kosteutta. Onko jokin mennyt pieleen asennuksessani? Kaikkien takaiskujen pitäisi mielestäni olla oikein päin.
Sitä tuumin. että kun hommailin siinä niin intoa puhkuen, että ei tullut mieleen putsailla imusarjaa yms ölpästä ennen uusien letkujen asennusta, voisiko sillä olla tekoa asian kanssa? Olisiko muuten miten tärkeää ottaa vielä jälkikäteen paketti auki ja putsailla, kun kuitenkin 230tkm autolla ajettuna ilman päivitystä?
Jos on suositeltavaa ruveta putsailemaan, niin mitä kaikkia paikkoja?
Asensin tuossa noin kuukausi sitten kolkki T7:aan huohotinpäivityksen. Nyt olen tässä tuumaillut, että mistähän johtuu, että se venakopalta kaasuläpälle menevä pieni takaiskullinen letku ikään kuin hikoilee. Siihen kertyy pieninä helminä sellaista öljyiseltä tuntuvaa kosteutta. Onko jokin mennyt pieleen asennuksessani? Kaikkien takaiskujen pitäisi mielestäni olla oikein päin.
Sitä tuumin. että kun hommailin siinä niin intoa puhkuen, että ei tullut mieleen putsailla imusarjaa yms ölpästä ennen uusien letkujen asennusta, voisiko sillä olla tekoa asian kanssa? Olisiko muuten miten tärkeää ottaa vielä jälkikäteen paketti auki ja putsailla, kun kuitenkin 230tkm autolla ajettuna ilman päivitystä?
Jos on suositeltavaa ruveta putsailemaan, niin mitä kaikkia paikkoja?
9-3 -06 (207E)
Re: T7 koneen huohotus
Ne pillit venakopan sisäpuolelta kannattaa rassata varmuuden vuoksi auki. Eli joutuu ottamaan venakopan irti. Uudet tiivisteet tarvii paikalleen asennuksessa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01