Automaattilaatikon käytös jäykkää

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

Automaattilaatikon käytös jäykkää

Viesti Kirjoittaja marg3 »

Elikkäs, 4-vaihteinen Aisinin helmi pelaa jo -10 asteen pakkasessa huonosti. Paikaltaan lähtiessä tuntuu olevan todella tahmeaa kulku, 2-3 vaihto tuntuu siltä kuin vedot loppuisi täysin. Öljyt olen vaihtanut kesällä ja ne ovat ulkomuistista Mobil ATF 320. Kuitenkin sitä näihin suositeltua.

Aiemmin omistuksessani oli samalla loodalla femma. Kylmänä lähtiessä se saattoi jopa sammua kun kytki vaihteen silmään. Vaihdoin siihen Castrolin öljyt jonka jälkeen ongelmat hävisi.

Rupesin nyt miettimään sellaista vaihtoehtoa, että laittaisin sinne ne Castrolit ja pilaisin tehtaanlinjat.

Castrol TAF X 75w-90 oli vanha nimi, uusi Transaxle 75w-90
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Automaattilaatikon käytös jäykkää

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Pakkasella tuo omakin keventää kaasua melko tuntuvasti alkumatkasta vaihteenvaihdoissa, mutta vain ekan kilometrin aikana korkeintaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

Re: Automaattilaatikon käytös jäykkää

Viesti Kirjoittaja marg3 »

Tulipas laitettua ajatuksissani väärää tietoa, kyseinen öljyhän on manuaalille.

http://www.castrol.com/castrol/generica ... Id=7071628

Onko kokemuksia näistä Castrolin öljyistä? Oma muistikuvani tosiaan on että toimi nätisti pakkasella.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Automaattilaatikon käytös jäykkää

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Entäs winter asennolla. Ite käytän sitä kylillä. Eipähän suttaa. Sillä ajelee sen hetken kunnes oilit oikeassa käyttölämpötilassa.
9-3.1972
Tenkks
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ke Heinä 03, 2013 22:17
Paikkakunta: Kokkola

Re: Automaattilaatikon käytös jäykkää

Viesti Kirjoittaja Tenkks »

Itellä meinas olla myös sama homma ja vaihoin Teboil Fluid S automaatti öljyt siihen ja todella hienosti pelittää :)
Saab 9-5 Vector -03
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Automaattilaatikon käytös jäykkää

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Teboilin Fluid S on täyssynteettinen öljy ja Saab kieltää ehdottomasti käyttämästä täyssynteettistä öljyä kyseisessä vaihteistossa.

Kitkaominaisuudet pitäisi olla täysin samanlaiset mineraalin ja täyssynteettisen välillä, kunhan vaan oikea luokitus täyttyy. Saab itse viittaa kiellossaan erilaisiin kitkaominaisuuksiin.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Automaattilaatikon käytös jäykkää

Viesti Kirjoittaja karg »

Ton NG900:n 4v automaattiloota toimii -25 pakkasillakin normaalisti Mobilin ATF320-öljyillä. Loota on tosin melko uudenveroinen, kun se tuli aiemmin vaihdettua jostain SDCC:n tosi vähän ajetusta 9-3:sta.
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

Re: Automaattilaatikon käytös jäykkää

Viesti Kirjoittaja marg3 »

karg kirjoitti:Ton NG900:n 4v automaattiloota toimii -25 pakkasillakin normaalisti Mobilin ATF320-öljyillä. Loota on tosin melko uudenveroinen, kun se tuli aiemmin vaihdettua jostain SDCC:n tosi vähän ajetusta 9-3:sta.
No, toi 183tkm ajettu ei. -10 pakkasta, peruutin parkkipaikalta tielle niin kesken peruutuksen hävisi vedot hetkeksi. Pysähdyin ja vapautin jarrun niin taas veti. Parasta mobilin kuraa sisässä.. Taidan rikkoa tehtaanlinjat ja laittaa noi halvimmat Teboilin synteettiset sisään.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Automaattilaatikon käytös jäykkää

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuo Mobil Atf320 omassakin ja ei se ainakaan kalleimmasta päästä ollut.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin