Mihin asti ykkösellä?!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
saabistinro900
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 15:53
Paikkakunta: Espoo

Mihin asti ykkösellä?!

Viesti Kirjoittaja saabistinro900 »

Tervehdys veljet ja sisaret,

Auttakaa nyt taas kädetöntä ja kertokaa, että mihin asti ykkövaihteella pitäisi 185hv turbolla päästä? Paljonko kierroksia = paljonko vauhtia kiihdytettäessä?

T: P
SAAB 900SE 2.0 Turbo, 136kw, vm.96, aj. 230tkm.
Onko aikuisella iällä iskevä Saabismi ns. kakkostyypin Saabismi?
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kaasu pohjaan ja kokeilemaan :) rajoitin on muistaakseni 6130rpm , saattaa välillä pompsahtaa ylikin. Joskus olen huomannut, että kun kakkosella ajaa rajoittimelle ja pikkasen höllää kaasua ja taas taas pohjaan, niin on tuonne lähelle 7000rpm pompsahtanut.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Mulla on ollut rajoittaja 6500rpm:ssä kaikilla softilla.
Tuolloin vauhti on kakkosella 110 ja kolmosella 170 ja nelosella 210.
Ykkösellä en ole koittanut mutta veikkaan olevan jotain 55.
Rajoittajan yli pääsee ainakin ykkösellä aika helposti.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

:oops: 8O Kysyn vaan ihan tyhmänä että miks tarttee vedättää niin pitkälle eikös paras vääntö lopu jo viiden tonnin kieppeillä :?: :oops:
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Kapaleino kirjoitti::oops: 8O Kysyn vaan ihan tyhmänä että miks tarttee vedättää niin pitkälle eikös paras vääntö lopu jo viiden tonnin kieppeillä :?: :oops:
Mulla ainakin auto kiihtyy pienemmällä vaihteella paremmin aina rajoittajalle asti verrattuna siihen että heittää pykälää isompaa esim 5500 kohdalla. Ei auta vaikka millaiset väännöt olis alhaalla kun tehot on kuitenkin ylhäällä..
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Kiitos tarkentavasta vastauksesta.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vakio NG900 Turbolla pääsee ykkösellä vähän yli viidenkympin, ennen kuin rajoittaja astuu mukaan peliin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin