Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

onkos trionic5 tonnareissa samankokoinen kaasuläppä kuin esim trionic5 kolkeissa?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

RiikkaK kirjoitti:Moniurahihnan vaihtoon, tarviiko siihen jonkun "erikoistyökalun"?
Ei tarvi. Normi mutteriavaimia tai jakoavain, puolen tuuman pitkä räikkäjatkovarsi on kätevä kiristimen löysäksi kampeamiseen, ja joku 5mm paksu tappi (ruuvi tai kuusiokoloavain esmes) lukitsemaan se kiristin löysäksi. Ei muita kalutarpeita.
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

^Voi olla tarpeen ottaa se McPhersonien välissä oleva tuki pois niin on parempi vääntää. Kannattaa olla huolella että se jatko on kunnolla kolossaan ettei lohkea pala niin kuin itselle kävi hihnaa löysätessäni.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Lehto
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: La Joulu 14, 2013 11:58
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Lehto »

Mikäs tässä 9-3 aero -01 ois tollanen normaali joutokäynti? ku mulla pyörii tossa 820+-10 paikkeilla ja tuntuu vähän turhan pieneltä ku täristääkin jo hieman. Voikos pieni polttoaine vuoto suodattimen kohdalta vaikuttaa asiaan?
9-3 Aero -01
LehtoPerformance@hotmail.com
Renkaat, ilmastointihuollot ja muut ropaamiset turun alueella :)
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

^900 pitäs olla Haynesin oppaan mukaan.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

900rpm OG9-3:ssa alunperin. Jos laitettu 9-5:n softa eikä muutettu tyhjäkäyntikiekkoja niin sitten ne on 825rpm, turhan vähän kolkkiin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

AZP kirjoitti:
RiikkaK kirjoitti:Moniurahihnan vaihtoon, tarviiko siihen jonkun "erikoistyökalun"?
Ei tarvi. Normi mutteriavaimia tai jakoavain, puolen tuuman pitkä räikkäjatkovarsi on kätevä kiristimen löysäksi kampeamiseen, ja joku 5mm paksu tappi (ruuvi tai kuusiokoloavain esmes) lukitsemaan se kiristin löysäksi. Ei muita kalutarpeita.
Okei, eli kiristintä ei tarvii uusia, tua o ny ajettu 170t? Onko tolla hihnalla joku vaihtoväli suositus?
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ensimmäinen hihnan vaihto 110 tkm huollossa ja sen jälkeen 100 tkm välein (tieto MY2002 huolto-ohjelmasta). Kannattaa joka huollossa kuitenkin tarkistaa, että hihna on kunnossa, itselläni ilmestyi hihnaan palkeenkieli noin 20 tkm vaihdon jälkeen.

Siellä on yksi (muistaakseni, vai oliko kaksi?) ohjainrulla, jonka vaihtoa suositellaan hihnan vaihdon yhteydessä, vaikkei huolto-ohjelmassa luekaan. Sen laakeri leipoo joskus kiinni ja matka tyssää helposti jos näin käy. Maksaa marmorilla muistaakseni joku 30 euroa. Sen vaihtoonkaan ei tarvita erikoiskaluja, pelkkä hylsyavain tai muu mutterinavaaja riittää.

EDIT: kaksi niitä vaihdettavia rullia taisi olla. Täältä ohjeet 9-5:een, pätee pienin eroin 9-3:eenkin, ja mukana on lista tarvittavista työkaluista: http://photo.platonoff.com/Auto/2004092 ... tine_belt/
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

^^ Kiitti, käynpä ny saman tien paikallisessa Fixuksessa :)

Ite ny ajellu tolla sen 15t ja ostettaessa hihna kyllä näytti suht uudelta ja hyväkuntoselta. Mutta kun ei todellakaan mitään tietoa historiasta, ni jos nyt ei miljoonia kustanna, kantsii se varmaan vaihtaa :roll:
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Yksi ohjainrulla (nurkkarulla) ja sitten voi erikseen vaihtaa kiristimen rulla jos ei kiristin muuten vedä rallya siel.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

^^ Samaa näytti fixuksen kone yks ohjain- ja kiristysrulla..
Hinnat ei päätä huimaa eli kannattaako varmuudeksi vaihtaa myös kiristäjä?? Ainakin tua nykyinen hihna on hyvin kireenä eikä luista inise..
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Alkavat yleensä wäpättää kiristimet ku eivät enää jaksa kiristää hihnaa

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja TTH »

TTH kirjoitti:Siinähän se on mutta kuinka iso se ero on loppupelissä? Kun ainakin EPC-kuvassa tuo kenno on aivan samanmallinen samanlaisella liitoksella, onko se putken koko muuttunut vai..?

Tuo vanhakin kenno olis korjattavissa, onko kenelläkään haisua missä olis edullinen jäähdytinkorjaamo? Täällä on tuo Suolahden jäähdytintehdas muttakun ottavat piru 67e/tunti + ALV, sanoi kaveri tuolla että menee ainakin 2h tuon korjauksessa...
Vastataan itse itselle, jospa tästä jollekin olisi sitten tulevaisuudessa hyötyä.. Eli kennot erilaisia samoin kuin putket ja niiden lähdöt. Uudempi kenno on myös pari milliä leveämpi. Ei mene heittämällä paikalleen kuten vanha, liukasteella ja vähän ruuvarilla herkuttelulla menee paikalleen. Nyt on myös uudemman malliset putket, olipa muuten aika herkullinen homma irroitella ne omasta ja purkuautosta...
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
alajpa
"Turbo"
Viestit: 217
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 17:11
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja alajpa »

Kolkin valoihin tuli ongelma. Parkit toimii vain katkaisimen 0-asennossa. Kun kääntää katkaisimen parkki-asentoon, ei pala mitään valoja edessä eikä takana. Katkaisimen ajovalo-asennossa palaa lyhyet ja pitkät valot ihan oikein, mutta etuparkit ja takavalot on pimeänä.

Eli etu-parkit ja takavalot palavat vain katkaisimen päivävalo-asennossa. Mistähän vikaa osaisi ruveta etsimään?
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
buubaa
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Huhti 22, 2014 23:50

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja buubaa »

Mikähän mahtaa 900se 2.0t pakissa olla kun ei meinaa välillä mennä päälle? Sillon kun menee niin on ja pysyy päällä, ei siis hyppäile pois. Mahtaako jossain olla jotain säätöö ja jos on niin onko paha homma?
Vastaa Viestiin