Nopeat kysymykset
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Nopeat kysymykset
onkos trionic5 tonnareissa samankokoinen kaasuläppä kuin esim trionic5 kolkeissa?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Nopeat kysymykset
Ei tarvi. Normi mutteriavaimia tai jakoavain, puolen tuuman pitkä räikkäjatkovarsi on kätevä kiristimen löysäksi kampeamiseen, ja joku 5mm paksu tappi (ruuvi tai kuusiokoloavain esmes) lukitsemaan se kiristin löysäksi. Ei muita kalutarpeita.RiikkaK kirjoitti:Moniurahihnan vaihtoon, tarviiko siihen jonkun "erikoistyökalun"?
Re: Nopeat kysymykset
^Voi olla tarpeen ottaa se McPhersonien välissä oleva tuki pois niin on parempi vääntää. Kannattaa olla huolella että se jatko on kunnolla kolossaan ettei lohkea pala niin kuin itselle kävi hihnaa löysätessäni.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Nopeat kysymykset
Mikäs tässä 9-3 aero -01 ois tollanen normaali joutokäynti? ku mulla pyörii tossa 820+-10 paikkeilla ja tuntuu vähän turhan pieneltä ku täristääkin jo hieman. Voikos pieni polttoaine vuoto suodattimen kohdalta vaikuttaa asiaan?
9-3 Aero -01
LehtoPerformance@hotmail.com
Renkaat, ilmastointihuollot ja muut ropaamiset turun alueella
LehtoPerformance@hotmail.com
Renkaat, ilmastointihuollot ja muut ropaamiset turun alueella
Re: Nopeat kysymykset
^900 pitäs olla Haynesin oppaan mukaan.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Nopeat kysymykset
900rpm OG9-3:ssa alunperin. Jos laitettu 9-5:n softa eikä muutettu tyhjäkäyntikiekkoja niin sitten ne on 825rpm, turhan vähän kolkkiin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Nopeat kysymykset
Okei, eli kiristintä ei tarvii uusia, tua o ny ajettu 170t? Onko tolla hihnalla joku vaihtoväli suositus?AZP kirjoitti:Ei tarvi. Normi mutteriavaimia tai jakoavain, puolen tuuman pitkä räikkäjatkovarsi on kätevä kiristimen löysäksi kampeamiseen, ja joku 5mm paksu tappi (ruuvi tai kuusiokoloavain esmes) lukitsemaan se kiristin löysäksi. Ei muita kalutarpeita.RiikkaK kirjoitti:Moniurahihnan vaihtoon, tarviiko siihen jonkun "erikoistyökalun"?
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Nopeat kysymykset
Ensimmäinen hihnan vaihto 110 tkm huollossa ja sen jälkeen 100 tkm välein (tieto MY2002 huolto-ohjelmasta). Kannattaa joka huollossa kuitenkin tarkistaa, että hihna on kunnossa, itselläni ilmestyi hihnaan palkeenkieli noin 20 tkm vaihdon jälkeen.
Siellä on yksi (muistaakseni, vai oliko kaksi?) ohjainrulla, jonka vaihtoa suositellaan hihnan vaihdon yhteydessä, vaikkei huolto-ohjelmassa luekaan. Sen laakeri leipoo joskus kiinni ja matka tyssää helposti jos näin käy. Maksaa marmorilla muistaakseni joku 30 euroa. Sen vaihtoonkaan ei tarvita erikoiskaluja, pelkkä hylsyavain tai muu mutterinavaaja riittää.
EDIT: kaksi niitä vaihdettavia rullia taisi olla. Täältä ohjeet 9-5:een, pätee pienin eroin 9-3:eenkin, ja mukana on lista tarvittavista työkaluista: http://photo.platonoff.com/Auto/2004092 ... tine_belt/
Siellä on yksi (muistaakseni, vai oliko kaksi?) ohjainrulla, jonka vaihtoa suositellaan hihnan vaihdon yhteydessä, vaikkei huolto-ohjelmassa luekaan. Sen laakeri leipoo joskus kiinni ja matka tyssää helposti jos näin käy. Maksaa marmorilla muistaakseni joku 30 euroa. Sen vaihtoonkaan ei tarvita erikoiskaluja, pelkkä hylsyavain tai muu mutterinavaaja riittää.
EDIT: kaksi niitä vaihdettavia rullia taisi olla. Täältä ohjeet 9-5:een, pätee pienin eroin 9-3:eenkin, ja mukana on lista tarvittavista työkaluista: http://photo.platonoff.com/Auto/2004092 ... tine_belt/
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
^^ Kiitti, käynpä ny saman tien paikallisessa Fixuksessa
Ite ny ajellu tolla sen 15t ja ostettaessa hihna kyllä näytti suht uudelta ja hyväkuntoselta. Mutta kun ei todellakaan mitään tietoa historiasta, ni jos nyt ei miljoonia kustanna, kantsii se varmaan vaihtaa
Ite ny ajellu tolla sen 15t ja ostettaessa hihna kyllä näytti suht uudelta ja hyväkuntoselta. Mutta kun ei todellakaan mitään tietoa historiasta, ni jos nyt ei miljoonia kustanna, kantsii se varmaan vaihtaa
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Yksi ohjainrulla (nurkkarulla) ja sitten voi erikseen vaihtaa kiristimen rulla jos ei kiristin muuten vedä rallya siel.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
^^ Samaa näytti fixuksen kone yks ohjain- ja kiristysrulla..
Hinnat ei päätä huimaa eli kannattaako varmuudeksi vaihtaa myös kiristäjä?? Ainakin tua nykyinen hihna on hyvin kireenä eikä luista inise..
Hinnat ei päätä huimaa eli kannattaako varmuudeksi vaihtaa myös kiristäjä?? Ainakin tua nykyinen hihna on hyvin kireenä eikä luista inise..
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Alkavat yleensä wäpättää kiristimet ku eivät enää jaksa kiristää hihnaa
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
Vastataan itse itselle, jospa tästä jollekin olisi sitten tulevaisuudessa hyötyä.. Eli kennot erilaisia samoin kuin putket ja niiden lähdöt. Uudempi kenno on myös pari milliä leveämpi. Ei mene heittämällä paikalleen kuten vanha, liukasteella ja vähän ruuvarilla herkuttelulla menee paikalleen. Nyt on myös uudemman malliset putket, olipa muuten aika herkullinen homma irroitella ne omasta ja purkuautosta...TTH kirjoitti:Siinähän se on mutta kuinka iso se ero on loppupelissä? Kun ainakin EPC-kuvassa tuo kenno on aivan samanmallinen samanlaisella liitoksella, onko se putken koko muuttunut vai..?
Tuo vanhakin kenno olis korjattavissa, onko kenelläkään haisua missä olis edullinen jäähdytinkorjaamo? Täällä on tuo Suolahden jäähdytintehdas muttakun ottavat piru 67e/tunti + ALV, sanoi kaveri tuolla että menee ainakin 2h tuon korjauksessa...
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Nopeat kysymykset
Kolkin valoihin tuli ongelma. Parkit toimii vain katkaisimen 0-asennossa. Kun kääntää katkaisimen parkki-asentoon, ei pala mitään valoja edessä eikä takana. Katkaisimen ajovalo-asennossa palaa lyhyet ja pitkät valot ihan oikein, mutta etuparkit ja takavalot on pimeänä.
Eli etu-parkit ja takavalot palavat vain katkaisimen päivävalo-asennossa. Mistähän vikaa osaisi ruveta etsimään?
Eli etu-parkit ja takavalot palavat vain katkaisimen päivävalo-asennossa. Mistähän vikaa osaisi ruveta etsimään?
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
Re: Nopeat kysymykset
Mikähän mahtaa 900se 2.0t pakissa olla kun ei meinaa välillä mennä päälle? Sillon kun menee niin on ja pysyy päällä, ei siis hyppäile pois. Mahtaako jossain olla jotain säätöö ja jos on niin onko paha homma?