Eikä tuo sinunkaan nyt mikään pakasta vedetty näytä olevan.
Sopivasti sisäänajettu (96 tkm) ja kunnossa.
Viittii jo marketin parkkipaikallekkin mennä... mutta varovasti tietenkin ja pysytellen kaukana lippalakkipoikien ajoneuvoista..
Eikä tuo sinunkaan nyt mikään pakasta vedetty näytä olevan.
Sopivasti sisäänajettu (96 tkm) ja kunnossa.
Viittii jo marketin parkkipaikallekkin mennä... mutta varovasti tietenkin ja pysytellen kaukana lippalakkipoikien ajoneuvoista..
Vanhoilla ruppanillahan tässä ajellaan itse kukin. Meidän 9-3:han jo joutais museorekisteriin... Vai että leikitään rahamiehiä, toiset ehkä leikkii, toiset ehkä ei, jotkut vaan rahasta haaveilee. Toiset tykkää ajaa reippaammin, toiset taas tykkää sauvakävelystä maaseudulla.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
saabeli kirjoitti:
Viittii jo marketin parkkipaikallekkin mennä... mutta varovasti tietenkin ja pysytellen kaukana lippalakkipoikien ajoneuvoista..
No sittenhän se vaikka olla yllättäen tuon meikäläisenkin kärryn vieressä. Varovasti ettei tuo kulutusvimma tartu....
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Eikä tuo sinunkaan nyt mikään pakasta vedetty näytä olevan.
Sopivasti sisäänajettu (96 tkm) ja kunnossa.
Viittii jo marketin parkkipaikallekkin mennä... mutta varovasti tietenkin ja pysytellen kaukana lippalakkipoikien ajoneuvoista..
Ei ole tapana pitää kyllä lippalakkia päässä ja ukkomieheksikin asti on jo keretty...Ei tässä ihan lippalakkipoikia olla
Kyllä bensa-autolla on hauska ajaa pitkästä aikaa (useamman dieselin jälkeen), tankkaaminen ei niin hauskaa olekkaan.
SID:in mukaan nurkkapyöritys esikaupunki/kaupunki 9.2-9.5 ja maantie aika vakio 7-7.4 litraa satkulla. Tuohon 7 pintaan pääsy tosin vaatii jo hieman mummottelua, eli nätit ohitukset ja muutenkin mahdollisimman ennakoivaa ajoa.
Autona -01 manuaali aero 17" kumeilla.
Toisaalta, -00 vuonna Ibiza sport 1.6 rimpulalla vei tasan yhtä paljon bensaa, erona vain reilusti yli 100hv vähemmän.
-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.
Joensuusta tuli valuttua viime sunnuntaina Espooseen. Kulutus oli Mikkeliin asti sidin mukaan 6,8 ja saman suurinpiirtein sain laskutoimituksen tuloks ku tankkasin Mikkelissä, keskinopeus sidissä 87km/h. Mikkeli - Espoo väli tultiin 100km/h keskinopeudella ja sidissä kulutus 7,4 (Lahessa pikku tauko). Mun mielestä kohtuu kulutus parin litran bensa turbolle. (joitaki ohituksia tuli toiki tehtyy )
Turhaa nipottamistahan tollanen kulutuksen tiirailu on mun mielestä...
kunhan laskeskelin muuten vaan :n kulutusta. Saapahan kaverille iskee faktaa pöytään kun seuraavan kerran innostuu väittämään et saabas kuluttaa paljon vs hänen nippondenso (camry).
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Onko tuoreissa samaa kokoluokkaa olevissa renkaissa eroja? Vai johtuuko sporttini kulutus nimenomaan uusista pinnoista?
Ennen kulutus oli luokkaa 5,5-6,5 L/100km maantieajossa lähes loppuun ajetuilla Continental Ecocontact :lla 195/65 R15. Jouduin etsimään äkkiseltään edes jonkinlaiset renkaat, kun yksi entinen yksilö kerkesi puhjeta. Nyt alla on jotkut Nordman E 195/65 R15. Kulutus vaikuttaa litraa enemmältä satasella entiseen verrattuna. Onko siis normaalia, että uudet renkaat 'syövät' enemmän polttoainetta aluksi ennen sisäänajoa, jos sellaista onkaan? Vai onko kyseisessä merkissä tuo puoli heikompi entisiin verrattuna, joka on myös paljolti mahdollista?
Lieneekö tuo Nordman jonkinlainen halvempi merkki Nokialta? Sellaisen käsityksen sain tilaessani noita renkaita.
Katselin omia kulutuksia. Renkaat 205/50/16
Kaupunkiajoa pari päivää 50-60 km/h rajoitusten mukaan vain parit liikennevalot koko kaupungissa joiden kautta mun mentävä. Sid näytti 6,3 ja tankkaamisen perusteella menisi 7,6
Matka-ajoa 80km rajoitusten mukaan ja maptunilla 60km testiajoa mittarit kyydissä rajuilla kiihdytyksillä niin sid näytti 6,1 ja tankatessa 9,5
Sidin saa näyttämään vähän aikaa oikein käyttämällä 15min akun kaapeli irti. Nollaamalla napista saa kulutuksen näyttämään 4,3 - 5,3 kaupunkiajossa joten sidiin en luota.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Sid on näyttänyt minulla ihan samanlaisia lukemia juuri ennen huoltoa. Huollon jälkeen näytti eri lukemia. Tietysti aina parempi, että sid näyttäisi väärin. Itse sid-ajotieturissa voi olla jo vanhuuden tuomaa rasitusta. Pikselit kadoksissa osittain ja myöskin vilkun merkkiääni ei pelaa. Voisi korjautua ainakin nuo kaksi vaivaa sidin vaihtamisella, ja ehkä sitten itse korjaamalla. Mutta pitää katsoa jatkossa miten oikein tuo kone näyttää vs. tankkaukseen.
Tuohon kulutukseen liittyen. Menee ohi aiheen, mutta minkä hintaisia olisivat oikeat viralliset ja tarkemmat kulutusmittarit, joita myös autokouluissa käytetään? Ja mistä niitä saa täällä Suomessa?
Kupari kirjoitti:Katselin omia kulutuksia. Renkaat 205/50/16
Kaupunkiajoa pari päivää 50-60 km/h rajoitusten mukaan vain parit liikennevalot koko kaupungissa joiden kautta mun mentävä. Sid näytti 6,3 ja tankkaamisen perusteella menisi 7,6
Matka-ajoa 80km rajoitusten mukaan ja maptunilla 60km testiajoa mittarit kyydissä rajuilla kiihdytyksillä niin sid näytti 6,1 ja tankatessa 9,5
Sidin saa näyttämään vähän aikaa oikein käyttämällä 15min akun kaapeli irti. Nollaamalla napista saa kulutuksen näyttämään 4,3 - 5,3 kaupunkiajossa joten sidiin en luota.
Ota huomioon, että sulla lienee 465 suuttimet ja SID ei taida olla ohjelmoitu niille vaan orkkiksille.
Kupari kirjoitti:Katselin omia kulutuksia. Renkaat 205/50/16
Kaupunkiajoa pari päivää 50-60 km/h rajoitusten mukaan vain parit liikennevalot koko kaupungissa joiden kautta mun mentävä. Sid näytti 6,3 ja tankkaamisen perusteella menisi 7,6
Matka-ajoa 80km rajoitusten mukaan ja maptunilla 60km testiajoa mittarit kyydissä rajuilla kiihdytyksillä niin sid näytti 6,1 ja tankatessa 9,5
Sidin saa näyttämään vähän aikaa oikein käyttämällä 15min akun kaapeli irti. Nollaamalla napista saa kulutuksen näyttämään 4,3 - 5,3 kaupunkiajossa joten sidiin en luota.
Ota huomioon, että sulla lienee 465 suuttimet ja SID ei taida olla ohjelmoitu niille vaan orkkiksille.
Zandmann kirjoitti:Tuhannen kilsaa tripissä eikä polttoainevalo vielä pala. Itse asiassa melkein varttitankki vielä jäljellä. Ok, ei tuo juo juuri mitään...
-Janne-
Aika vähän tuntus menevän jopa tiisseliksi.
Saanen udella, että ootko mitannut tankatessa keskikulutusta nätissä matka-ajossa? Onko ilmastointi ollut päällä ajaessa ja millainen rengastus?
Itselläni haukkasi aikoinaan vakiorengastuksella oikein nätissä matka-ajossa noin 5,2L . Nykyään 215R55 kumilla sekalaisessa ajossa menee aikalailla 5,8->6,3L. Ilmastointi on aina päällä.
Fred Scuttle kirjoitti:Tehtiin sellainen 1900km:n reissu 9-3 dieselillä, keskikulutus tippui 5.8 litraan/100km.
Ajoin itsekin useiden tuhansien kilometrien reissun tässä kesällä. Oli erittäin vaihtelevaa ja monenlaista ajoa kahden kuskin kyydittämänä. Välillä kirjaimellisesti satoja kilometrejä kaupunkiajoa, välillä nättiä 80km/h maantiellä. Taas välillä tunteja 140km/h motaria tai hillittömän jyrkkiä mäkiä pikkuvaihteella. Tottakai suurin osa matka-ajoa mutta paljon muutakin...
Pisti vain silmään, että K.A. koko reissulle oli juurikin sama kuin sinulla.