Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Onko puslat, pallonivelet jne alkuperäiset?
Vaikkei havaittavaa välystä olekkaan, niin saattavat oireilla juurikin noin.
Ääni ei kait voi kun johtua laakerista.
Viisaammat jatkakoon.
Vaikkei havaittavaa välystä olekkaan, niin saattavat oireilla juurikin noin.
Ääni ei kait voi kun johtua laakerista.
Viisaammat jatkakoon.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Nopeat kysymykset
Puskurien muovilista, kaikkihan on irroitettavissa, mutta saako sen myös takasin?? ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Nopeat kysymykset
Öljy ei kierrä öljynjäähdyttimen kautta oikein millään keleillä, miten muilla?
Esim. Moottoritie, nopeus 110km/h 5. vaihteella, koneen lämpö 88c ja imuilma 33c. Ajan parkkiin, jäähdytin kylmä.
Tai suht aggressiivinen kaupunkiajo, koneen lämmöt 95c ja imuilma 39c. Flekti lähtee päälle kun ajan parkkiin, jäähdytin edelleen kylmä.
Ulkolämpötila oli molemmissa 25c.
Esim. Moottoritie, nopeus 110km/h 5. vaihteella, koneen lämpö 88c ja imuilma 33c. Ajan parkkiin, jäähdytin kylmä.
Tai suht aggressiivinen kaupunkiajo, koneen lämmöt 95c ja imuilma 39c. Flekti lähtee päälle kun ajan parkkiin, jäähdytin edelleen kylmä.
Ulkolämpötila oli molemmissa 25c.
Re: Vs: Nopeat kysymykset
Puhutko nyt jäähdytysnesteen lämpötilasta vai öljyn?TSuni kirjoitti:Öljy ei kierrä öljynjäähdyttimen kautta oikein millään keleillä, miten muilla?
Esim. Moottoritie, nopeus 110km/h 5. vaihteella, koneen lämpö 88c ja imuilma 33c. Ajan parkkiin, jäähdytin kylmä.
Tai suht aggressiivinen kaupunkiajo, koneen lämmöt 95c ja imuilma 39c. Flekti lähtee päälle kun ajan parkkiin, jäähdytin edelleen kylmä.
Ulkolämpötila oli molemmissa 25c.
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
#5824
93 B204
93 B204
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Voi olla öljytermari jumissa.
105 asteessa se pitäisi aukee.
105 asteessa se pitäisi aukee.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
T5 saappi hyytyi kaupan pihalle, starttaa hyvin muttei käynnisty. Nyt työpäivän jälkeen kävin uudelleen kokeilemassa, bensapumppu ei surahda kuten normaalisti. Kokeilin silti käynnistää, kerran lupaili mutta ei käynnistynyt. Eli kipinää vaikuttaisi saavan, bensapumppu olisi siis antautunut?
Foorumilta löytyy ohjeet vaihtaa, mutta millainen tilalle? Samointein etanolille soveltuva. Motonetin versioita uskaltaa käyttää?
Foorumilta löytyy ohjeet vaihtaa, mutta millainen tilalle? Samointein etanolille soveltuva. Motonetin versioita uskaltaa käyttää?
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Re: Nopeat kysymykset
Aito Walbro tilalle, myös Biltemaa on moni kehunut kestäväksi. Motonetistä voi saada hyvän tai huonon. Itselläni kesti Motonetistä ostettu ProPartsin pumppu noin puoli vuotta ajelua bensalla. Sen jälkeen on menty alkuperäistä vastaavalla Walbrolla yli kolme vuotta, suurimmaksi osaksi etanolilla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
Uusi pumppu hankittuna paikallisesta varaosaliikkeestä ja 4h taistelun jälkeen auto ajossa jälleen. Alkuperäinen Walbro kesti muikeat 319tkm, joista viimeiset n. 20tkm piti käynnistäessä korinaa.
Ihmetystä aiheuttaa nyt uusi ilmiö: auto muuttui omituiseksi, ei kestänyt yhtään ahtoja vaan rupesi selvästi puutumaan. Selvisi, että venttiilikopalta kaasuläpälle menevä pikkuletku oli ampunut irti -> takaisin paikalleen ja meno palautui hetkeksi, kunnes ei kestäny ollenkaan ajaa kaasu pohjassa. Kone booasi pahasti, jos käytti liikaa kaasua, alkoi sammumaan. Paheni jatkuvasti, kunnes sain hädin tuskin nilkutettua levennykselle ja sammutin auton. Käynnistyksen jälkeen toimi normaalisti, kunnes alkoi n. 10km päästä tekemään samaa, huomattavasti lievempänä. Käynnistin lennosta uudelleen, enkä saanut loppujen n. 7km matkalla oireita uusiutumaan.
Voiko johtua uudesta pa-pumpusta, vaiko letkun irtoamisesta? Negatiivinen adaptaatio tuli mieleen, mutta sen poistaminen vaatisi adaptaatioiden nollaamisen? Kannattaako varmuuden vuoksi käyttää akunkenkä irti ennen seuraavaa pidempää stinttiä?
OBD-lukija ei näyttänyt minkäänlaisia vikakoodeja.
Ihmetystä aiheuttaa nyt uusi ilmiö: auto muuttui omituiseksi, ei kestänyt yhtään ahtoja vaan rupesi selvästi puutumaan. Selvisi, että venttiilikopalta kaasuläpälle menevä pikkuletku oli ampunut irti -> takaisin paikalleen ja meno palautui hetkeksi, kunnes ei kestäny ollenkaan ajaa kaasu pohjassa. Kone booasi pahasti, jos käytti liikaa kaasua, alkoi sammumaan. Paheni jatkuvasti, kunnes sain hädin tuskin nilkutettua levennykselle ja sammutin auton. Käynnistyksen jälkeen toimi normaalisti, kunnes alkoi n. 10km päästä tekemään samaa, huomattavasti lievempänä. Käynnistin lennosta uudelleen, enkä saanut loppujen n. 7km matkalla oireita uusiutumaan.
Voiko johtua uudesta pa-pumpusta, vaiko letkun irtoamisesta? Negatiivinen adaptaatio tuli mieleen, mutta sen poistaminen vaatisi adaptaatioiden nollaamisen? Kannattaako varmuuden vuoksi käyttää akunkenkä irti ennen seuraavaa pidempää stinttiä?
OBD-lukija ei näyttänyt minkäänlaisia vikakoodeja.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Re: Nopeat kysymykset
Ei noita kannata alkaa murehtimaan ja testereillä kaivelemaan, T5 paras korjaus on yleensä tuo akun kengän irroitus. Jos alkaa toimimaan niinkuin pitää niin problem solved, ja eikun lisää hanaa.. ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Nopeat kysymykset
Ja tarina jatkuu.
Aamulla käytin sulakkeen irti nollatakseni adaptaatiot. Tekee samaa kuin aiemmin, eli vähän aikaa kestää ajaa, kunnes muutaman täyskiihdytyksen jälkeen alkaa puutumaan kunnolla. Uudelleenkäynnistämisen jälkeen toimii normaalisti. Huomasin että jos ei vedättele ollenkaan, vaan ajaa kevyellä kaasujalalla niin toimii kuten pitää. Testasin teoriaa n. 60km matka-ajolla, jonka aikana toimi normaalisti. Kuitenkin muutaman vedätyksen jälkeen alkoi tuttu puutuminen, tällä kertaa tosin puklasi vikakoodia: P0171 ja P1171, jotka viittaavat laihaan seokseen? Vikakoodien nollaamisen jälkeen ei ole uudelleen herjannut CE-valolla.
Eli ilmeisesti eilen asennettu uusi bensapumppu ei toimi kuten pitää?
Aamulla käytin sulakkeen irti nollatakseni adaptaatiot. Tekee samaa kuin aiemmin, eli vähän aikaa kestää ajaa, kunnes muutaman täyskiihdytyksen jälkeen alkaa puutumaan kunnolla. Uudelleenkäynnistämisen jälkeen toimii normaalisti. Huomasin että jos ei vedättele ollenkaan, vaan ajaa kevyellä kaasujalalla niin toimii kuten pitää. Testasin teoriaa n. 60km matka-ajolla, jonka aikana toimi normaalisti. Kuitenkin muutaman vedätyksen jälkeen alkoi tuttu puutuminen, tällä kertaa tosin puklasi vikakoodia: P0171 ja P1171, jotka viittaavat laihaan seokseen? Vikakoodien nollaamisen jälkeen ei ole uudelleen herjannut CE-valolla.
Eli ilmeisesti eilen asennettu uusi bensapumppu ei toimi kuten pitää?
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Re: Nopeat kysymykset
Mistähän lähtisi vikaa etsimään, kun avokin -01 kolkin automaatti-kylmästöinti jaksaa puhaltaa muutaman minuutin viileää ja sitten lopettaa viileän puhaltamisen. Voisiko johtua aineiden vähyydestä?
Edit: Vastaanpa itse itselleni:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... la#p876272
Edit: Vastaanpa itse itselleni:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... la#p876272
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Re: Nopeat kysymykset
Hei, käykö Astra F:n (vuosi '96) lämmityslaitteen puhallin kolkkiin? Äkkiseltään näyttää täysin samalta, toki kokeilemallahan tämä selviää..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Sanoisin että ei käy.
Saabin Oe NR Astra F / NG900 4366944/4758819
Oe Nr OG9-3 4759650
Voihan se olla että se sinne menee kuitenkin. En ole kokeillut.
Saabin Oe NR Astra F / NG900 4366944/4758819
Oe Nr OG9-3 4759650
Voihan se olla että se sinne menee kuitenkin. En ole kokeillut.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
Pikainen kysymys tähän väliin. Onko kuinka iso homma asentaa ilmastoimattomaan Saab 900 -96 2.0i 96kW koneeseen ilmastointia jos ilmastointilaitteen jostain löytäisi tähän?
Paljonkoha moinen projekti tulis maksaan..?
Näin kesähelteillä miettii miksei ostanu ilmastoituu Saabbii..![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Paljonkoha moinen projekti tulis maksaan..?
Näin kesähelteillä miettii miksei ostanu ilmastoituu Saabbii..
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Saab 9-3 SS -04 1,8t Stage 1 Autom.
Re: Nopeat kysymykset
Minkämerkkinen pumppu sinne lopulta meni?ValPe kirjoitti:Eli ilmeisesti eilen asennettu uusi bensapumppu ei toimi kuten pitää?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K