Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Onko puslat, pallonivelet jne alkuperäiset?
Vaikkei havaittavaa välystä olekkaan, niin saattavat oireilla juurikin noin.
Ääni ei kait voi kun johtua laakerista.
Viisaammat jatkakoon.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Puskurien muovilista, kaikkihan on irroitettavissa, mutta saako sen myös takasin?? :lol:
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
TSuni
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Maalis 27, 2013 19:36

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja TSuni »

Öljy ei kierrä öljynjäähdyttimen kautta oikein millään keleillä, miten muilla?

Esim. Moottoritie, nopeus 110km/h 5. vaihteella, koneen lämpö 88c ja imuilma 33c. Ajan parkkiin, jäähdytin kylmä.

Tai suht aggressiivinen kaupunkiajo, koneen lämmöt 95c ja imuilma 39c. Flekti lähtee päälle kun ajan parkkiin, jäähdytin edelleen kylmä.

Ulkolämpötila oli molemmissa 25c.
paralogiX
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: Su Syys 23, 2012 12:31
Paikkakunta: Lohja

Re: Vs: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja paralogiX »

TSuni kirjoitti:Öljy ei kierrä öljynjäähdyttimen kautta oikein millään keleillä, miten muilla?

Esim. Moottoritie, nopeus 110km/h 5. vaihteella, koneen lämpö 88c ja imuilma 33c. Ajan parkkiin, jäähdytin kylmä.

Tai suht aggressiivinen kaupunkiajo, koneen lämmöt 95c ja imuilma 39c. Flekti lähtee päälle kun ajan parkkiin, jäähdytin edelleen kylmä.

Ulkolämpötila oli molemmissa 25c.
Puhutko nyt jäähdytysnesteen lämpötilasta vai öljyn?

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
#5824
93 B204
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Voi olla öljytermari jumissa.

105 asteessa se pitäisi aukee.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Avatar
ValPe
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ti Loka 16, 2012 11:02
Paikkakunta: Nurmes / Mikkeli

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ValPe »

T5 saappi hyytyi kaupan pihalle, starttaa hyvin muttei käynnisty. Nyt työpäivän jälkeen kävin uudelleen kokeilemassa, bensapumppu ei surahda kuten normaalisti. Kokeilin silti käynnistää, kerran lupaili mutta ei käynnistynyt. Eli kipinää vaikuttaisi saavan, bensapumppu olisi siis antautunut?
Foorumilta löytyy ohjeet vaihtaa, mutta millainen tilalle? Samointein etanolille soveltuva. Motonetin versioita uskaltaa käyttää?
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13239
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Aito Walbro tilalle, myös Biltemaa on moni kehunut kestäväksi. Motonetistä voi saada hyvän tai huonon. Itselläni kesti Motonetistä ostettu ProPartsin pumppu noin puoli vuotta ajelua bensalla. Sen jälkeen on menty alkuperäistä vastaavalla Walbrolla yli kolme vuotta, suurimmaksi osaksi etanolilla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
ValPe
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ti Loka 16, 2012 11:02
Paikkakunta: Nurmes / Mikkeli

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ValPe »

Uusi pumppu hankittuna paikallisesta varaosaliikkeestä ja 4h taistelun jälkeen auto ajossa jälleen. Alkuperäinen Walbro kesti muikeat 319tkm, joista viimeiset n. 20tkm piti käynnistäessä korinaa.

Ihmetystä aiheuttaa nyt uusi ilmiö: auto muuttui omituiseksi, ei kestänyt yhtään ahtoja vaan rupesi selvästi puutumaan. Selvisi, että venttiilikopalta kaasuläpälle menevä pikkuletku oli ampunut irti -> takaisin paikalleen ja meno palautui hetkeksi, kunnes ei kestäny ollenkaan ajaa kaasu pohjassa. Kone booasi pahasti, jos käytti liikaa kaasua, alkoi sammumaan. Paheni jatkuvasti, kunnes sain hädin tuskin nilkutettua levennykselle ja sammutin auton. Käynnistyksen jälkeen toimi normaalisti, kunnes alkoi n. 10km päästä tekemään samaa, huomattavasti lievempänä. Käynnistin lennosta uudelleen, enkä saanut loppujen n. 7km matkalla oireita uusiutumaan.

Voiko johtua uudesta pa-pumpusta, vaiko letkun irtoamisesta? Negatiivinen adaptaatio tuli mieleen, mutta sen poistaminen vaatisi adaptaatioiden nollaamisen? Kannattaako varmuuden vuoksi käyttää akunkenkä irti ennen seuraavaa pidempää stinttiä?
OBD-lukija ei näyttänyt minkäänlaisia vikakoodeja.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
TTH
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja TTH »

Ei noita kannata alkaa murehtimaan ja testereillä kaivelemaan, T5 paras korjaus on yleensä tuo akun kengän irroitus. Jos alkaa toimimaan niinkuin pitää niin problem solved, ja eikun lisää hanaa.. :lol:
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Avatar
ValPe
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ti Loka 16, 2012 11:02
Paikkakunta: Nurmes / Mikkeli

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ValPe »

Ja tarina jatkuu.
Aamulla käytin sulakkeen irti nollatakseni adaptaatiot. Tekee samaa kuin aiemmin, eli vähän aikaa kestää ajaa, kunnes muutaman täyskiihdytyksen jälkeen alkaa puutumaan kunnolla. Uudelleenkäynnistämisen jälkeen toimii normaalisti. Huomasin että jos ei vedättele ollenkaan, vaan ajaa kevyellä kaasujalalla niin toimii kuten pitää. Testasin teoriaa n. 60km matka-ajolla, jonka aikana toimi normaalisti. Kuitenkin muutaman vedätyksen jälkeen alkoi tuttu puutuminen, tällä kertaa tosin puklasi vikakoodia: P0171 ja P1171, jotka viittaavat laihaan seokseen? Vikakoodien nollaamisen jälkeen ei ole uudelleen herjannut CE-valolla.

Eli ilmeisesti eilen asennettu uusi bensapumppu ei toimi kuten pitää?
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Jurkkis
"Hirsch"
Viestit: 940
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 11:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jurkkis »

Mistähän lähtisi vikaa etsimään, kun avokin -01 kolkin automaatti-kylmästöinti jaksaa puhaltaa muutaman minuutin viileää ja sitten lopettaa viileän puhaltamisen. Voisiko johtua aineiden vähyydestä?

Edit: Vastaanpa itse itselleni:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... la#p876272
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
himppu
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: La Syys 09, 2006 18:54
Paikkakunta: Kuopio

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja himppu »

Hei, käykö Astra F:n (vuosi '96) lämmityslaitteen puhallin kolkkiin? Äkkiseltään näyttää täysin samalta, toki kokeilemallahan tämä selviää..
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Sanoisin että ei käy.

Saabin Oe NR Astra F / NG900 4366944/4758819
Oe Nr OG9-3 4759650

Voihan se olla että se sinne menee kuitenkin. En ole kokeillut.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Nassek
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Helmi 28, 2014 15:10
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Nassek »

Pikainen kysymys tähän väliin. Onko kuinka iso homma asentaa ilmastoimattomaan Saab 900 -96 2.0i 96kW koneeseen ilmastointia jos ilmastointilaitteen jostain löytäisi tähän?
Paljonkoha moinen projekti tulis maksaan..?

Näin kesähelteillä miettii miksei ostanu ilmastoituu Saabbii.. :oops:
Saab 9-3 SS -04 1,8t Stage 1 Autom.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13239
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

ValPe kirjoitti:Eli ilmeisesti eilen asennettu uusi bensapumppu ei toimi kuten pitää?
Minkämerkkinen pumppu sinne lopulta meni?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin