911/996-malli mokoma maksaa vielä aika paljon, etenkin Suomessa eli siihen olisi odotettavissa about 25 kiloeuron verot
Aero Vs. Boxter S
Kerran Porscheihin päästiin niin millaisesta mallista kannattaisi alkaa haaveilemaan, 924, 944, 928, 968 ei kiinnosta, Boxter taas on vähän hintahtava (
) eikä oikein ilmajäähdytteinen 911 houkuttele ikuisine ölkyvuotoineen, tosin poikkeuksena tietty 911 turbo tai 964/993 Carrera 2 joka alkaisi olemaan jo paljon nykyaikaisempi.
911/996-malli mokoma maksaa vielä aika paljon, etenkin Suomessa eli siihen olisi odotettavissa about 25 kiloeuron verot
911/996-malli mokoma maksaa vielä aika paljon, etenkin Suomessa eli siihen olisi odotettavissa about 25 kiloeuron verot
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
En rupea nyt Sabaan vertailemaan, en vain jaksa vääntää...Oikeastaan ihmetyttää vain se, että noilla tehoilla saat takavedon sutimaan noinkin rankasti, kuten kuvailit. Tiedän, että auto on kevyt, mutta taitaa sitten tosiaan olla sairas turbopotku yhdistettynä huonohkoon alustaan ja renkaisiin. Olettaen, että olet kuivalla säällä ajellut kuvailemiasi juttuja. Ja noille tehoille ei vielä tarvita kovin kummoisia turboja ja niiden mukana tulevia isoja potkuja, mutta kun en autoa tiedä, en käy kieltämään.Nico kirjoitti:Tämmösiä nämä on, kun ei tiedä mistä on kyse.
STCF #3
Re: Miten Porsse kulkee...
Nicolla kyllä kulkee porsse hyvin jos 270heposella 100-->180 parissa sekunnissa
nyt tämä alko oikeesti käydä mielenkiintoseks 
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Re: Miten Porsse kulkee...
Liittyyköhän tuo Porschen hauskanpito jotenkin noihin tehoihin, jos hauskanpidolla ei tarkoiteta tässä kohtaa pelkästään rata-ajoa?Nico kirjoitti: ... Ensinnäkin: Porsse kiihtyy vitosella suunnilleen samaan malliin, kuin Saab kakkosella. Tämän sanon vain siksi, että porukalla nyt suunnilleen syntyisi käsitys, mikä on urheiluauton ja kauppakassin ero.
Miltä sitten kiihdyttäminen Porssella tyntuu? No se tuntuu tältä:
Ykkösellä ja kakkosella ei kaasua paineta ihan lattiaan, koska se kuluttaa takarenkaita aivan turhaan. Jossain 100km/h tuntumassa pannaan kolmonen silmään ja annetaan hanaa. Sivupeileissä alkaa vinkua ja vieressä istuva alkaa huutaa suoraa huutoa. Pää painuu syvälle niskatukeen ja tuntuu, kuin posket painuisivat niskaan.
Vauhti on parissa sekunnissa 180km/h. Heitetään neloselle.
Kiityvyys ei paljoa hidastu. Vieressä istuva saa jo vain pelkän huutamisen sijaan sanottua: "Ei jumalauta!" ja alkaa puristaa tiukemmin, mistä nyt vain kiinni on saanut. Jossain 230km/h tuntumassa kannattaa jo heittää vitosta. Kiihtyvyys on jo jonkin verran heikentynyt. 270km/h paikkeilla alkaa jo hieman kestää ja jossain 290-300km/h tuntumassa se sitten loppuu kokonaan.
Sanottakoon nyt vielä, että 250km/h jälkeen on auto aivan erittäin huono ajaa ja rattia on käänneltävä todella kieli keskellä suuta.
Saabilla ajaminen ei tunnu tältä. Oli se sitten mikä tahansa Saab. Näitä kahta autoa ei mielestäni tulisi edes verrata toisiinsa. Ne on tehty aivan täysin eri käyttöön.
Porsche on tehty ajamista varten, hauskanpitoon ja kilpailuun RADALLE.
Saab on MUKAVA TAVALLINEN AUTO ja täyttää tehtävänsä siinä erinomaisesti.
...
Mäkin olen ollut jonkun porsen kyydissä, jossa istuminen vaikutti lähinnä siltä, että olis vähän pirteemmässä kuplassa kyydissä kun yleensä.. Liekkö samalta aikakaudelta kun itse kuplatkin...
Kumma kyllä, mulla tuli sellainen dejavu fiilis kuvailemastasi tilanteesta, että olisin joskus istunut etupenkillä, jossa vaihteiden vaihdot (kymmenyksen tarkkuudella), kiihtyvyys ja muiden istujien kommenentit menee kuvaamallasi tavalla viimeistään nähdessään nopeusmittarin ja neulan noustessa reippaasti yli 250,... mutta mielikuvissani virtalukko tais olla keskellä etupenkkejä ja luistavan kumin ääni olis tullut edestä, vaikka pedaali ei ollut edes pohjassa 1:llä ja 2:lla...
Ehkä se vaan oli unta.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
2,3T sport
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Re: Miten Porsse kulkee...
Ja kaikki tämä n.270hv:n voiminNico kirjoitti: Jossain 100km/h tuntumassa pannaan kolmonen silmään ja annetaan hanaa. Sivupeileissä alkaa vinkua ja vieressä istuva alkaa huutaa suoraa huutoa. Pää painuu syvälle niskatukeen ja tuntuu, kuin posket painuisivat niskaan.
Vauhti on parissa sekunnissa 180km/h. Heitetään neloselle.
Kiityvyys ei paljoa hidastu. Vieressä istuva saa jo vain pelkän huutamisen sijaan sanottua: "Ei jumalauta!" ja alkaa puristaa tiukemmin, mistä nyt vain kiinni on saanut. Jossain 230km/h tuntumassa kannattaa jo heittää vitosta. Kiihtyvyys on jo jonkin verran heikentynyt. 270km/h paikkeilla alkaa jo hieman kestää ja jossain 290-300km/h tuntumassa se sitten loppuu kokonaan.
Jos ei toi 951 ole alle 700kiloiseksi kevennetty niin taitaa tarina kuulua unikuviin
Re: Miten Porsse kulkee...
Aivan..2,3T sport kirjoitti:Ja kaikki tämä n.270hv:n voiminNico kirjoitti: Jossain 100km/h tuntumassa pannaan kolmonen silmään ja annetaan hanaa. Sivupeileissä alkaa vinkua ja vieressä istuva alkaa huutaa suoraa huutoa. Pää painuu syvälle niskatukeen ja tuntuu, kuin posket painuisivat niskaan.
Vauhti on parissa sekunnissa 180km/h. Heitetään neloselle.
Kiityvyys ei paljoa hidastu. Vieressä istuva saa jo vain pelkän huutamisen sijaan sanottua: "Ei jumalauta!" ja alkaa puristaa tiukemmin, mistä nyt vain kiinni on saanut. Jossain 230km/h tuntumassa kannattaa jo heittää vitosta. Kiihtyvyys on jo jonkin verran heikentynyt. 270km/h paikkeilla alkaa jo hieman kestää ja jossain 290-300km/h tuntumassa se sitten loppuu kokonaan.![]()
![]()
![]()
![]()
Jos ei toi 951 ole alle 700kiloiseksi kevennetty niin taitaa tarina kuulua unikuviin
(nauroin tässä sen verran makeasti tuolle tarinalle etten saanut mitään kirjoitettua ennen tätä..
Re: Miten Porsse kulkee...
No eihän ne ole, kun Saksan hevoset ovat kasvaneet kirmaillen Schwarzwaldin vehreillä vuoristolaitumilla hengittäen vähähappista ilmaa (vrt alppimajat) ja Suomenhevoset ovat taas joutuneet kiskomaan auraa ja koffin kaljakärryjä kävelyvauhtia. Heräämisessä on selkeä ero.Tri-Lo kirjoitti:Aivan..2,3T sport kirjoitti:Ja kaikki tämä n.270hv:n voiminNico kirjoitti: Jossain 100km/h tuntumassa pannaan kolmonen silmään ja annetaan hanaa. Sivupeileissä alkaa vinkua ja vieressä istuva alkaa huutaa suoraa huutoa. Pää painuu syvälle niskatukeen ja tuntuu, kuin posket painuisivat niskaan.
Vauhti on parissa sekunnissa 180km/h. Heitetään neloselle.
Kiityvyys ei paljoa hidastu. Vieressä istuva saa jo vain pelkän huutamisen sijaan sanottua: "Ei jumalauta!" ja alkaa puristaa tiukemmin, mistä nyt vain kiinni on saanut. Jossain 230km/h tuntumassa kannattaa jo heittää vitosta. Kiihtyvyys on jo jonkin verran heikentynyt. 270km/h paikkeilla alkaa jo hieman kestää ja jossain 290-300km/h tuntumassa se sitten loppuu kokonaan.![]()
![]()
![]()
![]()
Jos ei toi 951 ole alle 700kiloiseksi kevennetty niin taitaa tarina kuulua unikuviinKohta varmasti kerrotaankin ettei Saabin hevoset ole vertailukelpoisia Porschen hevosten kanssa.
Foxbody turbo
Re: Miten Porsse kulkee...
No hyvä että selvisi, olenkin aina ihmetellyt missä vika kun ajaa 120km/h ja vaihtaa kakkoselle niin mun auto hajoaa aina.Nico kirjoitti: Ensinnäkin: Porsse kiihtyy vitosella suunnilleen samaan malliin, kuin Saab kakkosella. Tämän sanon vain siksi, että porukalla nyt suunnilleen syntyisi käsitys, mikä on urheiluauton ja kauppakassin ero.
Nico kirjoitti: Vauhti on parissa sekunnissa 180km/h.
Timmi porsse ei voi muuta sanoa. Hatun noston arvoinen suoritus. Viitsitkö ottaa tuosta kiihdytyksestä videon siten että kuvaat nopeusmittaria. Olisi ihan kiva nähdä, niin voisi vaikka ihmetellä mikä niissä possuissa on ollut vikana mitä itse olen ajanut. Tällä mun 150hp perheautollahan tuon 180km/h saavuttaminen vie lähes minuutin.
Nico kirjoitti: Ja P.S. Ehkä Boxteri kuskilla oli meininki painaa kaasu lattiaan vasta tuossa 220-230km/h tuntumassa, kun Saabilla alkaa vauhti jo hiipua. Porsset nöyryyttävät yleensä niin...
.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
S-SK #2566, STCF #27
Ei herra isä taivaassa...
Mitäköhän jeppejä tänne oikein on eksynyt?
Tässä näkyy selvästi minkälainen vaikutus tuotemerkillä voi olla todellisuudentajuun. Kunhan nokassa on heppa niin eihän siitä mikään muu auto voi päästä ohi, olipa teho/vääntö/paino mikä hyvänsä.

EDIT: Ettei asia jää epäselväksi, niin minäkin tulen joskus omistamaan 911 Turbo 993. Se on vaan niin pirun hyvännäköinen auto. Ihan sanattomaksi vetää, eikä se ihan hitaammasta päästä olekkaan, vakkei sekään lyömätön tietty ole.
RESPEKT. http://vista.pca.org/stl/993turbo.htm
911 on ainoa oikea Porsche
Tässä näkyy selvästi minkälainen vaikutus tuotemerkillä voi olla todellisuudentajuun. Kunhan nokassa on heppa niin eihän siitä mikään muu auto voi päästä ohi, olipa teho/vääntö/paino mikä hyvänsä.
EDIT: Ettei asia jää epäselväksi, niin minäkin tulen joskus omistamaan 911 Turbo 993. Se on vaan niin pirun hyvännäköinen auto. Ihan sanattomaksi vetää, eikä se ihan hitaammasta päästä olekkaan, vakkei sekään lyömätön tietty ole.
RESPEKT. http://vista.pca.org/stl/993turbo.htm
911 on ainoa oikea Porsche
Viimeksi muokannut vjbremer, Su Syys 17, 2006 19:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
btw, ihan uteliaisuutta. mihin toi porkke pystyy 0-100, 0-400m, 0-200-250:neenvjbremer kirjoitti:Ei herra isä taivaassa...Mitäköhän jeppejä tänne oikein on eksynyt?
Tässä näkyy selvästi minkälainen vaikutus tuotemerkillä voi olla todellisuudentajuun. Kunhan nokassa on heppa niin eihän siitä mikään muu auto voi päästä ohi, olipa teho/vääntö/paino mikä hyvänsä.
9-3.1972
Tuol on jotain...se93tbo kirjoitti:btw, ihan uteliaisuutta. mihin toi porkke pystyy 0-100, 0-400m, 0-200-250:neenvjbremer kirjoitti:Ei herra isä taivaassa...Mitäköhän jeppejä tänne oikein on eksynyt?
Tässä näkyy selvästi minkälainen vaikutus tuotemerkillä voi olla todellisuudentajuun. Kunhan nokassa on heppa niin eihän siitä mikään muu auto voi päästä ohi, olipa teho/vääntö/paino mikä hyvänsä.
http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_993
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
...just,,,,,,hohhoijjaa ainakin ton 270hp:sen kohilla. GT2/4neliveto ja/carrera uudet on sitten asia erikseen ne on kilpaautoja. Ja heppoja taitanee olla tuplat mut en jaksa tästä enempää.93t sport kirjoitti:Tuol on jotain...se93tbo kirjoitti:btw, ihan uteliaisuutta. mihin toi porkke pystyy 0-100, 0-400m, 0-200-250:neenvjbremer kirjoitti:Ei herra isä taivaassa...Mitäköhän jeppejä tänne oikein on eksynyt?
Tässä näkyy selvästi minkälainen vaikutus tuotemerkillä voi olla todellisuudentajuun. Kunhan nokassa on heppa niin eihän siitä mikään muu auto voi päästä ohi, olipa teho/vääntö/paino mikä hyvänsä.
http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_993
9-3.1972
Mun unessa mä olin melkein ton rinnalla normimoottoritievauhdissa ja sä tulit tasaisen turvavälin säilyttäen, kunnes tuo jonkun saksalaisen viripuljun tekele alkoi nykiin aika pahasti.. Liekkö joku tekninen seikka haitannut tehojen ulostuloa.se93tbo kirjoitti:![]()
Mulla taitaa mennä viikko et saan ton 150km/h, kun ahtimen pakopuoli suli yhden AMG:n "rinnalla". Eikös toi oo joku saksalainen viripulju![]()
![]()
Sit mä heräsin puoli (nopeus) unestani ja päätin, että jos voitan lotossa, niin laitan 100keur, että saan tolleen kiihtyvän auton, jonka tehot ovat lähempänä 400, kun 300 sekä varsat on kasvatettu saksan laitumilla..
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.