
911/996-malli mokoma maksaa vielä aika paljon, etenkin Suomessa eli siihen olisi odotettavissa about 25 kiloeuron verot

En rupea nyt Sabaan vertailemaan, en vain jaksa vääntää...Oikeastaan ihmetyttää vain se, että noilla tehoilla saat takavedon sutimaan noinkin rankasti, kuten kuvailit. Tiedän, että auto on kevyt, mutta taitaa sitten tosiaan olla sairas turbopotku yhdistettynä huonohkoon alustaan ja renkaisiin. Olettaen, että olet kuivalla säällä ajellut kuvailemiasi juttuja. Ja noille tehoille ei vielä tarvita kovin kummoisia turboja ja niiden mukana tulevia isoja potkuja, mutta kun en autoa tiedä, en käy kieltämään.Nico kirjoitti:Tämmösiä nämä on, kun ei tiedä mistä on kyse.
Liittyyköhän tuo Porschen hauskanpito jotenkin noihin tehoihin, jos hauskanpidolla ei tarkoiteta tässä kohtaa pelkästään rata-ajoa?Nico kirjoitti: ... Ensinnäkin: Porsse kiihtyy vitosella suunnilleen samaan malliin, kuin Saab kakkosella. Tämän sanon vain siksi, että porukalla nyt suunnilleen syntyisi käsitys, mikä on urheiluauton ja kauppakassin ero.
Miltä sitten kiihdyttäminen Porssella tyntuu? No se tuntuu tältä:
Ykkösellä ja kakkosella ei kaasua paineta ihan lattiaan, koska se kuluttaa takarenkaita aivan turhaan. Jossain 100km/h tuntumassa pannaan kolmonen silmään ja annetaan hanaa. Sivupeileissä alkaa vinkua ja vieressä istuva alkaa huutaa suoraa huutoa. Pää painuu syvälle niskatukeen ja tuntuu, kuin posket painuisivat niskaan.
Vauhti on parissa sekunnissa 180km/h. Heitetään neloselle.
Kiityvyys ei paljoa hidastu. Vieressä istuva saa jo vain pelkän huutamisen sijaan sanottua: "Ei jumalauta!" ja alkaa puristaa tiukemmin, mistä nyt vain kiinni on saanut. Jossain 230km/h tuntumassa kannattaa jo heittää vitosta. Kiihtyvyys on jo jonkin verran heikentynyt. 270km/h paikkeilla alkaa jo hieman kestää ja jossain 290-300km/h tuntumassa se sitten loppuu kokonaan.
Sanottakoon nyt vielä, että 250km/h jälkeen on auto aivan erittäin huono ajaa ja rattia on käänneltävä todella kieli keskellä suuta.
Saabilla ajaminen ei tunnu tältä. Oli se sitten mikä tahansa Saab. Näitä kahta autoa ei mielestäni tulisi edes verrata toisiinsa. Ne on tehty aivan täysin eri käyttöön.
Porsche on tehty ajamista varten, hauskanpitoon ja kilpailuun RADALLE.
Saab on MUKAVA TAVALLINEN AUTO ja täyttää tehtävänsä siinä erinomaisesti.
...
Ja kaikki tämä n.270hv:n voiminNico kirjoitti: Jossain 100km/h tuntumassa pannaan kolmonen silmään ja annetaan hanaa. Sivupeileissä alkaa vinkua ja vieressä istuva alkaa huutaa suoraa huutoa. Pää painuu syvälle niskatukeen ja tuntuu, kuin posket painuisivat niskaan.
Vauhti on parissa sekunnissa 180km/h. Heitetään neloselle.
Kiityvyys ei paljoa hidastu. Vieressä istuva saa jo vain pelkän huutamisen sijaan sanottua: "Ei jumalauta!" ja alkaa puristaa tiukemmin, mistä nyt vain kiinni on saanut. Jossain 230km/h tuntumassa kannattaa jo heittää vitosta. Kiihtyvyys on jo jonkin verran heikentynyt. 270km/h paikkeilla alkaa jo hieman kestää ja jossain 290-300km/h tuntumassa se sitten loppuu kokonaan.
Aivan..2,3T sport kirjoitti:Ja kaikki tämä n.270hv:n voiminNico kirjoitti: Jossain 100km/h tuntumassa pannaan kolmonen silmään ja annetaan hanaa. Sivupeileissä alkaa vinkua ja vieressä istuva alkaa huutaa suoraa huutoa. Pää painuu syvälle niskatukeen ja tuntuu, kuin posket painuisivat niskaan.
Vauhti on parissa sekunnissa 180km/h. Heitetään neloselle.
Kiityvyys ei paljoa hidastu. Vieressä istuva saa jo vain pelkän huutamisen sijaan sanottua: "Ei jumalauta!" ja alkaa puristaa tiukemmin, mistä nyt vain kiinni on saanut. Jossain 230km/h tuntumassa kannattaa jo heittää vitosta. Kiihtyvyys on jo jonkin verran heikentynyt. 270km/h paikkeilla alkaa jo hieman kestää ja jossain 290-300km/h tuntumassa se sitten loppuu kokonaan.![]()
![]()
![]()
![]()
Jos ei toi 951 ole alle 700kiloiseksi kevennetty niin taitaa tarina kuulua unikuviin
No eihän ne ole, kun Saksan hevoset ovat kasvaneet kirmaillen Schwarzwaldin vehreillä vuoristolaitumilla hengittäen vähähappista ilmaa (vrt alppimajat) ja Suomenhevoset ovat taas joutuneet kiskomaan auraa ja koffin kaljakärryjä kävelyvauhtia. Heräämisessä on selkeä ero.Tri-Lo kirjoitti:Aivan..2,3T sport kirjoitti:Ja kaikki tämä n.270hv:n voiminNico kirjoitti: Jossain 100km/h tuntumassa pannaan kolmonen silmään ja annetaan hanaa. Sivupeileissä alkaa vinkua ja vieressä istuva alkaa huutaa suoraa huutoa. Pää painuu syvälle niskatukeen ja tuntuu, kuin posket painuisivat niskaan.
Vauhti on parissa sekunnissa 180km/h. Heitetään neloselle.
Kiityvyys ei paljoa hidastu. Vieressä istuva saa jo vain pelkän huutamisen sijaan sanottua: "Ei jumalauta!" ja alkaa puristaa tiukemmin, mistä nyt vain kiinni on saanut. Jossain 230km/h tuntumassa kannattaa jo heittää vitosta. Kiihtyvyys on jo jonkin verran heikentynyt. 270km/h paikkeilla alkaa jo hieman kestää ja jossain 290-300km/h tuntumassa se sitten loppuu kokonaan.![]()
![]()
![]()
![]()
Jos ei toi 951 ole alle 700kiloiseksi kevennetty niin taitaa tarina kuulua unikuviinKohta varmasti kerrotaankin ettei Saabin hevoset ole vertailukelpoisia Porschen hevosten kanssa.
No hyvä että selvisi, olenkin aina ihmetellyt missä vika kun ajaa 120km/h ja vaihtaa kakkoselle niin mun auto hajoaa aina.Nico kirjoitti: Ensinnäkin: Porsse kiihtyy vitosella suunnilleen samaan malliin, kuin Saab kakkosella. Tämän sanon vain siksi, että porukalla nyt suunnilleen syntyisi käsitys, mikä on urheiluauton ja kauppakassin ero.
Nico kirjoitti: Vauhti on parissa sekunnissa 180km/h.
Nico kirjoitti: Ja P.S. Ehkä Boxteri kuskilla oli meininki painaa kaasu lattiaan vasta tuossa 220-230km/h tuntumassa, kun Saabilla alkaa vauhti jo hiipua. Porsset nöyryyttävät yleensä niin...
btw, ihan uteliaisuutta. mihin toi porkke pystyy 0-100, 0-400m, 0-200-250:neenvjbremer kirjoitti:Ei herra isä taivaassa...Mitäköhän jeppejä tänne oikein on eksynyt?
Tässä näkyy selvästi minkälainen vaikutus tuotemerkillä voi olla todellisuudentajuun. Kunhan nokassa on heppa niin eihän siitä mikään muu auto voi päästä ohi, olipa teho/vääntö/paino mikä hyvänsä.
Tuol on jotain...se93tbo kirjoitti:btw, ihan uteliaisuutta. mihin toi porkke pystyy 0-100, 0-400m, 0-200-250:neenvjbremer kirjoitti:Ei herra isä taivaassa...Mitäköhän jeppejä tänne oikein on eksynyt?
Tässä näkyy selvästi minkälainen vaikutus tuotemerkillä voi olla todellisuudentajuun. Kunhan nokassa on heppa niin eihän siitä mikään muu auto voi päästä ohi, olipa teho/vääntö/paino mikä hyvänsä.
...just,,,,,,hohhoijjaa ainakin ton 270hp:sen kohilla. GT2/4neliveto ja/carrera uudet on sitten asia erikseen ne on kilpaautoja. Ja heppoja taitanee olla tuplat mut en jaksa tästä enempää.93t sport kirjoitti:Tuol on jotain...se93tbo kirjoitti:btw, ihan uteliaisuutta. mihin toi porkke pystyy 0-100, 0-400m, 0-200-250:neenvjbremer kirjoitti:Ei herra isä taivaassa...Mitäköhän jeppejä tänne oikein on eksynyt?
Tässä näkyy selvästi minkälainen vaikutus tuotemerkillä voi olla todellisuudentajuun. Kunhan nokassa on heppa niin eihän siitä mikään muu auto voi päästä ohi, olipa teho/vääntö/paino mikä hyvänsä.
http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_993
Mun unessa mä olin melkein ton rinnalla normimoottoritievauhdissa ja sä tulit tasaisen turvavälin säilyttäen, kunnes tuo jonkun saksalaisen viripuljun tekele alkoi nykiin aika pahasti.. Liekkö joku tekninen seikka haitannut tehojen ulostuloa.se93tbo kirjoitti:![]()
Mulla taitaa mennä viikko et saan ton 150km/h, kun ahtimen pakopuoli suli yhden AMG:n "rinnalla". Eikös toi oo joku saksalainen viripulju![]()
![]()