Katsastettu
Re: Katsastettu
Turbo Jubillee meni hienosti läpi! Aika hyvin on Saabin alusta kestänyt, kun alla on muutamaa uretaanipuslaa lukuunottamatta tehtaalta lähtöisin oleva alusta iskareineen kaikkineen. Autolla on nyt ajettu 260000 km. Iskarit pitäisi kyllä jossain välissä vaihtaa, kun vähän on jo löysän tuntuinen.
Päästöistä ei katsuri sanonut mitään, vaikka tankissa oli pelkkää re85:tä ja viileässä aamussa auto pöllytteli höyryjäkin reippaasti.
Päästöistä ei katsuri sanonut mitään, vaikka tankissa oli pelkkää re85:tä ja viileässä aamussa auto pöllytteli höyryjäkin reippaasti.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Katsastettu
Leima tuli, olin varautunut henkisesti jo katastrofiin katsastuksen kanssa. Ainoat viat olivat palaneet etuparkit ja kallistuksenvakaajan koiranluu väljä, korjauskehoitukset laittoi noista. Ei vaikuttanut kiinnostuneelta tehoista, taikka siitä mitä tankissa on. Tankki täynnä E85, inssi totesi päästöjen olevan hyvät. K1-asema Itäkeskus, Pori ja 76e koko lystistä ottivat. Aikaa meni konttorin pihaan kurvaamisesta n. 20min ja valmista oli.
Re: Katsastettu
Katsastettu ja hylätty. Vasen alatukivarsi/alapallonivel- väljyys ja käsijarrun käyttövoima. Tänään uusi alatukivarsi ja koiranluu vaihdettu. Käsijarrun kanssa on tietenkin hiukan jännää, niin kuin aina. Vaijeria kiristetty pohjasta ja napsuja ronkittu ruuvarilla. VAG kaveri kysy multa, että millainenhan toi Saabin käsijarru on ollut käyttää, kun se on tehtaalta tullut. Muisti myös kertoa, etä on olemassa autoja joilla saa perän niiaamaan asfaltilla, kun vetää vauhdissa käsijarrusta. En ymmärtänyt mitä hän tarkoitti
Re: Katsastettu
Käsijarru on kunnossa ollessaan ihan tehokas.
Katso ettei vaijeri jumita kuoressaan tai niissä muovisissa liukupalikoissa takapyörän luona, vaijerin vaihtoon pitäisi löytyä ohjeet foorumilta.
Katso ettei vaijeri jumita kuoressaan tai niissä muovisissa liukupalikoissa takapyörän luona, vaijerin vaihtoon pitäisi löytyä ohjeet foorumilta.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Katsastettu
leimasta läpi kirkkaasti taas jälleen kerran
ja ajoaikaa 2.1.2014 asti
ja ajoaikaa 2.1.2014 asti
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Katsastettu
Leima jäi käsijarrusta kiinni, kaiken muun sieltä vaihdoin ennen leimaa mutten vaijereita kun niitä ei ollu hyllyssä, no tuleepa nyt vaihdettua nekin sitten
Ng900
Re: Katsastettu
Onkos vaijerit niin huonossa hapessa, että pitää vaihtaa?tomipee kirjoitti:Leima jäi käsijarrusta kiinni, kaiken muun sieltä vaihdoin ennen leimaa mutten vaijereita kun niitä ei ollu hyllyssä, no tuleepa nyt vaihdettua nekin sitten
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Katsastettu
Kovasti on ruosteessa, vaijerin säätöä ei pysty kiristää ollenkaan, niin on ruosteessa. Kävin jo hakemassa uudet, tarvikkeena vajaa 30, muut osat siellä tosiaan onkin jo uuttabaasenar kirjoitti:Onkos vaijerit niin huonossa hapessa, että pitää vaihtaa?tomipee kirjoitti:Leima jäi käsijarrusta kiinni, kaiken muun sieltä vaihdoin ennen leimaa mutten vaijereita kun niitä ei ollu hyllyssä, no tuleepa nyt vaihdettua nekin sitten
Ng900
Re: Katsastettu
No nyt on. Varman päälle pelattiin ennen jälkitarkastusta ja vaihdettiin vielä käsijarrukengät uusiin ja alko pitämään. Ei ne vanhat juuri olleet kuluneet, ehkä hiukan lasittuneet pinnasta. Yksi paskimmista hommista silti tuo käsijarrurummun sisällön purku ja kasaus..
Re: Katsastettu
Käsijarrukengäthän ei kulu juuri ollenkaan, jos ne ei vaan laahaa. Ja juuri tuolla rummun sisällössä on yleensä se ongelma, eli käsijarrun tehottomuus. Se vivusto on syytä aika ajoin purkaa, puhdistaa huolellisesti ja myös voidella siihen tarkoitukseen sopivalla voiteluaineella.ysikolme kirjoitti:No nyt on. Varman päälle pelattiin ennen jälkitarkastusta ja vaihdettiin vielä käsijarrukengät uusiin ja alko pitämään. Ei ne vanhat juuri olleet kuluneet, ehkä hiukan lasittuneet pinnasta. Yksi paskimmista hommista silti tuo käsijarrurummun sisällön purku ja kasaus..
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Katsastettu
Yllä mainittu kommentti pitää täysin paikkaansa, eli sillä vivustolla on suuri rooli käsijarrun toiminnassa. Miksi nuo käsijarrukengät olivat niin kuluneet jäi mysteeriksi. Laahaamista en ole voinut todeta, ainakaan siinä määrin, että rumpu/jarrulevy/renkaan kiinnityspulttien ympäristö olisivat kuumentuneet/haisseet poikkeuksellisesti.
Re: Katsastettu
Käsijarruvaijeri kannattaa hankkia orkkiksena. Oma tarvikevaijeri oli sellainen, että säätöjä piti hakemalla hakea asentaessa ja silti oli vaikea saada molempia pitämään niin, ettei toinen laahannut hillittömästi. Ehkä joku oli tehtaalla vaijeria pätkiessään miettinyt, että ei kai nyt muutama sentti sinne tai tänne mitään...tomipee kirjoitti:Kovasti on ruosteessa, vaijerin säätöä ei pysty kiristää ollenkaan, niin on ruosteessa. Kävin jo hakemassa uudet, tarvikkeena vajaa 30, muut osat siellä tosiaan onkin jo uuttabaasenar kirjoitti:Onkos vaijerit niin huonossa hapessa, että pitää vaihtaa?tomipee kirjoitti:Leima jäi käsijarrusta kiinni, kaiken muun sieltä vaihdoin ennen leimaa mutten vaijereita kun niitä ei ollu hyllyssä, no tuleepa nyt vaihdettua nekin sitten
Seuraavasta leimasta ei sitten mennyt enää läpi, kun kuori oli puhki ja vaijeri sitä myöten entinen. Vaihdettiin orkkisvaijeri tilalle (olihan se tuplahintainen, toki) ja samoilla säädöillä mennään edelleen. Aikaa kulunut kolme vuotta.
Re: Katsastettu
Kahteen autoon on tullut vaihdettua tarvikevaijerit, eikä niissä ole ollut ongelmia, olisiko sitten olleet eri merkkisiä tarvikeosia kuin nuo joissa on ollut ongelmia?
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Katsastettu
No eihän se vaijerin vaihto onnistunut pienen tunkin kanssa, kiristin vielä hieman vaijeria ja rummuista muutaman napsun, kaippa se nyt läpi menee. Pitää vaihtaa vaijeri sit paremmalla ajalla..
Ng900