Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Kimm-o
"Viggen"
Viestit: 602
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 08:39
Paikkakunta: Pori

Re: Vs: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kimm-o »

Väittäsin että vaihteiston vaihtaminen manuaaliseksi.
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja TTH »

Ostamalla semmoinen missä on kaikki samassa..
Pelkästään jo manuaali-ilmastointi -> automaatiksi, about koko kojelaudan johtosarja ja koko ilmastoinnin/lämppärin muovikotelohässäkkä..
Karvalakissa vieläpä kaikki ilmastoinnin linjat, kompura, lauhdutin..

Turbomalli vapariksi, katsastus voi olla aika mielenkiintoinen ja hommaa on kyllä taas about koko keulan johtosarjan verran ja moottorin verran.

Automaatti manuaaliksi, vaihdekeppi/virtalukkosysteemi, laatikko, polkimet, jarrunestesäiliö jne.. En muista meneekö tehostinkin vaihtoon..

Noista hommista mitä mainitsit niin sisustan vaihto on kokonaisvaltaisesti aika saakelin helppo homma...

Mutta vinkkinä sanottakoon että T5 matalapaine 2.0 on aikalailla hyvä peli, luotettavuus sama ja soppakin maistuu ihan samalla tavalla, tosin vääntöä on enemmän.. Tarjontakin on huomattavasti parempaa kuin vapari-malleista..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Kimm-o kirjoitti:Väittäsin että vaihteiston vaihtaminen manuaaliseksi.
TTH kirjoitti:Ostamalla semmoinen missä on kaikki samassa..
Pelkästään jo manuaali-ilmastointi -> automaatiksi, about koko kojelaudan johtosarja ja koko ilmastoinnin/lämppärin muovikotelohässäkkä..
Karvalakissa vieläpä kaikki ilmastoinnin linjat, kompura, lauhdutin..

Turbomalli vapariksi, katsastus voi olla aika mielenkiintoinen ja hommaa on kyllä taas about koko keulan johtosarjan verran ja moottorin verran.

Automaatti manuaaliksi, vaihdekeppi/virtalukkosysteemi, laatikko, polkimet, jarrunestesäiliö jne.. En muista meneekö tehostinkin vaihtoon..

Noista hommista mitä mainitsit niin sisustan vaihto on kokonaisvaltaisesti aika saakelin helppo homma...

Mutta vinkkinä sanottakoon että T5 matalapaine 2.0 on aikalailla hyvä peli, luotettavuus sama ja soppakin maistuu ihan samalla tavalla, tosin vääntöä on enemmän.. Tarjontakin on huomattavasti parempaa kuin vapari-malleista..


Kiitän molempia.

Pitänee tyytyä sitten vähempään, nähtävästi ainakin kolmiovisuudesta on luovuttava, mikä parantaa valikoimaa huomattavasti.
En ole turbollista henkilöautoa koskaan omistanut, mutta ainakin raskaassa kalustossa turbo moottorin on heikoin kohta, mikä on osasyy moisen föönin vierastamiseen. Turbollisessa lienee myös enemmän mahdollisia vikaantuvia kohteita, mm. se kuuluisa DI-kasetti? Huohotusongelmaa ei sentään taida näissä 2001 ja sitä vanhemmissa olla?

Entäpä suositteleeko raati mieluummin manuaali- vai automaatti-ilmstoinnillisen version hankkimista, lähinnä tulevaisuuden vikaantumista ajatellen?
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7360
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tetammi »

On se automaattiAC kolkin tapauksessa aika etevä. Ohan siinä muutama palikka enempi mikä voi vikaantua mutta suht edullisia kohteita kaikki.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

B204 koneen T25 turbo on kyllä erittäin kestävä osa. Muutenkin tuota moottoria voi lämpimästi suunnitella, koeaja ja ihastu :)
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Nimim kallek on asentanut acc:n ilmastoimattomaan kolkkiin. Sieltä voi kysyä neuvoja jos on niin paljon harrastamishaluja.

Tuntuma on, että manuaali-ilmastoitu kolkki on melko harvinainen.

Mikään edellä mainituista vaihtoajatuksista ei kuulosta mitenkään järkevältä. Helpointa on ostaa valmiiksi oikein varusteltu yksilö ja tarvittaessa tinkiä vaatimuksistaan.
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja junnu »

Ei nyt mistään löydy.Kolkin vauhtipyörän pulttien momentti??
puh.050-3748237
#3078
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Kiitän jälleen vastanneita. Alkaa rönsytä niin, ettei ehkä kuulu enää "Nopeat kysymykset" -otsikon alle, mutta vielä pari pientä kysymystä. Huohotinongelmista lueskelin, nähtävästi koskevat vain B2x5 koneita, eivätkä B204-koneita? Entä 2.3l vapari, onko se B235i merkinnältään ja koskeeko huohotinongelmat sitä? Näkyvät olevan aika harvinaisia, mutta tuontiautoissa ainakin on moisia koneita. Olen myös lueskellut 2.3l koneen olevan vikaisempi kuin 2.0, joten onko 2.0t parempi hankinta kuin 2.3i?
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Ei koske huohotinongelma b204 koneita. 2.0t ja 2.3i kelpo koneita molemmat, päätyisin silti ensimmäiseen, koska sama moottori kuin 2.0T jota myyty jo tehtaalta 200hp jotka helposti vapautettavissa käyttöön.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Epämääräiset tarinat 2.3t:n huonoudesta johtavat vuosiin 90-93. Tuolloin koneisiin tuli tasapainoakselit joiden rattaat olivat vielä kovin kuluvaa sorttia ja kannet syystä tai toisesta helposti halkeavia. Vuonna 94 moottori muuttui ja samalla kaksilitraiseen tuli vastaavat lelut sisälle. Ongelmat pääsääntöisesti ratkesivat. 2.3:n vaparin merkintä on B234i.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Lehto
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: La Joulu 14, 2013 11:58
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Lehto »

Nonniin nyt kävi näin että alko oikein kunnolla pätkimään kun nelosella lähti kiihdyttää 80 vauhdista ahdot ehti 1,3bar nousta ja sitten alko pää hakkaa rattia... -.- Lueskelinki jo tuossa että muillakin ollu vastaavaa ja ollu vikaa tulpissa,imm,di kasetissa. Immun oon vähä aikaa sitte juuri vaihtanu toimivaan ja tulpat myös. kaikki alipaineletkut on uusittu ja ei pitäisi mistään vuotaa, Onko mahdollista että DI kasetti tuollaista aiheuttaa?
Auto oli 9-3 aero -01 ja stage ykköstä löytyy.
9-3 Aero -01
LehtoPerformance@hotmail.com
Renkaat, ilmastointihuollot ja muut ropaamiset turun alueella :)
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

1.3bar on vähän turhan korkeat ahdot Stage 1:lle. Voi olla että löi FuelCuttiin (Ilmamassoja 1400mg/c...) Katoitko ahdot millä?

Mikä versio on DI-Kassu? Uusin on 3.7 E.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Lehto
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: La Joulu 14, 2013 11:58
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Lehto »

Siis kasetti on vaan tollanen musta mis lukkee TK3.7 / C :saab: ? tosta sidistä kattelin paineita. mair seuraa mregiä ainaki ihan hyvin. Katsoin myös tuolla autocomilla äsken vikakoodeja ja ei ollut mutta sytytys häiriöitä oli 1 pytyssä 154 ja muissa jotain 80 luokkaa :D Sama naputuksissa ykkönen kärjessä, vähän vaikuttaa lukemat huolestuttavilta :? kaikki muuten ihan ok. Ja kun äsken ajoin töistä kotiin niin huomasin että miss 1 ja crnk 1 ? tuollaisia ei ennen ole näkynyt mitäköhän mahtaa tarkoittaa?
9-3 Aero -01
LehtoPerformance@hotmail.com
Renkaat, ilmastointihuollot ja muut ropaamiset turun alueella :)
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Mitkä tulpat ja onko vedetty momenttiin?

3.7C on suht tuore kasetti. Eihän se tarkoita toisaalt sitä että se ei vois olla rikki.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Lehto
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: La Joulu 14, 2013 11:58
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Lehto »

NGK BCPR7ES-11 tulpat ja oon kyllä aina vedelly käsimomentilla :D mutta juu vaihdan nyt noi tulpat ainakin aluksi ja tällä kertaa momenttiavainta hyväksi käyttäen. Tulpat kyllä vaihdettu joku 12tkm sitten mutta koitetaan nyt ensi halvimmasta päästä vikaa selvittää.
9-3 Aero -01
LehtoPerformance@hotmail.com
Renkaat, ilmastointihuollot ja muut ropaamiset turun alueella :)
Vastaa Viestiin