Mikä hajosi?!?!
Re: Mikä hajosi?!?!
Varmistuksen vuoksi - tarkastit siis maadoituspisteet mitä löytyy matkustamon puolelta, sisäverhoilun alta A-pilarien juuresta ?
Käykö moottori vaan tosi pienillä kierroksilla vai pystytkö vapaalla kaasuttamaan kierroksia ? Starttaako reippaasti eli akusta kyllä virtaa löytyy ?
Jos ei pysty nostaan kierroksia niin aletan epäileen polttoaineen riittävyyttä, pumppu tai suodatin. Tarkista ettei bensapaineen säätimeltä ole alipaineletku irti.
Toiset vaihtoehto kierroksien puuttumiseen voi liittyä kampiakselin asentoanturiin tai sytkäkasettiin.
Niin ja onhan tulpat edes jotenkuten kunnossa ?
Ja vielä yksi vaihtoehto tuohon hyvin käyntiin lähtemiseen - lambda. Käynnistys ajetaan pakko-ohjatusti tietyillä rikastuksilla mutta mahdollisimman pian siirrytään lambdaohjattuun säätön. Jos lambda säätää seoksen aivan pieleen niin nok rok.
Käykö moottori vaan tosi pienillä kierroksilla vai pystytkö vapaalla kaasuttamaan kierroksia ? Starttaako reippaasti eli akusta kyllä virtaa löytyy ?
Jos ei pysty nostaan kierroksia niin aletan epäileen polttoaineen riittävyyttä, pumppu tai suodatin. Tarkista ettei bensapaineen säätimeltä ole alipaineletku irti.
Toiset vaihtoehto kierroksien puuttumiseen voi liittyä kampiakselin asentoanturiin tai sytkäkasettiin.
Niin ja onhan tulpat edes jotenkuten kunnossa ?
Ja vielä yksi vaihtoehto tuohon hyvin käyntiin lähtemiseen - lambda. Käynnistys ajetaan pakko-ohjatusti tietyillä rikastuksilla mutta mahdollisimman pian siirrytään lambdaohjattuun säätön. Jos lambda säätää seoksen aivan pieleen niin nok rok.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Mikä hajosi?!?!
Joo verhoilut on revitty auki ja liitokset on ku uudessa autossa. En kokeillut sen kummemmin kierrätellä mutta kyllä sillä pysty ykkösellä hyvin ajamaan kun siirtelin pihalla. Tyhjäkäynnin pinnassa käynti on epätasasta. Nuo sytkä/bensa/lambda ongelmat ei oikeen selitä sitä miks mittarit on pimeenä ja vaihelaatikko ei pelaa??
NG900 Turbo -97
Re: Mikä hajosi?!?!
ahaa - näyttää että TCM ja mittaristo on sulakkeen 17 takana. Tuleeko sille virta ja sulakkeen kunto ?
Edit: ja sulake 34 näyttäis olevan jokin jatkuva virta samoille yksiköille
Edit: ja sulake 34 näyttäis olevan jokin jatkuva virta samoille yksiköille
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Mikä hajosi?!?!
Sulakkeet oli kaikki ehjiä. Täytyy mitata huomenna tuleeko voltteja. Mikäs systeemi se TCM on?!
NG900 Turbo -97
Re: Mikä hajosi?!?!
Transmission Control Module - sähköohjatun automaattilaatikon aivot
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Mikä hajosi?!?!
Noniin, homma jatkuu ja saa lisää omituisia piirteitä. Auto on seisonu 2 päivää akkukaapelit irti kun ei oo oikeen huvittanu ruuvata. Noh, päätin kokeilla kuitenkin ja kas kummaa mittarivalot loisti kirkkaampana ku koskaan ja tietokone rupes toimimaan.Konehuoneesta kuulu melkonen rutina ja raksutus hetken aikaa ja kun starttasin niin auto toimi niinkuin pitääkin. Laatikko ja kaikki pelas eikä mitään varotusvaloja. Nooh sammutin kuitenkin ja kun yritin uudestaan niin kaikki mittarit kuolleita ja himmeesti abs valo tykytti niinku olis oikarissa joku. Lähti kuitenkin käyntiin mutta kävi tosi huonosti. Yritin ettiä taas jotain viallista piuhaa ja purin samalla melkein koko auton mutta ei muutosta mihinkään. Lähti edelleen käymään mutta mittarit/laatikko eikä ilmeisesti osittain moottorinohjauskaan pelaa.
Irrotin taas akusta piuhat ja lähdin jäähdyttelemään hermoja pariksi tunniksi. Kun tulin takasin laitoin taas virrat päälle ja kas kummaa jälleen mittarit heräs ja mittarivalot oli todella kirkkaat(ostosta lähtien merkkivalot on ollu himmeet ennenkuin kone starttaa mutta luulin sen olevan vain ominaisuus). Konehan lähti käymään ja kaikki toimi. Ajoin pienen testilenkin ja ei mitään vikaa?!?!? Kun tulin talliin takasin ja sammutin niin sama homma mittarit ei toimi jne mutta bonuksena auto ei lähde enään ollenkaan käymään?!?!? Ei relekkään naksahda kun pistää virrat päälle...
Niin ja sulakkeelle 17 ei tule sähköä enään...
Irrotin taas akusta piuhat ja lähdin jäähdyttelemään hermoja pariksi tunniksi. Kun tulin takasin laitoin taas virrat päälle ja kas kummaa jälleen mittarit heräs ja mittarivalot oli todella kirkkaat(ostosta lähtien merkkivalot on ollu himmeet ennenkuin kone starttaa mutta luulin sen olevan vain ominaisuus). Konehan lähti käymään ja kaikki toimi. Ajoin pienen testilenkin ja ei mitään vikaa?!?!? Kun tulin talliin takasin ja sammutin niin sama homma mittarit ei toimi jne mutta bonuksena auto ei lähde enään ollenkaan käymään?!?!? Ei relekkään naksahda kun pistää virrat päälle...
Niin ja sulakkeelle 17 ei tule sähköä enään...
NG900 Turbo -97
Re: Mikä hajosi?!?!
oilburner kirjoitti:Noniin, homma jatkuu ja saa lisää omituisia piirteitä. Auto on seisonu 2 päivää akkukaapelit irti kun ei oo oikeen huvittanu ruuvata. Noh, päätin kokeilla kuitenkin ja kas kummaa mittarivalot loisti kirkkaampana ku koskaan ja tietokone rupes toimimaan.Konehuoneesta kuulu melkonen rutina ja raksutus hetken aikaa ja kun starttasin niin auto toimi niinkuin pitääkin. Laatikko ja kaikki pelas eikä mitään varotusvaloja. Nooh sammutin kuitenkin ja kun yritin uudestaan niin kaikki mittarit kuolleita ja himmeesti abs valo tykytti niinku olis oikarissa joku. Lähti kuitenkin käyntiin mutta kävi tosi huonosti. Yritin ettiä taas jotain viallista piuhaa ja purin samalla melkein koko auton mutta ei muutosta mihinkään. Lähti edelleen käymään mutta mittarit/laatikko eikä ilmeisesti osittain moottorinohjauskaan pelaa.
Irrotin taas akusta piuhat ja lähdin jäähdyttelemään hermoja pariksi tunniksi. Kun tulin takasin laitoin taas virrat päälle ja kas kummaa jälleen mittarit heräs ja mittarivalot oli todella kirkkaat(ostosta lähtien merkkivalot on ollu himmeet ennenkuin kone starttaa mutta luulin sen olevan vain ominaisuus). Konehan lähti käymään ja kaikki toimi. Ajoin pienen testilenkin ja ei mitään vikaa?!?!? Kun tulin talliin takasin ja sammutin niin sama homma mittarit ei toimi jne mutta bonuksena auto ei lähde enään ollenkaan käymään?!?!? Ei relekkään naksahda kun pistää virrat päälle...
Niin ja sulakkeelle 17 ei tule sähköä enään...
tuliko ennen tätä lenkkiä, silloin kun kaikki vielä toimi ?
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Mikä hajosi?!?!
Tilanneraportti: Juu vikahan paikallistui lopulta sunnuntai-iltana virtalukon pohjaksi! Eipä olis äkkiseltään uskonu kun sen verran hämäriä vikoja esiinty. Eli jos vastasuudessa ilmaantuu outoja himmeitä varotusvaloja ja mykkiä mittareita on vahva vikaehdokas virtalukon pohja.
Nyt pitäis hommata uus pohja kun tuli vaan tekohengitettyä vanhaa. Mitäköhän alkuperänen kustantaa?
P.S. On nää hienoja nämä "uusi auto tutuksi vaikka väkisin!" remontit...
Nyt pitäis hommata uus pohja kun tuli vaan tekohengitettyä vanhaa. Mitäköhän alkuperänen kustantaa?
P.S. On nää hienoja nämä "uusi auto tutuksi vaikka väkisin!" remontit...
NG900 Turbo -97