Ruostetta pukkaa takakaarissa
Re: Ruostetta pukkaa takakaarissa
Yhdeltä Espoolaiselta pajalta kerennyt vasta pyytämään tarjouksen noiden kaarien fixaamisesta. 300-400€ oli kustis. Onko tuo vähän vai paljon?
Saab 9-5 Aero Sedan "Black Edition" MY00 Biopower https://1drv.ms/i/s!As6Xgw_TfcKjg34ZAMAFw9VQdQ0P
Re: Ruostetta pukkaa takakaarissa
Minusta on työn kokoon ja maalitarpeeseen nähden kallis.. Tosin eipä todennäköisesti tarvitse jälkeä katua.
Itse pärjäsin desillä väriä, lakkaa, kittiä ja hiukan pohjamaalia.
Maalasin juuri työkaverin boran konepellin ja vasemman etulokasuojan.. pitää näköjään hintoja nostella
Itse pärjäsin desillä väriä, lakkaa, kittiä ja hiukan pohjamaalia.
Maalasin juuri työkaverin boran konepellin ja vasemman etulokasuojan.. pitää näköjään hintoja nostella
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
-
- "Viggen"
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
- Paikkakunta: Oulu
Re: Ruostetta pukkaa takakaarissa
Kalliilta kuulostaa, itse kun toivoin maalauttavani koko kyseisen pellin tuohon hintaan.
#3929
Saab 9-3 ss -05
Saab 9-3 ss -05
Re: Ruostetta pukkaa takakaarissa
Ei minun mielestäni ole tyyristä lainkaan jos on kyse 4:stä lokarista ja sisältää hiukan hitsaustakin kuten ekasta viestistä ymmärsin, siis täys fixaus 3-400€ halvaltahan tää vaikuttaa, hittovie.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Ruostetta pukkaa takakaarissa
No kyllä aika tyyriiltä vaikuttaa, ja eihän kyseessä ole kuin ilmeisesti takapään kaaret. Hitsattavaakaan noissa nyt kovin ihmeemmin näyttäisi olevan, jos nyt ehkä pikkulistan alla peltien saumassa. Omassa satkussa oli kyllä tehnyt reiän kynnyskotelon takakulmaankin minne ilmeisesti kosteus jää muhimaan. Ja tosiaan olisi sitä hitsattavana ainakin yksi muovihelman pultin kohtakin.
Onkos kellään muuten kokemusta bilteman pistehiekkapuhalluslaitteesta? Oliskohan tollasesta mihinkään pienten ruostepaikkojen fiksaamisessa?
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ote=151934
Onkos kellään muuten kokemusta bilteman pistehiekkapuhalluslaitteesta? Oliskohan tollasesta mihinkään pienten ruostepaikkojen fiksaamisessa?
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ote=151934
Saab 9-5 Aero automaatti -01
Re: Ruostetta pukkaa takakaarissa
Itse ostin motonetista letkulla olevan (64,90e) version.. Hyvin saa puhallettua pieniä ruosteita ainakin. Esim. juuri nuo listanaluset ja nuo helmojen kiinnitysruuvien ympäristöt..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Ruostetta pukkaa takakaarissa
Letkulla? Kyse ei liene tällaisesta hiekkaa/puhallusainetta kierrättävästä laitteesta?
Tuo Bilteman laite toimii ihan hyvin, tosin jotain säätöä tuolle piti tehdä kun puhallusaine ei sopinut suuttimesta läpi (luultavasti yksilövika). Säädön jälkeen tuo on toiminut hyvin, parin sekunnin suhautuksella paljastuu puhdas pelti, tosin kovin isoja alueita tuon kanssa ei jaksa urakoida.
Tuo Bilteman laite toimii ihan hyvin, tosin jotain säätöä tuolle piti tehdä kun puhallusaine ei sopinut suuttimesta läpi (luultavasti yksilövika). Säädön jälkeen tuo on toiminut hyvin, parin sekunnin suhautuksella paljastuu puhdas pelti, tosin kovin isoja alueita tuon kanssa ei jaksa urakoida.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Ruostetta pukkaa takakaarissa
Jep. Letkulla ja ei ole kierrättävä malli. Toimii samalla periaatteella kuin massaruisku, Letkussa on päässä mötikkä jossa on lisäilmaputki ettei hiekka paakkunnu imuputkeen, se vain tökätään hiekkasäkkiin ja puhaltamaan..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Ruostetta pukkaa takakaarissa
300-400€ on aika paljon, itellä fiksattiin kolkista tuon toisen kaaren lisäksi kuskin ovi mikä oli käynyt mätänemään massan alta, hintaan 150€.
#3272
-
- "Kaasari"
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti Heinä 13, 2010 13:45
Re: Ruostetta pukkaa takakaarissa
Moro. Itselläni korjattiin samainen paikka kummaltakin puolelta (hiekkapuhallus + maalaus + lakka + uudet koriteipit). Samaan projektiin korjattiin parit ikävät jäljet etupuskurista, toisessa takaovessa ollut naarmu ja takaluukun alareunassa ollut maalin kupruilu samalla menetelmällä. Kokonaiskustannus oli sama kuin sinulle tehty tarjous.
Saab 93 AERO-01
Re: Ruostetta pukkaa takakaarissa
Nyt on kaaret kondiksessa ja hintakin oli ihan kohtuullinen. Maalari sanoi, että ks. paikkoja oli joku edellisistä omistajista fixaillut spraymaalilla yms. ja jälki ei ollut kuulemma mairittelevaa. Nyt kaaret näyttää samalta kuin tehtaalta tullessa.
Nyt olisi tarkoitus ostaa kivenisku teippiä a´la 3M 100mm. Onko antaa vinkkejä teippien asentamiseen? Ilmeisesti pitää leikata takakaaren muotoon? Onko tarkoitus, että teipin reuna tulee ainoastaan kaaren renkaanpuoleiseen reunaan asti vai sitä yli kääntäen vähän kotelon puolelle?
Nyt olisi tarkoitus ostaa kivenisku teippiä a´la 3M 100mm. Onko antaa vinkkejä teippien asentamiseen? Ilmeisesti pitää leikata takakaaren muotoon? Onko tarkoitus, että teipin reuna tulee ainoastaan kaaren renkaanpuoleiseen reunaan asti vai sitä yli kääntäen vähän kotelon puolelle?
Saab 9-5 Aero Sedan "Black Edition" MY00 Biopower https://1drv.ms/i/s!As6Xgw_TfcKjg34ZAMAFw9VQdQ0P
Re: Ruostetta pukkaa takakaarissa
jos nauhan saa käännettyä ja pysymään kiinni myös taitoksen yli niin miksi ei. Epäilen kuitenkin että se ei tule pysymään jolloin sinne jäisi lippa joka kerää sitten likaa -> ei hyvä pidemmän päälle. Itse varmaan leikkaisin reunaa myöten siis.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Ruostetta pukkaa takakaarissa
No niin tuli taas ajateltua liian vaikeasti. Ajattelin että ensin leikkaa ja sitten laittaa paikoilleen, mutta helpointahan se taitaa olla laittaa tosiaan paikalleen ja sitten vaan leikkaa kaarenmuotoon ylimääräiset pois.tturku kirjoitti:jos nauhan saa käännettyä ja pysymään kiinni myös taitoksen yli niin miksi ei. Epäilen kuitenkin että se ei tule pysymään jolloin sinne jäisi lippa joka kerää sitten likaa -> ei hyvä pidemmän päälle. Itse varmaan leikkaisin reunaa myöten siis.
Saab 9-5 Aero Sedan "Black Edition" MY00 Biopower https://1drv.ms/i/s!As6Xgw_TfcKjg34ZAMAFw9VQdQ0P
Re: Ruostetta pukkaa takakaarissa
Kyseinen materiaali pitäis kutistua vähän lämmittäessä / muotoutua. Eli puhdas pinta, länttää kalvo kiinni saippuaseoksenkaa (ei pakollinen jos pienistä paloista kyse eikä tarvitse liikutella), ja lämmitä se kiinni kuumailmapuhaltimella.
Re: Ruostetta pukkaa takakaarissa
Alkuperäinen teippi on taitettu eturaunastaan sinne oven väliin ja myös kaaren alaosan alle. Jos noin saa tehtyä, niin on varmasti kestävin. Kun en muuta teippiä viime syksyn hätään löytänyt, laitoin tuohon suikaleen laadukasta, leveää kasvihuoneteippiä. On sekin talven yli kestänyt.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2