Jos laatikko toimii normaalisti ilman sivuääniä, on oman käsitykseni mukaan merkkitiskiltä saatava orkkisöljy suositeltavinta. Huuhtelukaan ei pahaa tee, litralla-puolellatoista sujuu ok.
Jos sensijaan loorassa on jo ylimääräisiä ääniä eikä aio pelkästään niiden vuoksi vaihtaa askia, parhaan jatkoajan taitaa saada laittamalla saattohoidoksi Redlinen MT-90 tai järeämpiä "Shockproof" liemiä. Eivät korjaa laatikkoa mutta niissä on esteripohjaisina öljyinä melkolailla ylivertaiset pintapaineenkesto- ja leikkautuvuudenkesto jo perusöljynsä vuoksi.
Ysikolmosen vaihteisto öljyn vaihto
Re: Ysikolmosen vaihteisto öljyn vaihto
Omassa saabissa juurikin samanlaista oiretta että nykii hieman tuolla rpm alueella, Tulpat vaihdoin ja ei vaikutusta, oletin itsekkiin että autonkäynnistäminen olisi terävämpää tulpan vaihdon jälkeen, mutta eipä tuo kummemaksi muuttunut nykiminen eikä starttaaminen.. mutta hyvähän tulppia on määräajoin vaihtaa.Cona kirjoitti:
Toinen asia, mikä tuossa häiritsee on pieni nykiminen kiihdyttäessä. Ilmenee jossain 2-3000 rpm ja välillä startatessakin joutuu pyörittämään pienen tovin. Olisko vika tulpissa? Mitkä tulpat kannattaisi laittaa seuraavaksi?
Tulpat mitkä kiinni: NGK BCPR7ES-11 (autona allekirjotuksen 9-3 aero -02)
En tiedä onko muita jopa parempia vaihtoehtoja, viisaammat kertokoon?
none
Re: Ysikolmosen vaihteisto öljyn vaihto
Hopeista metallitöhnää oli magneetissa ekalla vaihdolla.testing1 kirjoitti:Tuommoista silikoonimaista mönjää, joka on hienoa metallijauhetta sekä ohkasia tikkuja, olen joka kerta nähnyt, kun pohjaproppu on aukaistu, nytkin 500km ajetussa laatikossa samanlailla, mutta vähemmän tuota silikoonimaista mönjää.
Noin 100tkm jälkeen kokeeksi vaihdoin toisen kerran ja magneetti oli puhdas.
Re: Ysikolmosen vaihteisto öljyn vaihto
Tai sitten X-1R metallinhoitoaine laatikkoöljyn sekaan. Minulta saa tilaten.Minuteman kirjoitti: parhaan jatkoajan taitaa saada laittamalla saattohoidoksi Redlinen MT-90 tai järeämpiä "Shockproof" liemiä. Eivät korjaa laatikkoa mutta niissä on esteripohjaisina öljyinä melkolailla ylivertaiset pintapaineenkesto- ja leikkautuvuudenkesto jo perusöljynsä vuoksi.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Ysikolmosen vaihteisto öljyn vaihto
Kunnon akku auttaa starttia esim, Trane silvercalcium on hyväksi todettu (hessumobiili n.130Eur). vaihtakaa myös alipaineletkut (doc powerilta ) sekä uusi bypass (orkkis marmoritiskiltä ). Laatikkoon ja koneeseen uudet liemet niin kyllä hymyilyttää. kuin uudella ajaisi.
Re: Ysikolmosen vaihteisto öljyn vaihto
.
-99-kolkin loota tiputtelee vähän öljyä vetarin juuresta joten ajattelin tsekata öljyt ja täydentää tarvittaessa. Kävelinpä siis aamulla marmoritiskille ja pyysin pöntön lootaöljyä mainiten vielä, että se on lisäykseen eikä vaihtoon ja että autossa on alkuperäisen tyyppiset öljyt (öljyt vaihdettu PCS:llä holkkirempan yhteydessä jokin vuosi sitten, ei ole punaviiniä).
Googletin sitten aikani kuluksi saamani harmaan varaosapurkin numeron ja MTF-punaviiniksihän se paljastui. Lähetin spostia marmoritiskille ja sieltä todettiin, että ei sitä alkuperäisen tyyppistä saa enää ja jos autossa on vanhan tyyppiset öljyt, niin ne kannattaa vaihtaa kokonaan. Ja selvästi siis sanoin, että lootassa on alkuperäisen tyyppiset öljyt. Olisi taas tullut hyvä cocktail, jos ei olisi itse tsekannut mitä kouraan lyötiin .
Sitten oleellinen kysymys: saako tuota orkkissynteettistä tai sen kanssa jotenkin yhteensopivaa kamaa vielä helposti jostakin? Tarkoitus on vaihtaa lootaan redlinet jossain välissä, mutta haluaisin ennen sitä hetken aikaa seurata öljyhävikin määrää voidakseni tarvittaessa tehdä sille jotain, jos hävikki on mitätöntä suurempi.
-99-kolkin loota tiputtelee vähän öljyä vetarin juuresta joten ajattelin tsekata öljyt ja täydentää tarvittaessa. Kävelinpä siis aamulla marmoritiskille ja pyysin pöntön lootaöljyä mainiten vielä, että se on lisäykseen eikä vaihtoon ja että autossa on alkuperäisen tyyppiset öljyt (öljyt vaihdettu PCS:llä holkkirempan yhteydessä jokin vuosi sitten, ei ole punaviiniä).
Googletin sitten aikani kuluksi saamani harmaan varaosapurkin numeron ja MTF-punaviiniksihän se paljastui. Lähetin spostia marmoritiskille ja sieltä todettiin, että ei sitä alkuperäisen tyyppistä saa enää ja jos autossa on vanhan tyyppiset öljyt, niin ne kannattaa vaihtaa kokonaan. Ja selvästi siis sanoin, että lootassa on alkuperäisen tyyppiset öljyt. Olisi taas tullut hyvä cocktail, jos ei olisi itse tsekannut mitä kouraan lyötiin .
Sitten oleellinen kysymys: saako tuota orkkissynteettistä tai sen kanssa jotenkin yhteensopivaa kamaa vielä helposti jostakin? Tarkoitus on vaihtaa lootaan redlinet jossain välissä, mutta haluaisin ennen sitä hetken aikaa seurata öljyhävikin määrää voidakseni tarvittaessa tehdä sille jotain, jos hävikki on mitätöntä suurempi.
#1970