Aeron tehot kateissa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: Aeron tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Juuri laitoin kans topicin aloittajalle yvllä samaisesta mapin säätämisestä..tosin nimi ei tullut mieleen kun ei jaksanut suitea aukaista.

Mutta itellä juurikin pieni kiristys tähän mappiin auttoi mairin seuraamista reqin perässä. Ja todellakin maltillisella kädellä sitten.. ensimmäisellä tuli vähän liian iso "harppaus" rupes jo req jäämään mairista jälkeen. Tosin mukavaahan tuota oli säädellä ja testailla vaikutusta ja ennen kaikkea.. ne puuttuvat kymmenykset sain tämän parametrin säädöllä takaisin :)

EDIT: Ja tosiaan eroahan ei tapahtunut vasta kun korkeammilla kierroksilla kun ei vaan enään tuo ohjaus pitänyt luukkua kiinni ja kun pyynnit alko meneen reippaasti yli sen 1100n niin eroa alko syntymään pyynnin ja toteuman välille.
niko_s
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2011 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: Aeron tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja niko_s »

Tilailin kuitenkin uuden IMMun. Teen vielä tänään pikkukorjauksia ja -tarkastuksia, eli vaihtelen alipaineletkut ja tulpat seiskoihin. Ensi viikolla sitten näkee uuden IMMun kanssa, että mitkä sitten on tilanne.

Perusahdotkin näytti olevan SID-infosta katsoen vähän alhaalla, eli ehkä sekin pitäisi säätää.

Ja tän piti olla vaan peruskäyttis, johon ei pakollista enempää kosketa :roll: Toisaalta, eikös tehonpuute ole pakottava syy :mrgreen:
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
niko_s
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2011 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: Aeron tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja niko_s »

Nyt on IMM vaihdettu ja mReq ja mAir seuraavat nyt mukavasti toisiaan, eikä nykimisiä ainakaan ensimmäisellä 30km testilenkillä tullut. Pari knockia ja muutama MiFi, mutta onko noilla merkitystä?

Amul tönöttää nollassa, pitäisikö tuosta päätellä jotain?
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: Aeron tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Amullihan on sitä parempi mitä lähempänä nollaa..ja pieni heittely sallittus suuntaan tai toiseen.
Mifien pois jäämiseen vois auttaa uudet tulpat tai kalliimpana vaihtoehtona sytkäkasetti..mutta eihän nuot pari satunnaista mifiä mitään haittaa.. Sen huomas jo kun itellä keräs per kiihdytys 50-150 per sylinteri. :)
JanisHell
"Turbo"
Viestit: 255
Liittynyt: Ke Touko 18, 2011 16:33
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Aeron tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja JanisHell »

niko_s kirjoitti:Nyt on IMM vaihdettu ja mReq ja mAir seuraavat nyt mukavasti toisiaan, eikä nykimisiä ainakaan ensimmäisellä 30km testilenkillä tullut. Pari knockia ja muutama MiFi, mutta onko noilla merkitystä?

Amul tönöttää nollassa, pitäisikö tuosta päätellä jotain?

Jos Amul on nollassa niin se yleensä kertoo sen että Amul arvoa ei ole mitattu. Yleensä Amul arvo ei mittaanu sen takia, koska auto ei käy tarpeeksi lämpöiseksi.
Viimeksi muokannut JanisHell, Ma Marras 21, 2011 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: Aeron tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Siinähän lukeekin "mitä LÄHEMPÄNÄ" :) Eli mitattua arvoa, ei nollaa.
JanisHell
"Turbo"
Viestit: 255
Liittynyt: Ke Touko 18, 2011 16:33
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Aeron tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja JanisHell »

jeippo kirjoitti:Siinähän lukeekin "mitä LÄHEMPÄNÄ" :) Eli mitattua arvoa, ei nollaa.
Hups lainasin väärää tekstiä, tuossa pitäis olla Niko-s teksti.

Edit: muokkasin aikasemman lainauksen.
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
niko_s
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2011 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: Aeron tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja niko_s »

Tälläpä tuosta Amulista kysyin, kun ennen IMMun vaihtoa se seilasi kevyessä ajossa +-200 ja välillä jotain reilumpaakin. Nyt en hoksannut työmatkalla katsoa, että oliko arvo muuttunut nollasta mihinkään.

Yhtä kaikki, nörtille tämä tutkimusmatka Trionic 7:n maailmaan on ollut varsin kiehtova 8)
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Aeron tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Mielenkiintoista että pelkän immun vaihto auttoi mair vs mreq ongelmaan. Ajappas muutama sata kilsaa ja raportoi seuraako mair vielä mreq ja onko jo Amul saanut arvoja.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
niko_s
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2011 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: Aeron tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja niko_s »

Nyt on n. 250km takana ja Amul oli jossain vaiheessa -250, nyt -115. Ei tuo kummemmin tunnu seilaavan. mReq ja mAir menee kyllä mukavasti käsi kädessä, mutta täyskaasulla saattaa jäädä jonkun 50 pojoa vajaaksi.
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Aeron tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

kiristä kierroksen tai kaksi hukkista, eiköhän sillä tule puuttuvat kympit kotiin, tai muuta softaa vaihtoehtoisesti.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
niko_s
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2011 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: Aeron tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja niko_s »

Ja juu! Perusahtopainekin pitäisi säätää.
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
niko_s
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2011 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: Aeron tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja niko_s »

No niin, jatketaanpas tätä...
niko_s kirjoitti:Ja juu! Perusahtopainekin pitäisi säätää.
Sain viimein aikaiseksi säätää peruspaineita. Jo aiemmin oli alkanut takapuolessa tuntua, ettei viinalla ajaessa tehot yli 4000 kierroksilla ollut ihan sitä mitä pitäisi. Niinpä kirstin hukkiksen kellon tankoa sen verran, mitä laskin tarvittavan (0.02bar/kierros). Tästä huolimatta peruspaine jää 0.28 tienoille (SID-infosta katsoen).

Veto kyllä parani ihan selvästi ja ahdot nousevat nyt yli 1.2:n, kun aiemmin ne jäivät vähän 1.0:n yläpuolelle.

Mutta onko tuolla nyt kuitenkin sitten jossain ilmavuotoa, vai voisiko hukkiksen jousi kuitenkin olla liian väsynyt?
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Aeron tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja Hook »

niko_s kirjoitti:No niin, jatketaanpas tätä...

Tästä huolimatta peruspaine jää 0.28 tienoille (SID-infosta katsoen).

Veto kyllä parani ihan selvästi ja ahdot nousevat nyt yli 1.2:n, kun aiemmin ne jäivät vähän 1.0:n yläpuolelle.

Mutta onko tuolla nyt kuitenkin sitten jossain ilmavuotoa, vai voisiko hukkiksen jousi kuitenkin olla liian väsynyt?
Mitenkäs tuo autosi on pakotettu peruspaineille mittauksen aikana? Jarrulla vai mankun ohittamalla (esim. letkulla)?

Milläs suuttimilla autosi on, kun viinalla ajelet?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
niko_s
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2011 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: Aeron tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja niko_s »

Jarrulla testasin, palstan ohjeen mukaan. Vakiosuuttimet siellä vielä on.
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
Vastaa Viestiin