Kyllä se eberi toimii ja huomaa lämpiämisestäkin, haaleana käynnistetyn moottorin käydessäkin tuntee eberin olevan selvästi kuuma. Kiertovesipumppu ei kuitenkaan kuulostaisi käyvän. Kiertovesipumpusta näyttäisi menevän johdot ylempänä olevaan releboksiin. Moottorin käydessä rele on vetäneenä mutta sammutettuna ei ole vetäneenä. Jos kyseessä on kiertovesipumppua ohjaava rele niinkuin arvata saattaisi, jotain muutakin on pielessä kuin itse pumppu, pitäisihän sen veden kiertää etenkin silloin kun moottori on sammutettuna. En ehtinyt katsoa nyt tarkemmin, täytyy tutkia paremmalla ajalla tarkemmin.Naxu kirjoitti:Jos eberi käy, niin sen kuulee kyllä ainakin pelti auki. Vesipumppuja on monet vaihtaneet. Jos eberi toimii kone käynnissä, mutta ei sammutettuna niin pumppu on rikki.wesku kirjoitti:Minulla -99 mallisessa tuntuisi eberi lähtevän käyntiin, lämpiää ainakin, vedet ei kuitenkaan kierrä. Onkohan tuo kiertovesipumpun hajoaminen yleistäkin ? Miten toiminta olisi helppo tarkistaa, olisko vinkkiä esim. kytkinkaavasta tai helppo kokeilla syöttää suoraan akusta ?
9-3 diesel -00 eberi, kuinka se toimii?
Re: 9-3 diesel -00 eberi, kuinka se toimii?
Re: 9-3 diesel -00 eberi, kuinka se toimii?
Mistäköhän tuo Isuzu leima on näihin Opel/GM nakuihin tullut? 1.7 ja 3.0L nakut on Isuzun peruja, mutta 2.0 ja Saabinkin käyttämä 2.2 TiD on GM:n omaa tuotantoa IMO.TTH kirjoitti:Tosiaan tuo eberi taitaa olla vakiovaruste kaikissa näissä Isuzun Tid-DTi vehkeissä, ainakin B-Vectrassa on lämppärin letkujen välissä joku Eberin valmistama laitos mutta erillistä ohjausta tuolle ei ole missään.
Enemmän aiheeseen, omassa (jo ex.) 2.2 DTi Vectrassa tuo eberi oli mallia "ajonaikainen" mutta sinällään suht turha, tuo kone kun lämpiää ilmankin vielä ihan kohtuullisesti nyky nakuttimiin verrattuna...
Saab 9-5 2.3t 2002 "BioPower"
Saab 9-3 2.0t 2001 "BioPower"
Muut: Mazda 6 2.2Td 2011
Saab 9-3 2.0t 2001 "BioPower"
Muut: Mazda 6 2.2Td 2011