aloittelija kysyy perus tylsää 900 ng- juttua.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
360080
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 19:45

Re: aloittelija kysyy perus tylsää 900 ng- juttua.

Viesti Kirjoittaja 360080 »

sulake 28 irti tupakin ajan. check engine sammui.

vartti ajoa, syttyi taas. lämpömittari näytti normaalia. en tiedä kuvittelenko mutta ihan kuin jokin ylimääräinen rahina alkaisi kuulumaan. kytkimellä ei vaikutusta asiaan.

kotipihalla kuulostelin nopeasti pelti auki ja jos arvata pitäisi niin koneen takapuolelta, ehkä alhaalta se rahina. voi perhonen... ideoita?

s
360080
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 19:45

Re: aloittelija kysyy perus tylsää 900 ng- juttua.

Viesti Kirjoittaja 360080 »

vielä...

silloin kun ongelmat alkoivat rauhallista uukkaria vasemmalle tehdessä, tankki oli aikalailla tyhjä. tuli vain sellainen villi arvaus mieleen että ei kai tällä voi olla osuutta asiaan; olisiko joku roska tai kondenssikosteus tai jotakin...

ja toinen villi heitto on se että kaasupoljin on hiukan jäykähkö, ikään kuin tekisi mieli laittaa öljyä sen saranointiin. oire jostakin?

pitää alkaa tsekkaamaan niitä alipaineletkuja, täältä löytynee tarvittaessa ohje vaihtamiseen; sen kai osaa aloittelijakin tehdä? voisikohan letkuvika olla mukana äänessä jonka olen käynnissä kuulevinani? se ei mielestäni tullut moniurahihnalta vaan koneen ja tuliseinän välisen alueen suunnalta.

rahinasta tuli vielä vaihteisto mieleen. jos tsekkaisi sen öljyt. mistä löytyykään tikku ja millä kannattaa täytellä? manuaali siis, 94 vuoden vapaasti hengittävä kakkonen.

tästäpä se taas lähtee...

mukavaa päivää saab-karavaanille ja ajelkaapa varovaisesti. kiitokset tähänastisista vinkeistä.

samppa
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1522
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: aloittelija kysyy perus tylsää 900 ng- juttua.

Viesti Kirjoittaja ippe »

Todennäköisesti jäykkä kaasupoljin johtuu kuluneesta vaijerista, mun NG:ssä läppä liikkuu normaalisti, vaijerin liikkeessä tuntuu selkeä pykällys. joka tahmaa poljinta.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
360080
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 19:45

Re: aloittelija kysyy perus tylsää 900 ng- juttua.

Viesti Kirjoittaja 360080 »

luin noita arkistoja ja tulimieleen nuo tasapainoketjut, tuosta rohinasta.
autooni on vaihdettu joskus viisi vuotta sitten moottori. mistä sitä saakaanselville,onkotuossavaihtokoneessa ketjut vai ei?

virran jakajan puoleisessa päässä aika ylhäällä koneen kylkeen on merkattu 93 sitä ympyröi seitsemän pistettä, noin kello yhdestätoista kello viiteen.
sen alla 2, sen vieressä kohoympyrässä 23. sitten vielä alimpana 7144. osaako joku velho tästä jo päätellä jotakin?

sinänsä, jos nyt oikeasta paikasta katsoin, näkyi olevan yksi letku haljennut siitä... kaasuläppäkotelolta lähtien ja vänkärin pyöräkoteloon mennen. letkun kotelon puolta lähemmässä päässä oli joku... mötikkä. voiko letkun uusia vain siihen saakka ja löytyneekö ihan motonetistä?

toivottavasti se olisi tuo....

samppa
360080
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 19:45

Re: aloittelija kysyy perus tylsää 900 ng- juttua.

Viesti Kirjoittaja 360080 »

kaasuläppäkoteloon liittyvä kovamuoviletku vaikutti ehjältä mutta se ulompi, viimeinen viiden sentin "ulkokumi"-pätkä on nyt vaihdettu ja kokonaisuus näyttäisi toimivan. eli siis aika perusjuttu jos tilanne ei enempää eskaloidu. tuore tulokas talossa, meinasi verenpaineet vähän nousta kun heti alkoi tapahtumaan...

rahina voisi liittyä ehkä ohjaustehostimeen. tällä hetkellä elän ainakin siinä uskossa että tasapainoketjuja tässä ei ole lainkaan. rahina tai surina tuntuu vastaavan ratin liikkeisiin. mitähän nestettä sinne?

kiitos vinkeistä, seuraan tilannetta.

s
Vastaa Viestiin