9-3 2.0tA ongelmia
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
350km ehdin ajaa etanolilla.
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Asentoanturi vaihdettu -> hörähti mutta ei ainakaan vähällä virralla lähde vieläkään käyntiin, lupailee. Tuntuu kun ei siltikään saisi tarpeeksi polttoainetta, seuraavana laitan uuden pa-suodattimen ja katsotaan auttaako.
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Vikakoodi P1230 paljasti ongelmaksi kaasuläppäkotelon, näkyy läppä jumittuvan käynnistäessä täysin auki. Nyt vaan uutta osaa metsästämään jostain.
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Noniin, läppäkotelo vaihdettu ja auto toimii normaalisti. Jakopäätä muistuttavan sivuäänen aiheutti porsinut kiristin, mikä näytti tälle: https://lh6.googleusercontent.com/-QSAU ... ristin.jpg
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Ja ei vieläkään toimi. Uittaa helvetisti ja lambdakorjaus sidin mukaan 2500... hermo menee. Alipainevuoto löydetty ja tukittu, auttoi hetkeksi mutta nyt vielä tämä.
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Oli saabilla nokka tukossa, eli lambdan vaihtamalla ei uita enää ja kulutuslukemat mitä kuuluukin. Porsiusta porsiuksen perään mutta eiköhän tästä selvitä, sen verran mukava auto se on toimiessaan. 

Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Noniin, taas onnellinen T7 moottorin tarina. Autolla ajettu omistuksessani 500 kilometriä ja porsineet osat ovat olleet:
- Kaasuläppäkotelo
- Lambda
- Moniurahihnan kiristin täysin paskaksi
- Kaiken kukkuraksi tasapainoakselin ketju hypännyt, roplattaa tyhjäkäynnillä ja ääni poistuu ryntäyttäessä.
"Huvikseen" vaihdettuja osia:
- Bensapumppu
- Kampiakselin asentotunnistin
Luulin että "hyvän" yksilön kanssa selviäisi vaan yksittäisellä puuhatonnilla, mutta näyttää menevän vielä toinenkin. Jakopää myyjän mukaan rempattu 30tkm sitten, mutta näköjään tp-osat lojahtivat uskomattoman nopeasti. Kai huonoa tuuriakin, mutta ai että kun v*tuttaa tuo 1500kg kasa paskaa juuri nyt.
- Kaasuläppäkotelo
- Lambda
- Moniurahihnan kiristin täysin paskaksi
- Kaiken kukkuraksi tasapainoakselin ketju hypännyt, roplattaa tyhjäkäynnillä ja ääni poistuu ryntäyttäessä.
"Huvikseen" vaihdettuja osia:
- Bensapumppu
- Kampiakselin asentotunnistin
Luulin että "hyvän" yksilön kanssa selviäisi vaan yksittäisellä puuhatonnilla, mutta näyttää menevän vielä toinenkin. Jakopää myyjän mukaan rempattu 30tkm sitten, mutta näköjään tp-osat lojahtivat uskomattoman nopeasti. Kai huonoa tuuriakin, mutta ai että kun v*tuttaa tuo 1500kg kasa paskaa juuri nyt.
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Täytyy sanoa, että kuulostaa todella huonolta tuurilta. Henkisestihän tuollainen on rankkaa, kun tekisi mieli se uusi ostos ajaa päin seinää, ja vaikka viat noihin loppuisivatkin, niin luottamus auton toimintaan jatkossa on kortilla.
Voimia sinne siis.
Voimia sinne siis.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Ei voi olla että jakopäähän on vaihdettu kaikki osat, 30 tkm on siis aivan liian väärä lukema osien kulumiselle. Ettei vaan ole oikaistu ja jätetty osittain vanhoja osia koneeseen ja tässä lopputulos. Sen näkee viimeistään kun avaa ja vertaa kulumia.
Tyhjäkäynnillä roplatus tulee yleensä venynestä jakoketjusta joka rapsuttaa iloisesti venakopan kumiseen luistokappaleeseen. Heti kun antaa kierroksia niin öljynpaine jaksaa kiristää ketjua pikkasen.
Tyhjäkäynnillä roplatus tulee yleensä venynestä jakoketjusta joka rapsuttaa iloisesti venakopan kumiseen luistokappaleeseen. Heti kun antaa kierroksia niin öljynpaine jaksaa kiristää ketjua pikkasen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Epätodellisintahan tässä oli, että jakopää kuulosti todellakin uudelle koeajolla. Ei pienintäkään ääntä ollut havaittavissa mutta nyt porsi kerrasta. Taitaa mennä samaan settiin uudet alakerran laakerit ja todennäköisesti myös männänrenkaat... Tuuri on ollut törkeän huonoa. Tämän jälkeen saa tuo auto kyllä palvella pitkään. Tähän mennessäkin on uponnut lähemmäs 600e laittoon ja pahin vielä edessä. Ääni kuuluu pahiten moottorin alapuolelta jakopään suunnasta.
Lisätäänpä vielä, että eniten tp-vikaa tukee satunnainen resonanssi vedättäessä mikä kertoo tp-akseleiden ajoituksen olevan pielessä.
Lisätäänpä vielä, että eniten tp-vikaa tukee satunnainen resonanssi vedättäessä mikä kertoo tp-akseleiden ajoituksen olevan pielessä.
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Paljonko on kilometrejä tuossa?
Vajaa 600e ei ole summa eikä mikään merkkiauton kunnossapitoon
.
Varsinkin kun siihen kuuluu nuo aiemmin mainitut toimenpiteet.
Minulla meni 2000eur viime vuonna ylimääräisiin toimenpiteisiin, ja eivät olleet samat kuin teillä, mutta minkäs voit, auto on hyvä ajaa. Tsemppiä.
Vajaa 600e ei ole summa eikä mikään merkkiauton kunnossapitoon

Varsinkin kun siihen kuuluu nuo aiemmin mainitut toimenpiteet.
Minulla meni 2000eur viime vuonna ylimääräisiin toimenpiteisiin, ja eivät olleet samat kuin teillä, mutta minkäs voit, auto on hyvä ajaa. Tsemppiä.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
180tkm tuolla on rullailtu. Jakopään osathan näyttävät olevan briteissä puoli-ilmaisia, 174 puntaa toimitettuna koko sarja. Huomenna varailen ajan pajalle. Eipä nuo kustannukset tässä se suurin murhe olekkaan, vaan se että miten kaikki hajoaa kun omistajan nimi paperissa vaihtuu.
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Noniin. Seuraavat vastoinkäymiset, pajalta tuli soittoa että jakopään kopan pultit eivät aukea. On vedetty niin tiukkaan edellisessä remontissa että metrin jatkolla on joutunut vääntämään. + vielä osa vedetty väärille kierteille joten kierteet kaupan päälle paskaksi. Alkaa mitta täyttyä tuon romukasan kanssa. Varmaan ammuttu pulttipyssyllä 200nm tms.
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Vihdoinkin se jakopään koppa sitten aukesi, oli suoraan tippunut TP-rattaat lattialle. Eli siis viittä vaille täystuho. Kannentiivistekkin oli kaksinkerroin jäänyt jakopään kopan väliin .
Jakoketjun kiristimessä 2 pykälää jäljellä -> ei todellakaan uusittu, tasapainoakseleistakin korjaajan arvion mukaan vain ketju. Eli kyseessä siis aito ryssänremppa, tehtynä vielä erittäin huonosti.
Samaan konkurssiin irtonainen ratas järsi tasapainoakselin laakeripesänkin tohjoksi.
Jakoketjun kiristimessä 2 pykälää jäljellä -> ei todellakaan uusittu, tasapainoakseleistakin korjaajan arvion mukaan vain ketju. Eli kyseessä siis aito ryssänremppa, tehtynä vielä erittäin huonosti.
Samaan konkurssiin irtonainen ratas järsi tasapainoakselin laakeripesänkin tohjoksi.
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Ja sainpahan pajalta mukaan entiset osatkin, aika karua jälkeä.
Tasapainoakselin ratas ja laakeripesä
Tasapainoakselin ratas ja laakeripesä