Cabrio-ongelmaa!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Cabrio-ongelmaa!

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Petsku kirjoitti:Tämän kommentin viesti on se, että hyviä autoja nämä pääsääntöisesti taitaa olla, eikä tahallaa kusettajia myyjissä yleensä ole.
Otin tämän viestin vähän rivien välistä luettuna henkilökohtaisena. Siis koko postauksen, en pelkkää lainattua kohtaa. Tarkoitit sitä tai et :D Tiedän sen, että nämä ovat jo oikeasti vanhoja raatoja ja mitä tahansa saattaa sattua. Ja se on ok mulle. Kotonakaan ikinä ole ollut uutta autoa ja kaikki itse korjattu. Olen siihen jo kasvanut, että aina jotain hajoaa ja kaupasta saa uutta rahalla (ja rahaa saa sitten pankista jos on pa).

Mutta se minkä otin henkilökohtaisesti ja viitaten tuohon lainattuun kohtaan, jonka koin tarkoittavan viestiäni *paikkatieto veks* suunnalta.

Myyjä puhelimessa: Ei mitään vikaa, hyvä on jne. "Ei kuitenkaan uusi". Ei tiennyt autosta mitään eikä halunnut selvittää eikä suostu lähettämään kuvia. Jobbaa sitä vain... Katto toimii muuten, mutta se luukku ei nouse.

Edellinen omistaja puhelimessa: Niitä näitä lepertelee. Ei mitään moitittavaa. Uudehko katto, maalattu joskus, ite maahantuonu, oli pojalla, kulmaa vähä kolhastu. Priima sisältä plääplääplää. Ja samaa sano siitä katon luukusta.

Summa summarum: joko täys pommi tai sitten ns. helmi yksilö, joka on halvalla myynnissä, koska siitä pitää päästä eroon eikä haluta pitää vuositolkulla Nettiautossa. Huoltohistoriasta ei mitään tietoa, mutta no halpa mikä halpa.

:arrow: :arrow: :arrow: Autoa kattomaan tuhatta ja helvettiä muna pystys ja lompakko paksuna.

Maalaus: Appelsiinipinta. No ok, neljän tontun auto. Mutta kun yksikään sauma ei sovi kohdalleen. Kolaripaska?

Sisusta ok: Nojoo... Takapenkillä kai ollu Mora pystyssä, kuskin penkiltä tippuu tielle ku niin vinos, säädöt penkeis toimii, lattiaverhoilu kupruilee ihmeellisesti eikä ole kunnolla paikallaa, tuhkiksen kansiki lattialla ja ollu jesarilla korjattuna. Kaikki repsottaa tavalla tai toisella. Kuskin oven kajari potkittu sisään, pelkääjän oven kajarin paikalla joku peitelätkä.

Konehuone: Kaikki johdot repsottaa ja osasta näkee, että ei ole selvästikkää paikallaan.

Kone käyntiin, kauhee laahausääni. Tiä sitte onko jakopäästä vai moniurahihnasta. Nesteet oli ok pl. tomaatin ruskeat öljyt, josta jäi sormiin mustaa töhnää. Ei haissu palaneelta kuitenkaan.

Homman kruunasi takakontti, josta löytyi varapyörän paikalta vesikanisteri ja tratti.

En koeajanut. Ainoastaan käynnistin. Ja kattoa en jaksanut edes avata.

Ei sillä. Nettiauton halvin ja halvimman pitää myös näkyä. Tosin voisi sitä puhelimessa tehdä muutakin kuin kehua... Muutama muu myyjä kertonut edes jotain negatiivista autoistaan. Rehellisesti tai pitääkseen huomion muista vioista pois... Ei sillä väliä, pääasia etteivät maalaa taivaanrantaa ja "huijaa" toista ajamaan pommin perässä. Silti se kuvien vaikea saanti on ymmärrettävää jos on esim ei-niin-nörtähtävä myyjä ilman nörtti sukulaisia/kavereita/muksuja/vaimoa.

Mut joo. Se katto oli päälle päin priiman oloinen, ei haalistunut ja täysin kireä. Siinä en kokenut tulleeni huijatuksi. En varsinaisesti hauku autoa. Kyllä sen joku jollain hinnalla ostaa ja silloin se on ollut oikea hinta. Korostan vain sitä, että ärsyttää selvän paskan turha kehuminen. Melkein rinnastettavissa siihen, että Googlaa kuvat myynti-ilmoitukseen... Eikä tämä ole eka kerta. Silloin kun entistä Tonnariani etein oli kans homma ihan vastaavaa, että jo 10 m päästä katsottuna tiesi, että ei tuokaan paska ole ihan myyjän puheita vastaava, mutta kuunnellaan nyt kuitenkin mitä on sanottavaa. Aikani etsein ja sitten löysinkin ok-yksilön, jolla ajelin melkein 7 vuotta. Paljon remonttia ja huonojakin hetkiä yhdessä, mutta kyllähän sitä 100 tkm ajalla väkisinkin on muutakin kuin öljyjen vaihtoa kun mittari alkaa lähennellä neljää sataa tonnia. Kaikin puolin oli kyllä ihan nussakka peli ja jälkeenpäin miettinyt, että miksi sen maantielaivan vaihtoi S40 V*lvoon :)

Mutta Cabben etsintä jatkuu. Yhdestä väännän puolitosissani kauppaakin, toisessa vielä vähän vaiheessa. Yhtä olisi tarkoitus vielä käydä katsomassa ja sitten niistä kolmesta arpoa näennäisesti paras :saab: Jos joku käteen jää, niin ensi talvena tarkoitus suorittaa kunnon telakointi ja tehdä hyvä peli muutaman vuoden ajoa ajatellen. Ja ajattelin myös skipata 9-3:seen faceliftauksen, koska se on jo niin nähty :D Meinasin Tonnariiniki laittaa oranssit vilkut takaisin, koska ne on joukosta erottuvat (mikä on tuunauksen tarkoituskin) 8) Kunnon pulkka-look-orkkis-ng900 on jo katoava kansanperinne, kun ekat paalataan ja helmet "päivitetään" :idea: 9-3 vannevalikoimassa tosin täytynee tehdä poikkeus...
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Cabrio-ongelmaa!

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Jotta en olisi vain yksi haaveilija muiden joukossa, joka saa porukan kirjoittamaan mutta kuitenkin lopulta luovuttaa...

Kuva kertonee enemmän kuin tuhat sanaa: Kuva

Väri tuulipukukansan värikartasta ja tomaatti jäi kasvihuoneeseen, mutta eihän kaikkea voi saada kun käytettyä hakee budjetin kanssa 8)

Ps. soitelkaa 050 345 6865 jos on tarvetta Volvo S40 2.0t my01, 239 tkm, keltanen, manuaali, automaatti-ilmastointi, leimaa 12/13 saakka ja leimattu tänään. Vois lähteä kategoriassa "nettiauton halvin ja vähä viä pois"...
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
kmömmö
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Su Huhti 22, 2012 15:28

Re: Cabrio-ongelmaa!

Viesti Kirjoittaja kmömmö »

Menik sitte rikkomaa takalasin tällaisesta vekottimesta ja pitäis uus mennä teettämään. Ei kukaan jaksais mittailla minkäs kokonen se vanha on? :)
är.jii
"Viggen"
Viestit: 607
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 17:48
Paikkakunta: Parkano

Re: Cabrio-ongelmaa!

Viesti Kirjoittaja är.jii »

Parempi kun ajat sillä lasiliikkeeseen ja ne tekee sen reijän mukaan, tai tilaavat sen pilkingtonilta. Lasi ei ole suorakaiteen muotoinen, niin että siitä saisi ymmärrettäviä mittoja annettua. :wink:
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Cabrio-ongelmaa!

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

iten sää sen sait rikottua 8O 8O
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Saabium196
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
Paikkakunta: Epsoo

Re: Cabrio-ongelmaa!

Viesti Kirjoittaja Saabium196 »

Vettä tullut koko päivän -alkaa olla ostajan kelit? :wink:

Yritin haarukoida veroja, mutta lähinnä tullaisesta en löytänut tietoja: autom. 1/2003, 151kW, 190tkm. Onko jollakulla tarkempia havaintoja?

Onko nuo km:t helppo roplata ts. luottaakko ilmoon?
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Cabrio-ongelmaa!

Viesti Kirjoittaja karg »

Tech2:lla saa rukattua kilsat helposti uuteen asentoon.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Cabrio-ongelmaa!

Viesti Kirjoittaja Risto »

karg kirjoitti:Tech2:lla saa rukattua kilsat helposti uuteen asentoon.
Näin on, mutta harva myyjä noita ryhtyy rukkaamaan, kun tiettävästi muutos onnistuu vain ylöspäin ja ~100 tkm/tunti.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Cabrio-ongelmaa!

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Juuri näin kilometrien suhteen. Kaksi vuotta vanhemmasta samanlaisesta samoilla kilometreillä näyttää menneen veroja pari kuukautta sitten 3359.45e.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Vastaa Viestiin