Ei käynnisty (Käynnistyi)
Re: Ei käynnisty
Kipinää tulee hienosti. Kahdessa tulpassa oli keraamisessa osassa halkeamia, voi olla että tuli kipinän testauksen seurauksena, mutta uusilla tulpilla sama homma, aluksi hörähti mutta sitten saa taas sahata... Otin akun kengän irti jos siitä jotain hyötyä olisikin, huomenna sitten jatketaan puristuspainemittauksella, nyt alkaa ideat loppumaan....
Millä varmistan, että suuttimille asti tulee tarpeeksi bensaa ? Tulpat kyllä kastuu.
Mitä tekemistä tuolla ennen käynnistämättömyyttä olevalla lambdan suurella miinuskorjauksella voisi olla asiaan ?
Millä varmistan, että suuttimille asti tulee tarpeeksi bensaa ? Tulpat kyllä kastuu.
Mitä tekemistä tuolla ennen käynnistämättömyyttä olevalla lambdan suurella miinuskorjauksella voisi olla asiaan ?
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: Ei käynnisty
Sellainen yksinkertainen asia tuli mieleeni, että eihän mistään ole ahtoputkea irti tai halki? Ei nimittäin käynnisty, jos jossain on tarpeeksi iso vuoto.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Ei käynnisty
Tuota en ole sen tarkemmin katsonut, yläpuolelta kaikki näyttää ok, pitääpi kattoo auton alta huomenna. Jotenki sellanen kutina perseessä että saabin ajot oli siinäSS kirjoitti:Sellainen yksinkertainen asia tuli mieleeni, että eihän mistään ole ahtoputkea irti tai halki? Ei nimittäin käynnisty, jos jossain on tarpeeksi iso vuoto.
Edit: Eikös muuten immun piuha irti pitäisi käydä vaikka olisikin ahtoputki irti ? Tätä siis jo kokeiltu
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: Ei käynnisty
Pitäisi, eli vika lienee sitten jossain muualla.Edit: Eikös muuten immun piuha irti pitäisi käydä vaikka olisikin ahtoputki irti ? Tätä siis jo kokeiltu
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Ei käynnisty
Onko SID-info toiminnassa, jos sieltä löytyisi joku anturointiarvo joka on pielessä ja selittäisi vian?
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Ei käynnisty
Sid-info on käytössä ja yksi outous minkä huomasin oli, että virrat päällä mAir lukema muuttui hetkittäin arvoon 5000 ja risat, vilahti siis nopeasti pari kertaa tuo lukema.
Ja Pinl näyttää 1000 myöskin virrat päällä, miten muilla on ?
Ja Pinl näyttää 1000 myöskin virrat päällä, miten muilla on ?
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: Ei käynnisty
ilmeisesti sulla on automaatti, voisko se vaihteen asentoanturi aiheuttaa harmia? Tässä ketjussa on jotain http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 7&start=15
Jotain OG9-5 saman tyylisiä ongelmia http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=121255
Sit tyhmän miehen tyhmä kysymys, että onhan kaikki oleelliset sulakkeet ehjiä?
Jotain OG9-5 saman tyylisiä ongelmia http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=121255
Sit tyhmän miehen tyhmä kysymys, että onhan kaikki oleelliset sulakkeet ehjiä?
NG 9-3SC 2008 biopower
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
Re: Ei käynnisty
Pinl pitäisi olla moottori sammutettuna sama kuin ulkoinen ilmanpaine.
Oletko kokeillut käynnistää veihteen valitsen ollessa N-asennossa ja myös kokeillut vaikuttaako kepin pieni liikuttelu käynnistymiseen?
Oletko kokeillut käynnistää veihteen valitsen ollessa N-asennossa ja myös kokeillut vaikuttaako kepin pieni liikuttelu käynnistymiseen?
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Ei käynnisty
Noniin, eli auto kotipihassa ja käy ja kukkuu hyvin
Eilen illalla todettu siis tuo kahden tulpan keraamisen osan rikkinäisyys, eli oli pitkät halkeamat. Tulpat siis viikon vanhat ennen auton leviämistä. Laitoin uudet tulpat, mutta sai sahata samanlailla, en kuitenkaan kovin pitkään sahannut uusilla tulpilla. Akun miinusnapa yöksi irti ja kotiin jos liittyy mahdollisesti ecuun, tätä kuitenkin epäilin sillä sid-info näkyy.
No aamulla leuka rinnassa uudelleen raadon luokse ja toisella pienellä sahauksella rupes rötäämään ja kaasulla sai sitten käynnin tasaantumaan ja auto jäikin käyntiin
Eli jos joku viisaampi nyt pystyy selventämään, että oliko vika ecussa, eli onko mahdollista, että "resetointi" auttoi ? Virrat päälle laitettaessa mAir lukema kipusi melkein 7835 asti ja pysyi siinä, mahdollisesti vilauksena näkyi myös lukema 10000. Käyntiin laitettaessa kuitenkin normaali lukema.
Vai eikö eilen illalla lähteny käyntiin uusilla tulpilla, koska mahdollisesti sahauksen seurauksena oli liikaa bensaa palotilassa ? Tulppien vaihtoa edelsi sytkäkassun testaus missä kuitenkin polttoainepumpun liitin oli irti, syöttääkö kuitenkin sen mitä linjastoon on jäänyt ?
Pääasia, että auto on pihassa ja suuremmilta uhrauksilta vältyttiin, vielä ! Toimi kuitenkin normaalisti 20km lenkillä.
Positiivisia puolia, että tulipahan leikattua ainakin penkin alle pumpunvaihtoreikä ja todettua samalla, että pumppu on vaihdettu 2008![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Edit: Laatikon asentoanturia veikanneet: anturi on kenkkuillut hiljattain, mutta edestakaisin veivaaminen ja N päällä teki aivan samaa
Edit2: Kuten joku jossain totesi tuntuu pitävän paikkansa mahdollisesti tässäkin eli pitäisi aina aloittaa tutkiminen siitä mitä on viimeksi roplannut![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Eilen illalla todettu siis tuo kahden tulpan keraamisen osan rikkinäisyys, eli oli pitkät halkeamat. Tulpat siis viikon vanhat ennen auton leviämistä. Laitoin uudet tulpat, mutta sai sahata samanlailla, en kuitenkaan kovin pitkään sahannut uusilla tulpilla. Akun miinusnapa yöksi irti ja kotiin jos liittyy mahdollisesti ecuun, tätä kuitenkin epäilin sillä sid-info näkyy.
No aamulla leuka rinnassa uudelleen raadon luokse ja toisella pienellä sahauksella rupes rötäämään ja kaasulla sai sitten käynnin tasaantumaan ja auto jäikin käyntiin
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Eli jos joku viisaampi nyt pystyy selventämään, että oliko vika ecussa, eli onko mahdollista, että "resetointi" auttoi ? Virrat päälle laitettaessa mAir lukema kipusi melkein 7835 asti ja pysyi siinä, mahdollisesti vilauksena näkyi myös lukema 10000. Käyntiin laitettaessa kuitenkin normaali lukema.
Vai eikö eilen illalla lähteny käyntiin uusilla tulpilla, koska mahdollisesti sahauksen seurauksena oli liikaa bensaa palotilassa ? Tulppien vaihtoa edelsi sytkäkassun testaus missä kuitenkin polttoainepumpun liitin oli irti, syöttääkö kuitenkin sen mitä linjastoon on jäänyt ?
Pääasia, että auto on pihassa ja suuremmilta uhrauksilta vältyttiin, vielä ! Toimi kuitenkin normaalisti 20km lenkillä.
Positiivisia puolia, että tulipahan leikattua ainakin penkin alle pumpunvaihtoreikä ja todettua samalla, että pumppu on vaihdettu 2008
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Edit: Laatikon asentoanturia veikanneet: anturi on kenkkuillut hiljattain, mutta edestakaisin veivaaminen ja N päällä teki aivan samaa
Edit2: Kuten joku jossain totesi tuntuu pitävän paikkansa mahdollisesti tässäkin eli pitäisi aina aloittaa tutkiminen siitä mitä on viimeksi roplannut
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: Ei käynnisty (Käynnistyi)
Kyllä siinä jotain vikaa on ecussa tai softassa jos mAir näytti noin älyttömiä arvoja. Se on varmaan tuon negatiivisen lambdakorjauksenkin aiheuttanut, koska liian suuri mAir aiheuttaa rikkaalla käynnin. On saattanut uittaa liikaa polttoainetta sylinteriin samasta syystä.
Mikäs softa siinä on ja kenen tekemänä?
Mikäs softa siinä on ja kenen tekemänä?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ei käynnisty (Käynnistyi)
Napen softahan tässä ja softasta en sen enempää osaa sanoa kuin että on flexifuel stage 1
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: Ei käynnisty (Käynnistyi)
NOTCS .46S softa väärällä Sidcaltypellä (7 ok, 5 ei) aiheuttaa omituisia softabugituksia... siitä voisi mahdollisesti olla kyse. Ei se mAir saa näyttää mitään tuollaisia arvoja auto sammuksissa, softan sekoileminen voi kyllä sen aiheuttaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ei käynnisty (Käynnistyi)
Asia selvä, otanpa nappeen yhteyttä asian tiimoilta
Sidcaltype ilmeisesti viittaa siihen mikä mode tulee startatessa automaattisesti ? Mulla tulee oletuksena tuo mode7. Startscreen otettiin hiljattain pois, eikä refueledia ole tullut, mutta virtoja päälle ja pois rämplätessä tuossa seisonnan aikana vilahti refueled lukemia.
Sidcaltype ilmeisesti viittaa siihen mikä mode tulee startatessa automaattisesti ? Mulla tulee oletuksena tuo mode7. Startscreen otettiin hiljattain pois, eikä refueledia ole tullut, mutta virtoja päälle ja pois rämplätessä tuossa seisonnan aikana vilahti refueled lukemia.
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: Ei käynnisty (Käynnistyi)
Onko adaptation messaget myös softassa pois? Kokemuksen perusteella ei toimi luotettavasti jos vain toinen on pois, parempi olla joko molemmat päällä tai molemmat pois.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ei käynnisty (Käynnistyi)
Adaptation messagea siis tarkoitinkin tuon refueledin sijaan mitä ei muutoin ole näkynyt paitsi nopeasti vilahtaen avaimen kanssa leikkienjcarlson kirjoitti:Onko adaptation messaget myös softassa pois? Kokemuksen perusteella ei toimi luotettavasti jos vain toinen on pois, parempi olla joko molemmat päällä tai molemmat pois.
9-3 2.0t AT -01 stg1