9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1522
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?

Viesti Kirjoittaja ippe »

Ainoastaan NGK BCPR7ES-11, ei muita merkkejä, eikä mitään iridiumeja.

Tuo Saabin suorasytytys on hieman herkempi keksintö, siinä kun tulpat tekevät muutakin kuin kipinää, eli niitä käytetään palotapahtuman anturointiin.

Pelkällä softalla pitäisi päästä jonnekin 220-240hp tehoille, eli ensimmäisenä voi vaihtaa softan ja sitten miettiä mitä haluaa lisää, seuraavat osat taitavat olla ahdin, suuttimet, välijäähdytin ja downpipe.
Viimeksi muokannut ippe, Su Tammi 13, 2013 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Kurkomake
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Pe Tammi 11, 2013 09:19
Paikkakunta: Eura

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?

Viesti Kirjoittaja Kurkomake »

Okei, kiitoksia vinkistä.
Ngk:oot siit tilaukseen.
Meinasin tota turboa vaihtaa mitsun TD04 malliin että päästään sinne yli 250 lukemiin.
Millais nuo suuttimet, pitäisiköhän ne samalla vaihtaa vai riittääköhä vielä vakiot.
Siin 250-280 lukeman kohdille ku pääsis ni olis aika hyvä.
Ton downpipen ajattelin itse riipasta ku kerran osaa hitsata ja rälläkkää käyttää, säästää siinäkin paljon satasia.
Mutta riittääköhän se 100 cellin katti?
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
Kurkomake
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Pe Tammi 11, 2013 09:19
Paikkakunta: Eura

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?

Viesti Kirjoittaja Kurkomake »

Onkos muuten jollain kokemusta saabin boxeista?
Esim.Bsr,Maptun... Mikä on paras?
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
Kurkomake
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Pe Tammi 11, 2013 09:19
Paikkakunta: Eura

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?

Viesti Kirjoittaja Kurkomake »

Niin ja pikku lisäys vielä että jos on cooleria on hakemassa niin ainakin ahtoja.com:issa on tota 550x180x65 kokoa mikä vissii ysikolmosee sopii aika hyvin paikalles.
Hintaki vaa 115€+ppm
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

kateleppas noista ny alkuun...

http://www.genuinesaab.com/catalog/inde ... 8cca270ee1

http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-98-02/

http://www.maptun.com/partsIndex.php?re ... .php&ref=1

http://www.abbottracing.net/category.php?id_category=20

http://shop.klracing.se/

http://www.neobrothers.co.uk/searchfilt ... condition=

ja do88:lla orkkis kiinnikkeisiin istuva alu ic...riittää tohon 300hp lukemiin vallan mainiosti... http://www.do88.se/cgi-bin/ibutik/AIR_i ... isn=Lista1

ja jos sulla on ilmastointi ni se on sit rajoittava tekijä coolerin mittojen suhteen...kuivain tulee tielle...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Kurkomake kirjoitti:Onkos muuten jollain kokemusta saabin boxeista?
Esim.Bsr,Maptun... Mikä on paras?
Onnea hankinnasta ja tervetuloa foorumille.

Laita paikkakunta tieto näkyville niin softaus apua löytyy huomattavasti halvemmalla
kuin noista kaupallisista.. :wink:

Tohon sun autoon:

-Mitsun 15t ahdin

-630cc/870cc suuttimet

-cooleri, putkisto ja bensapumppu

-biopower softa

-n,300hv ja 450nm

Tietty ilmamassamittari ja muut hajonneet komponentin vaihtoon jotka
paljastuu viallisiksi virityksen yhteydessä..
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Kurkomake
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Pe Tammi 11, 2013 09:19
Paikkakunta: Eura

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?

Viesti Kirjoittaja Kurkomake »

Kiitoksia linkeistä, noita sivuja olenkin selaillut pari päivää.
Kaipa mää tuolt do88:sta hommaan sen cooleri setin ni ei tarvi ruvet tekemää mitää universal settiä saabii.
Vaikka kyllä ebayn kautta saisikin suhteellisen halvalla kaik tarvittavat.

Kiitoksia vaa, happy to be here :D
Tuota mitsun turboa meinaankin hommailla kans.
Mites ton pumpun ja suuttimien kans, missä menee raja että niitä olisi hyvä päivittää?
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
Kurkomake
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Pe Tammi 11, 2013 09:19
Paikkakunta: Eura

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?

Viesti Kirjoittaja Kurkomake »

Noh nyt on paikkakunta näkyvillä mutta tuskin tulee ihan heti auttavaa kättä vastaan :D
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
Kurkomake
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Pe Tammi 11, 2013 09:19
Paikkakunta: Eura

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?

Viesti Kirjoittaja Kurkomake »

Saabeissa kun on tota By-pass tyypin dumppia niin meneekö sen kautta ylimäääränen paine takaisin imupuolelle?
En ole asiaan enempää viitsinyt tuolla pakkasessa tutkailla.
Olisiko siitä jotain haittaa jos siihen vaihtaa dump valve tyyppisen?
Vai meneekö liian vaikeaksi sen toteuttaminen?
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

T7 autoissa kannattaa jättää se kierrättäväksi...se kierrätettävä ilmamassa on jo laskettu mukaan seoksiin.

ulos puhaltava(dumpvalve) sekoittaa tyhjäkäyntiä ja tod näk sammuttaa moottorin useimmiten kun nostat kaasun ahdoilta ja painat kytkintä koska seos menee liian rikkaalle...

kokemuksen syvä rintaääni^^
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Kurkomake
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Pe Tammi 11, 2013 09:19
Paikkakunta: Eura

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?

Viesti Kirjoittaja Kurkomake »

Ahaah, okei eli normi by pass vaan tilauksee. Check :P

Nyt tuli yht äkkiselt mielee tosta coolerista, kun do88 myy sitä cross-flow sarjaa.
Niin siinähän on sisään ja ulos tulo täysin ysikympin kulmas, onko tietoa että onko sisällä mitään kurvia.
Jos parasta hakee niin eihän siinä voi olla tuollaisia kulmia.
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
Kurkomake
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Pe Tammi 11, 2013 09:19
Paikkakunta: Eura

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?

Viesti Kirjoittaja Kurkomake »

Eli eikös sen tarttis ol vähä niinko tälläne

http://www.nengun.com/hks/intercooler-kit-type-r
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
Mikko.92
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 08:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?

Viesti Kirjoittaja Mikko.92 »

http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-9 ... 19521.html Itelläni on tällanen välijäähdytin. Hyvin sopi paikalleen ilman mitään ranettamista. Jyväskylän ProCarServicen kautta tämän hommasin. Jos siellä on tavaraa hyllyssä, tulee matkahuollon kautta seuraavana päivänä ainakin tänne varkauteen, muuten tulee ruotsista parin viikon sisään. Sieltä löytyy takuuvarmasti asiantuntemusta saabeihin. Suosittelen lämpimästi ottamaan yhteyttä PCS:een!

E: Jos sattuu olemaan saabclubin jäsen, saa alennusta kyseisestä liikkeestä. :wink:
Kurkomake
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Pe Tammi 11, 2013 09:19
Paikkakunta: Eura

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot?

Viesti Kirjoittaja Kurkomake »

http://www.do88.se/fi/artiklar/moottori ... -flow.html

Noissa onkin muute ero, nuo päädyt on sun cooleri mallis paremmat.
Ajattelin vaan noita virtauksia.

Täytyypi kysellä sieltä sitten, iso kiitos :)
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
Kurkomake
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Pe Tammi 11, 2013 09:19
Paikkakunta: Eura

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja Kurkomake »

Turbon pakosarja.

http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-9 ... 49600.html

Tuollaisen löysin ja vähä kalleemmanki version mutta onko näsitä todellisuudes muute hyötyä kuin se et saadaa isompi turbo helpommin paikoilles?

Tossa tuli vaan mielee kun olen sitä td04hl-15t mallia hommailemas että sopiiko se vakio pakosarjaa kiinni, että onko samat laipat?

Ja vielä jos tosta katista joku osaisi sanoa paremmin että riittääkö 100 cellin ettei valo rupee palamaa taulus?
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
Vastaa Viestiin